ایران الگویی شایسته در میان كشورهای مهاجرپذیر

كمك های بین المللی به دانش آموزان پناهنده بسیار محدود است

كمك های بین المللی به دانش آموزان پناهنده بسیار محدود است

به گزارش مدیریت آموزش قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل اظهار داشت: حجم كمك های بین المللی به دانش آموزان پناهنده بسیار محدود است و ما باید توجه مجامع بین المللی را به این مورد بیشتر جلب نماییم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، غلامرضا كریمی در گردهمایی مسئولین امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی كه در مشهد برگزار شد، اظهار نمود: امروزه در دنیا وجود یك تصویر مثبت از دستاوردها و توانمندی های حاصل شده در مجامع بین المللی نوعی منبع قدرت به حساب می آید كه این مورد در زمینه تحصیل پناهندگان و اتباع هم صدق می كند و باید در این زمینه تلاش مضاعف نماییم.

وی تصریح كرد: ما امروزه شاهد می باشیم كه گزارش های بین المللی اذعان دارند كه ایران نه تنها آوارگان و پناهندگان را در درون كمپ ها و اردوگاه های بسته محصور نمی كند بلكه با كمال احترام در كنار دانش آموزان ایرانی و در درون نظام آموزشی خودش، دانش آموزان اتباع خارجی را پذیرش می كند. این مورد ایران را در میان كشورهای مهاجر پذیر بعنوان یك الگوی شایسته قرار داده است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل اظهار داشت: تاكید بر این است كه این حوزه هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی بیشتر منعكس شود. ما باید در این زمینه طرح و پروژه داشته باشیم تا مبحث تحصیل پناهندگان را بعنوان یك امر مثبت در مجامع بین المللی انعكاس دهیم و از آن بعنوان یك نقطه ابزار و نقطه قوت در مذاكرات خارجی استفاده گردد. بطور قطع این مورد اعتبار كشورمان را در مجامع بین المللی تقویت خواهد نمود.

كریمی با اشاره به اینكه «خراسان رضوی از دهه های گذشته یكی از استان های بزرگ و اساسی در مبحث تحصیل دانش آموزان پناهنده بوده است و در این زمینه تجربیات گران بهایی دارد»، عنوان كرد: ما در درون ایران فرهنگی كه فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران است، رفت و آمدهای بسیار گسترده ای داریم و نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان از منظر انسان دوستانه و پشتیبانی از آنها بوده. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ دانش آموز واجب التعلیمی در درون مرزهای ایران نباید از تحصیل باز بماند.

وی با اشاره به اینكه «وزارت آموزش و پرورش قریب به 470 هزار دانش آموز پناهنده در نظام آموزشی دارد»، تصریح كرد: استاندارد بین المللی تحصیل دانش آموزان پناهنده در دنیا حدود ۶۰ درصد است كه این درصد در كشور ما بیشتر از ۸۰ درصد است و وزارت آموزش و پرورش می خواهد این رقم را به ۹۰ درصد برساند بنابراین با عنایت به رسالتی كه در سطح كلان حاكمیت وجود دارد و همینطور با عنایت به ارزش های دینی و مذهبی در كشور ما بطور قطع این فرآیند را عملیاتی خواهیم كرد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل خاطرنشان كرد: در بحث آموزش پناهندگان و آوارگان آموزش بین فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد و وقتی افراد با فرهنگ های مختلف در یك جامعه هستند، لزوم آموزش بین فرهنگی بیشتر می گردد. نقش این آموزش در حفظ انسجام اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز بسیار موثر است و آموزش بین فرهنگی چشم اندازهایی در زمینه صلح، حقوق بشر و محیط زیست خواهد داشت.




1397/09/21
21:14:41
5.0 / 5
76
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین