وزیر آموزش و پرورش :

دولت بنا ندارد هزینه آموزش را بر عهده مردم بگذارد

دولت بنا ندارد هزینه آموزش را بر عهده مردم بگذارد

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه لازم است توصیفی از خصوصی سازی داشته باشیم چونكه این مفهوم مورد سوءاستفاده قرار گرفته است، اظهار داشت: دولت بنا ندارد كه هزینه آموزش را بر عهده مردم بگذارد؛ با آن تعریفی كه از خصوصی سازی برمی آید.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی كه در مصلی تهران برگزار شدهمچنین اظهار نمود: با تخلفی كه در یكی دو مدرسه رخ میدهد زحمات طاقت فرسای همكارانم كه دوش به دوش دولت خدمت میكنند نادیده گرفته میشود و نباید اینگونه باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه تجربه برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی بسیار می تواند برای نظام آموزش و پرورش مفید واقع شود و نوعی كارگاه آموزشی علوم و فنون مدرسه داریست، اظهار داشت: تجارب مدارس در این نمایشگاه در تبادل دانش و تجربه می تواند بسیار موثر باشد.

دولت راهی جز خروج از تصدی گری و برون سپاری ندارد

به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش هم با اشاره به اینكه رشد و تربیت ابعاد وجودی دانش آموزان، بارور شدن استعدادها و بهبود مهارت ها در دانش آموزان جز در پرتو آموزش و پرورش متعالی امكان پذیر نیست اظهار داشت: با عنایت به هزینه های بالا بطور قطع دولت به تنهایی قادر به ایجاد آموزش و پرورش متعالی نخواهد بود.
وی ادامه داد: با افزایش جمعیت، تقاضای اجتماعی برای آموزش و پرورش با كیفیت افرایش یافته است. به موازات افزایش مطالبات، در عین حال با عنایت به امكانات و ظرفیت های موجود، دولت راهی جز خروج از تصدی گری و برون سپاری ندارد.
وی با اشاره به اینكه بودجه آموزش و پرورش در سال آتی به بیشتر از 45 هزار میلیارد تومان میرسد اما بطور قطع پاسخگوی نیازها نیست اظهار نمود: راهی جز تمسك به اراده، توان و سرمایه بیكران مادی و معنوی مردم و توسعه مشاركت ها نیست.
زینی وند با تاكید بر اینكه مشاركت یك امر پذیرفته شده جهانی است، تصریح كرد: در كشور ما مشاركت و مشورت با فرهنگ غنی اسلامی آمیخته شده و نمی توانیم آموزش و پرورش را از حمایت های معنوی فكری و مالی بی بهره نماییم. هر مدرسه غیردولتی از تجربه 30 ساله موسسان بهره مند است. یكی از خصوصیت های مدارس غیردولتی استفاده از همین تجارب و انتقال آن به معلمان آموزش دیده، باانگیزه و جوان است، همین امر عامل پیشرو بودن مدارس غیردولتی است.



1397/12/09
16:49:27
5.0 / 5
73
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین