اطلاعات مشتریان غول بیمه آمریکایی دزدیده شد
مدیریت آموزش: شرکت مادر آلیانز لایف اعلام نمود که هکرها اطلاعات شخصی بیشتر 1.4 میلیون مشتری این شرکت در آمریکای شمالی را به سرقت برده اند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از خبرگزاری مشرق
، آلیانز در اطلاعیه ای اعلام نمود در ۱۶ ژوئیه سال ۲۰۲۵، یک عامل تهدید مخرب به یک سیستم سی آر ام مبتنی بر ابر شخص ثالث که توسط شرکت بیمه آلیانز لایف آمریکای شمالی (آلیانز لایف) استفاده می شود، دسترسی پیدا کرد.
این شرکت مادر آلمانی افزود که هکرها توانستند با بهره گیری از یک تکنیک مهندسی اجتماعی، داده های شخصی قابل شناسایی مربوط به بیشتر مشتریان آلیانز لایف، متخصصان مالی و کارمندان منتخب آلیانز لایف را به دست آورند.
آلیانز اعلام نمود این نقض داده ها فقط مربوط به آلیانز لایف بوده است. این غول بیمه، نقض داده ها را در یک پرونده حقوقی به دادستان کل ایالت مین آمریکا گزارش داد. اما مشخص نکرد که چند نفر هدف این سرقت قرار گرفته اند.
این شرکت بیمه در اطلاعیه ای اعلام نمود که اقدام فوری برای مهار این رخنه انجام داده و به اف بی آی اطلاع داده است. در این بیانیه آمده است: هیچ مدرکی بر اساس دسترسی به شبکه آلیانز لایف یا سایر سیستم های شرکت، همچون سیستم مدیریت بیمه نامه ما، وجود ندارد.
آلیانز که بالاتر از ۱۲۵ میلیون مشتری در سرتاسر جهان دارد، اضافه کرد: درحال تماس و کمک به افرادی است که از این رخنه اطلاعاتی لطمه دیده اند.
حمله سایبری «مهندسی اجتماعی» روشی است که هکرها کاربران را تحت فشار قرار می دهند یا فریب می دهند تا اطلاعات حساس را فاش کنند.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، آلیانز لایف تازه ترین شرکتی است که طی یک ماه گذشته، در جریان موجی از رخنه های اطلاعاتی که صنعت گسترده تر بیمه را هدف قرار داده بود، هک شده است. پژوهشگران امنیتی گوگل در ژوئن اعلام نمودند که از چندین رخنه در بخش بیمه باخبر هستند.