ارتقای آگاهی های دانش آموزان متناسب با مسائل روز جامعه

ارتقای آگاهی های دانش آموزان متناسب با مسائل روز جامعه

به گزارش مدیریت آموزش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه دانش آموزان در چارچوب مجلس دانش آموزی مسئولیت پذیری، اعتماد بنفس، پرسش گری و نقادی را تمرین می كنند اظهار داشت: آگاهی های دانش آموزان را متناسب با مسائل روز جامعه ارتقاء می دهیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علیرضا كاظمی در نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی كه در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی انجام شد با اشاره به اینكه مجلس دانش آموزی نماد انسجام و غرور ملی دانش آموزان ایران اسلامی است اظهار داشت: نمایندگان دانش آموزان گرد هم آمده اند تا دغدغه های خودرا منتقل كنند.
وی ادامه داد: مجلس دانش آموزی برخاسته از ۶۳ هزار عضو شوراهای دانش آموزی است كه در انتخاباتی شركت و ۸۰۰۰ شان نماینده مجامع شهرستان شدند. نهایتا ۲۰۰۰ نفر مجامع استانی را شكل داده اند. معتقدیم مجلس دانش آموزی تنها برنامه ای است كه جوشش آن در كف مدرسه و انتخابات شوراهای دانش آموزی است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه دانش آموزان در چارچوب مجلس دانش آموزی مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، پرسش گری و نقادی را تمرین می كنند اظهار داشت: آگاهی های دانش آموزان را متناسب با مسائل روز جامعه ارتقا می دهیم. امروز صحبت های نمایندگان مجلس دانش آموزی نشان دهنده عمق آشنایی شان با سندتحول است. آشنایی با ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب و نقشی كه دانش آموزان می توانند ایفا كنند نیز از دیگر محورهای این نشست است.
كاظمی افزود: نباید فراموش نماییم چنین فضاهایی بهترین بستر برای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است و به صورتی مهمترین كاركرد مجلس دانش آموزی به حساب می آید.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، در ادامه نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی نطق هایی داشتند.
كاشفی پور از استان سمنان به تغییر فضای لطمه های اجتماعی و در خطر بودن دانش آموزان اشاره نمود و اظهار داشت: دانش آموز با جامعه فعلی فرق دارد و نگاه خاص خودش را می خواهد، باید به دانش آموزان خوراك فكری بدهیم كه رشد را به دنبال داشته باشد. لطمه های اجتماعی امروز از جامعه عبور كرده و پشت درهای مدرسه است.
قنبری از استان هرمزگان به ناكارآمدی های موجود كه مستقیما دانش آموزان را هدف قرار داده و همچون آنها می توان به واژگونی اتوبوس دانش آموزان در سال قبل اشاره نمود و اظهار داشت: ماهیت كنكور، تبعیض و ناعدالتی است. نتایج رتبه های برتر كنكور حاكی از سهم صفر درصدی مدارس دولتی بود، یعنی امكانات آموزشی از آن آقازاده ها و سرمایه داران است. چرا هیچ گاه دست مافیای كنكور كوتاه نشده؟ حق ما این نبود.
فاطمه رئیسی، از استان فارس با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در سال ۹۰ كه در آن بر وجود مدرسه شش ساحتی تاكید گردیده است اظهار داشت: آیا دانش آموزی كه پس از ۱۲ سال تحصیل با آزمون چهار ساعتی سرنوشت خودرا تعیین كند حاضر است ساحت های شش گانه تربیتی را در وجود خود تقویت كند؟.
وی ادامه داد: آزمون های سنجشی باید به شكلی باشد كه تمام استعدادهای دانش آموزان را در شش ساحت تربیتی مورد ارزیابی قرار دهد تا نگاه تك بعدی و تستی به دانش آموزان كم شود.
نوید خاكشور، از استان اصفهان و نماینده كلیمیان با اشاره به انتقادات به سوالات دینی در كنكور سراسری اظهار داشت: كتب درسی از مهمترین منابع اطلاعاتی و آموزشی هستند با این وجود غیركاربردی بودن برخی محتوای آموزشی همواره مورد نقد و تامل بوده است.
وی به مقایسه دو كتاب تعلیمات ادیان الهی كه یكی در سال ۶۰ و دیگری در سال ۹۷ چاپ شده اشاره نمود و اظهار داشت: كتاب جدید طی سال های گذشته مورد بازبینی قرار نگرفته و این دو كتاب تفاوتی با همدیگر ندارند و تغییری نكرده اند و دانش آموز امروز باید كتابی را بخواند كه والدینش ۳۰ سال قبل خوانده اند.





منبع:

1398/06/28
21:03:13
5.0 / 5
2895
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین