رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور:

۸۸ درصد فرزندان پناهندگان در ایران به مدرسه می روند

۸۸ درصد فرزندان پناهندگان در ایران به مدرسه می روند

مدیریت آموزش: رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:  در جهان ۶۱ درصد فرزندان پناهندگان به مدرسه می روند و این آمار در ایران ۸۸ درصد است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، غلامرضا كریمی در همایش مسئولان امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور اظهار داشت: نقطه تحولی كار ما دستور رهبری برای ثبت نام كلیه دانش آموزان اتباع از سال ۱۳۹۳ است و هم اكنون ۱۱۰ هزار دانش آموز افغانستانی غیرمجاز و فاقد مدارك تحصیلی داریم. وی افزود: اگر در جهان ۶۱ درصد فرزندان پناهندگان به مدرسه می روند این آمار در ایران ۸۸ درصد است و پیش بینی می نماییم در سال تحصیلی آینده میزان حضور دانش آموزان اتباع غیرمجاز به ۹۰ درصد در مقطع ابتدایی برسد. تراز ثبت نام در مقطع دبیرستان هم ۲۹ درصد و بالاتر از تراز جهانی است.

كریمی همینطور اظهار نمود: آموزش و پرورش هزار میلیارد تومان در این امر هزینه می كند و كمك های بین المللی ۲ تا ۲.۵ درصد این مبلغ است و همین اختلاف ما را دچار مشكلات عدیده ای كرده است. از مجامع بین المللی و خیرین برای ارتقای كیفیت عرضه شده به این دانش آموزان درخواست كمك داریم.

1397/03/30
14:16:50
5.0 / 5
4642
تگهای خبر: آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین