رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور:

توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی در مناطق محروم اولویت است

توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی در مناطق محروم اولویت است

مدیریت آموزش: اهواز- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی بخصوص در مناطق محروم یكی از اولویت های اساسی ما است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مجید قدمی عصر امروز در حاشیه افتتاح سالن ورزشی كودكان استثنایی در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار نمود: شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه نشان از عدالت آموزشی دارد كه یكی ای شعارهای است كه وزارت علوم می دهد.
وی اضافه كرد: در همین راستا توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی بخصوص در مناطق محروم یكی از اولویت های اساسی ما است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان كرد: به لحاظ اینكه گروه های مختلفی تحت پوشش ما هستند؛ ناگزیر هستیم كه نسبت به تأسیس این مراكز آموزشی اقدام نماییم.
قدمی اظهار داشت: دركنار مركز اوتیسم كه در حال ساخت است در چنین منطقه ای از اهواز نیاز بود كه این طرحی اجرا شود تا كودكان صدمه دیده ذهنی بخصوص دوره پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای بتوانند آموزش ببینند.
وی اضافه كرد: روند بودجه آموزش و پرورش استثنایی نشان داده است كه دولت تدبیر و امید تصمیم جدی بر پشتیبانی از آموزش و پرورش استثنایی دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینكه هم اكنون پنج برابر دانش آموزان عادی برای دانش آموزان استثنایی هزینه می نماییم، اظهار داشت: نیازهای سخت افزاری ما در مناطقی مثل خوزستان به علت تورم و تراكم جمعیت بالا است ؛ در این راستا هم كار تشخیصی را دقیق تر انجام می دهیم و هم دانش آموزان بیشتری را شناسایی می نماییم.
قدمی بیان كرد: ما به دنبال این هستیم كه گروه های هدف مان به صورت كامل از هم جدا شوند و در مدارس خاص تحصیل كنند.
وی ادامه داد: با كمك خیران مشكلات سخت افزاری را برطرف و با سیاست هایی كه اعمال می نماییم هیچ دانش آموزی بیرون از مدرسه نخواهد ماند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان كرد: از یك هزار و 570 مدرسه استثنایی در كشور حدودا ۲۰۰ مدرسه خیر ساز است ولی نیازمند گرایش خیران به سرمایه گذاری در مدارس استثنایی هستیم و از آن استقبال می نماییم.

1397/02/28
15:15:17
5.0 / 5
4488
تگهای خبر: آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین