رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور خبر داد

صرف سالانه 1000میلیارد تومان اعتبار بابت تحصیل دانش آموزان خارجی

صرف سالانه 1000میلیارد تومان اعتبار بابت تحصیل دانش آموزان خارجی

مدیریت آموزش: رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشورگفت: ۲۸ هزار مدرسه سراسر كشور پذیرای دانش آموزان اتباع خارجی هستند.


به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، غلامرضا كریمی در آئین بهره برداری از مدرسه ابتدایی ۶كلاسه در روستای حصار قاضی بخش جواد آباد شهرستان ورامین كه با حضور وزیر آموزش و پرورش و تنی چند از مسئولین برگزار شد، اظهار نمود: ۴۷۸هزار دانش آموز پناهنده در مدارس ایران تحصیل می كنند كه اغلب اتباع افغانستان هستند.
وی خاطرنشان كرد: بعداز فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص فراهم كردن شرایط تحصیل اتباع خارجی در مدارس، مقرر شد همه مسئولین مربوطه تلاش كنند كودكان لازم التعلیم اتباع به سهولت وارد مدرسه شوند، بنابراین باهمكاری وزارت كشور برنامه ریزی كردیم تا هر دانش آموز خارجی در هرجای ایران باشد بتواند به تحصیل بپردازد.
كریمی تصریح كرد: خدماتی كه در ایران به دانش آموزان اتباع عرضه می گردد در هیچ كجای دنیا وجود ندارد.
وی اظهار نمود: در طول سال حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار بابت تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی صرف می نماییم كه متاسفانه سهم خیلی كمی از این اعتبار را كمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان بین الملل پرداخت می كند، این در شرایطی است كه این سازمان در بعضی كشورها نه تنها اعتبارات بیشتری هزینه می كنند بلكه در بعضی كشورها كمیساریا حقوق معلمان را هم پرداخت می كنند.
وی از تحصیل اتباع خارجی در بیش از۲۸هزار مدرسه اطلاع داد و اضافه كرد: ۱۲۸هزار دانش آموز اتباع خارجی فاقد مدارك لازم در مدارس ایران تحصیل می كنند.
رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور خاطرنشان كرد: متوسط آمار پوشش تحصیلی اتباع خارجی در دنیا ۶۰درصد است اما در ایران این آمار به ۸۵درصد می رسد وما برنامه داریم آنرا به ۹۰درصد برسانیم.




1397/07/25
17:28:54
5.0 / 5
4315
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین