سرخط اخبار اجتماعی ایسنا در روز یكشنبه

سهم بالای تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی، تخفیف 90 درصدی طرح ترافیك برای خبرنگاران

سهم بالای تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی، تخفیف 90 درصدی طرح ترافیك برای خبرنگاران

مدیریت آموزش: ارسال طرح اصلاح شده ترافیك جدید به فرمانداری، سهم ۶۶ درصدی تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی، گسترش طرح شهاب برای شناسایی استعدادها و... بخشی از مهم ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا بود.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، تا زمان انتشار این گزارش بیش از ۷۰ محتوای خبری روی خروجی تحریریه اجتماعی ایسنا قرار گرفت. بعضی از مهم ترین اخبار امروز به شرح زیر است:
مهندس طاهر موهبتی- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینكه قاعدتا افرادی كه از بیمه مجانی استفاده می نمایند، باید كسانی باشند كه بضاعت مالی برای پرداخت حق بیمه را ندارند، اظهار داشت: هم اكنون ۱۱ درصد از روستاییان ما زیر خطی هستند كه توانایی پرداخت حق بیمه ندارند، اما می بینیم كه ۱۰۰ درصد روستاییان تحت پوشش بیمه مجانی قرار دارند. البته تاكید می كنم كه هیچ تغییری در بیمه مجانی اتفاق نیفتاده است و كماكان تمدید آن به روال سابق وجود دارد.
دكتر سیدحسن هاشمی - وزیربهداشت هم در سومین جلسه آموزشی معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور اظهار داشت: مردم را نباید ترساند و بدبین كرد و بهتر است به جای دادن اخبار منفی، نشاط را در جامعه گسترش دهیم، زیرا امروزه تاب آوری مردم بسیار كم است و به جای دادن اخبار منفی به مردم، مشكلات را كم نماییم.
سرویس خانواده ایسنا هم در گزارشی مبحث نگرانی از ورشكستگی و «تفكیك جنسیتی» در مهدهای كودك با اجرای یك مصوبه را مطرح كرده است. فاطمه دعایی - رئیس هیئت مدیره كانون همیاری و توسعه مهدهای كودك كشور- در این خصوص توضیح داده است كه مهلت ۵ ساله مصوبه آزمایشی صدور مجوز برای مقطع پیش دبستانی به وسیله آموزش پرورش به آخر رسیده است، اظهار داشت: كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم، از مرداد سال ۸۷ طرحی كه به شكل آزمایشی به مدت ۵ سال، تنها مرجع صدور جواز برای كودكان ۴ تا ۵ ساله، آموزش و پرورش باشد را تصویب كرد، اما پس از گذشت ۵ سال كارنامه خوبی از آموزش و پرورش عرضه نشد.

علی دهقان كیا -نایب رئیس كانون بازنشستگان شهر تهران- هم امروز ضمن تقدیر از مجلس برای تصویب پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی، در عین حال ابراز امیدواری كرد كه شورای نگهبان با مصوبه "واریز سهم درمان و سایر منابع تامین اجتماعی به حساب خزانه داری كل كشور " مخالفت و آن را رد كند.

رضوان حكیم زاده -معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش- از گسترش طرح شهاب برای شناسایی استعدادها و تقویت مدارس سمپاد در دوره متوسطه دوم اطلاع داده است. وی در این باره اظهار داشت: ما نمی توانیم صحبت از حذف كنكور نماییم در حالیكه در سن ۱۲ سالگی سخت ترین كنكور را برای فرزندانمان برگزار نماییم كه از هر ۱۶ نفر یك نفر پذیرفته شود. این درحالیست كه همه آنانی كه قبول نشدند هم جزء دانش آموزان برگزیده ما هستند.

مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش برنامه امتحانات نهایی خردادماه سال ۱۳۹۷ توسط مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش را اعلام نمود.

شاهرخ فاتح -رئیس مركز ملی خشكسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی- از كمبود ۵۱ درصدی بارش كشور طی پنج ماه گذشته خبر داده و گفته است: بارش كل كشور از ابتدای مهرماه ۹۶ تا روز شنبه (۵ اسفندماه) ۶۷ میلی متر ثبت شده است كه در مقایسه با بلندمدت حدود ۵۱ درصد كاهش بارش را نشان داده است.

احد وظیفه - مدیر كل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی- با اشاره به ورود سامانه بارشی دیگری به كشور اظهار داشت: فردا موج بارشی دیگری ازغرب وارد كشور و باعث بارش در نوار غربی می گردد. روز سه شنبه (۸ اسفند ماه) گسترده فعالیت این سامانه، نیمه غربی، برخی مناطق مركز و شمال شرق پیش بینی می گردد.

محسن هاشمی -رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش- از ارسال طرح ترافیك جدید كه در جلسه امروز اصلاحات آن صورت گرفت به هیات تطبیق فرمانداری اطلاع داده است. او با اشاره به اینكه در جلسه امروز به موارد مورد اعتراض فرمانداری درباره طرح ترافیك جدید پاسخ داده شد و این اعتراضات مورد بررسی قرار گرفت، گفته است كه بعضی از این اعتراضات با رأی مثبت اعضاء تغییر نمود و برخی دیگر هم با پافشاری اعضاء مورد تاكید قرار گرفت.

محمد حسین مقیمی – استاندار تهران – از مقاوم سازی ۷۰ درصد ساختمان های روستایی در برابر زلزله خبرداده است. وی در این خصوص اظهار داشت: پس از زلزله بم در كشور تصمیماتی گرفته شد كه یكی از آنها مقاوم سازی روستاها تا ۱۰ سال آینده در برابر زلزله بود كه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان های روستایی تا كنون در مقابل زلزله مقاوم شده اند و باید تلاش نماییم باقی ساختمان ها هم مقاوم شوند. تصمیم دیگر این بودكه ساختمان های دولتی در برابر زلزله مقاوم شوند كه حركت هایی در این ز مینه آغاز اما متوقف گردید كه باید مجددا فعال شود.

سردار حسین اشتری – فرمانده ناجا- اعلام نمود: امسال جرائم در فضای مجازی ۴۴ درصد افزایش داشته است و درعین حال قدرت كشف پلیس هم ۸۴ درصد افزایش پیدا كرده است. به قول وی، هفت آزمایشگاه ادله دیجیتال در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، كهگیلویه و بویر احمد، تهران بزرگ و...راه اندازی شده است.

رئیس پلیس فتای ناجا هم اعلام نمود كه 46 درصد كل جرایم فضای مجازی كشور در تلگرام و 20 درصد هم در اینستاگرام رخ می دهد.

: تیترهای زیر پنج خبر اول و پربازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش هستند

برف و باران در اغلب راه ها/ ۶ محور مسدود
برنامه امتحانات نهایی خرداد ۹۷ دانش آموزان اعلام شد
برف و باران ایران را فرا می گیرد
تكالیف جدید سازمان بیمه سلامت
نگرانی از ورشكستگی و «تفكیك جنسیتی» در مهدهای كودك با اجرای یك مصوبه



1396/12/08
22:38:16
5.0 / 5
4617
تگهای خبر: آموزش و پرورش , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین