محمودزاده مطرح كرد؛

نقش مدارس غیردولتی مناطق محروم در تحقق عدالت آموزشی

نقش مدارس غیردولتی مناطق محروم در تحقق عدالت آموزشی

به گزارش مدیریت آموزش، معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مدارس غیر دولتی می توانند با ثبت نام بدون دریافت شهریه دانش آموزان مستعد در مناطق محروم و ایجاد فرصت آموزشی در این حوزه به دستگاه تعلیم و تربیت کشور کمک کنند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سی و پنجمین نشست شورای راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و دیگر اعضا در سالن جلسات شهید حججی این سازمان برگزار گردید. احمد محمودزاده با تبریک چهل وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای دانش آموز و فرهنگی، اظهار داشت: کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی، هیئت امنایی و مناطق آزاد تجاری باید با تحلیل مناسب نمرات دانش آموزان تراز علمی و تحصیلی بهبود یابد. معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی حاکمیت ارزش ها دانست و اضافه کرد: باید ارتقا شاخص ها در تمامی ابعاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برای دانش آموزان تحلیل کرد و این وظیفه ماست که در این حوزه برنامه ریزی داشته باشیم. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی خواند و اضافه کرد: نقش فرهنگیان بعنوان گروههای مرجع و پیشتاز در همه عرصه های انقلاب کاملا روشن است و این نشان داده است که جامعه فرهنگی کشور با مشارکت گسترده در انتخابات می تواند نقش راهبری برای دیگر گروههای جامعه داشته باشد. محمودزاده با تکیه بر این که دستاوردهای نظام مقدس اسلامی باید برای دانش آموزان تبیین شود، خاطرنشان کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با تبیین راهبردی و جامع به دانش آموزان امروز و نسل آینده خواهد بود. معاون وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که باید به سمتی حرکت نماییم که عدالت آموزشی در همه جای کشور برقرار شود، عنوان کرد: مدارس غیر دولتی می توانند با ثبت نام بدون دریافت شهریه دانش آموزان مستعد در مناطق محروم و ایجاد فرصت آموزشی در این حوزه به دستگاه تعلیم و تربیت کشور کمک نمایند. وی ضمن اشاره به این که مطالبه اصلی وزارت آموزش و پرورش از موسسین مدارس غیردولتی کیفیت بخشی در حوزه های آموزشی و تربیتی است، اظهار داشت: ما هم موظف هستیم مطابق با قانون و در قالب مقررات از آنها حمایت نماییم و مشکلات را مرتفع نمائیم. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تکیه بر همدلی و همفکری همه اعضا در جهت رشد و پیشرفت سازمان، تصریح کرد: باید فعالیت هایمان به سمت و سوی کارهای تاثیر گذار و منجر به نتیجه باشد و از انجام برنامه هایی که نتایج ملموس و کاربردی در جهت پیشرفت دستگاه تعلیم و تربیت کشور ندارند خودداری نماییم. وی منابع مالی مدارس، مدیر با انگیزه و معلم توانمند را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: برای کیفیت بخشی مدارس و ارتقا معدل تحصیلی دانش آموزان باید تدابیر مناسب آموزشی اتخاذ و امور با جدیت بیشتری پیگیری شود. محمودزاده خواهان حضور پرشور و مشارکت حداکثری در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شد و اضافه کرد: مردم شریف ایران همیشه با حضور خود در صحنه های اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کردند.

1402/11/16
18:38:45
5.0 / 5
281
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین