حسینی در نوزدهمین كنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری مطرح كرد

سرمایه گذاری در آموزش و پرورش رفاه اجتماعی را بیشتر می كند

سرمایه گذاری در آموزش و پرورش رفاه اجتماعی را بیشتر می كند

مدیریت آموزش: سرپرست آموزش و پرورش اظهار داشت: كشورهایی كه سرمایه گذاری بیشتری در آموزش و پرورش داشته باشند، چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این كشورها افزایش می یابد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، «نوزدهمین كنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری» بامداد امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش و معاونان وزیر آموزش و پرورش در مركز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران اجرا شد. در این مراسم مقرر است از برگزیدگان كشوری پرسش مهر سال قبل نیز تجلیل شود. سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: در نوزدهمین پرسش مهر كلیدی ترین سوژه نظام تعلیم و تربیت پرسیده شد كه سه بخش دارد اول آنكه چه چیزی در نظام تعلیم و تربیت آموختید؟ كدام معلم بیشترین نقش در مهارت آموزی داشت؟ و كدام مهارت برای آینده كشور مورد نیاز است؟وی افزود: بیشتر از دو میلیون اثر در این زمینه از طرف دانش آموزان و معلمان به دبیرخانه پرسش مهر رسید و امروز بیشتر از ۲۰۰ نفر تجلیل می شوند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ درباره سرمایه گذاری روی نیروی انسانی تحقیقی هم صورت گرفت و مشخص شد پر بازده ترین سرمایه گذاری در آموزش و پرورش صورت می گیرد و كشورهایی كه سرمایه گذاری بیشتری در این عرصه داشته باشند، چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این كشورها افزایش می یابد. وی افزود: نكته دیگری كه می خواهم بگویم این است كه آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور شود، مهم ترین محور در این عرصه باید تحقق عدالت اجتماعی باشد و دیگر اینكه روحیه پرسش گری و نقادی را باید در مدرسه افزایش دهیم. متأسفانه در این سال ها آنطور كه شایسته و بایسته است، عمل نشده است. وی افزود: امروز آموزش و پرورش مهارت های فنی و حرفه ای را بعنوان سیاست جدی در دستور كار خود قرار داده است و در مهارت های انتقاد گری و پرسش گری و همین طور حل مساله و تفكر خلاق، تمام نظام برنامه درسی را برمبنای آنها تغییر می دهیم همین طور فرآیندهای یاددهی و یادگیری را به سمت مهارت محوری می بریم. حسینی اظهار داشت: برای مهارت های فنی و حرفه ای بیشتر از ۹۰۷ هزار دانش آموز متوسطه دوم در بیشتر از ۲۰۰ رشته و در شاخه های فنی و حرفه ای و كاردانش تحصیل می كنند و در برنامه ششم توسعه این تعداد ۵۰ درصد هدف گذاری شده است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان كرد: سیاست توسعه متوازن رشته های متوسطه به این منظور است. همین طور هدایت تحصیلی و تاسیس هرم شغلی، برگزاری مسابقات علمی و عملی در هنرستان های كاردانش برای تحقق این هدف خواهد بود. ۳ درس كار و فناوری در دوره ابتدایی، درس هنر در متوسطه اول و كارآفرینی در متوسطه دوم با هدف فنی و حرفه ای كار گذاشته شده كه بیشتر از ۴ میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد. در ادامه مراسم، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استخدام معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی اظهار نمود: آنچه در مجلس مصوب شده است برای وزارتخانه ها قید اجرایی دارد، بدین سبب تمام افراد مشمول قانون استخدام می شوند اما قیدهایی برای آن داریم. وی افزود: امسال ۲۵ هزار نیرو بوسیله دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان و ۲۰ هزار نفر بوسیله ماده ۲۸ و استخدام مربیان پیش دبستانی وارد دوره های مهارت آموزی می شوند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه ۱۰۵ هزار مربی پیش دبستانی مشمول استخدام هستند، اظهار داشت: با عنایت به اینكه برای مهر ۶۰ هزار بازنشسته داریم اما با تمهیدات اندیشیده همچون بكارگیری معلمان خرید خدمات، حق التدریس و اضافه كردن ساعات آموزشی ۱۰۷ هزار كلای درسی بدون معلم نمی مانند.


منبع:

1398/04/25
15:51:20
5.0 / 5
51
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین