رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‍ریزی آموزشی:

وضعیت منابع آموزشی از حیث کیفیت عکس و تصویرگری مطلوب نمی باشد

وضعیت منابع آموزشی از حیث کیفیت عکس و تصویرگری مطلوب نمی باشد

به گزارش مدیریت آموزش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‍ریزی آموزشی با اشاره به اینکه این سازمان در موقعیتی قرار دارد که باید از تنوع بخشی به فرصت ها و منابع آموزشی متکثر حمایت کند اظهار داشت: منابع آموزشی ما از حیث عکس و تصویرگری ازنظر کیفی در وضعیت مطلوب و ایده آل قرار ندارند و جشنواره دوسالانه عکس و تصویرگری از مهم ترین مسیرها برای جبران این نقصان ها به حساب می آید.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی در دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد که در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از سیاست های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعنوان مسئول برنامه درسی، تنوع بخشی به فرصت های یادگیری و منابع آموزشی است اظهار داشت: حالا یک لزوم در زمانه ما، در دسترس بودن مواد و محتوای متنوع و جذاب است و نهاد آموزش و پرورش چاره ای ندارد جز این که به این تنوع بخشی بیندیشد.

وی ادامه داد: خیلی از اهدافی که به دنبال آن هستیم با یک رسانه آموزشیِ واحد امکان تحقق ندارد. سازمان پژوهش در موقعیتی قرار دارد که باید از تنوع بخشی به فرصت ها و منابع آموزشی متکثر حمایت کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‍ریزی آموزشی با اشاره به اینکه عکس و تصویرگری و جشنواره هایی که سازمان پژوهش با عنایت به این لزوم برگزار می نماید نیازمند بازتعریف هستند اظهار نمود: جشنواره ها باید با عنایت به نیاز آموزش و پرورش بازمهندسی و بازتعریف شوند که این لزوم سال جاری تاحدودی در این جشنواره دنبال شده ولی باید تقویت شود.

لطیفی تصریح کرد: نیازمند تصاویر و طراحی ها و تصاویر شوق برانگیز، تربیت کننده و آموزشی هستیم.

وی با اشاره به اینکه منابع آموزشی ما از حیث عکس و تصویرگری ازنظر کیفی در وضعیت مطلوب و ایده آل قرار ندارند و این جشنواره از مهم ترین مسیرها برای جبران این نقصان ها به حساب می آید اظهار داشت: نیاز ما به عکس و تصویرگری صرفاً برای آموزش نیست. درست است که تصویر و عکس در تعمیق آموزش اثر دارد، اما مساله مهم پرورش است. خوانش تصویر به رشد توانمندی ها و خلاقیتهای دانش آموزان کمک می نماید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‍ریزی آموزشی اضافه کرد: رویکرد جشنواره باید به این سمت برود که نقش تصویر و عکس را نه به مثابه ابزار آموزش دهنده بلکه بعنوان موقعیت رشد و پرورش دهنده دانش آموز درنظر بگیرد. جشنواره یکی از مهم ترین فرصت های مأموریت پذیری سازمان نسبت به مأموریت هایش است.

لطیفی ضمن اشاره به این که گاها این تصور وجود دارد که ما بیشتر متصدی و تولیدکننده صرف محتوا هستیم اظهار داشت: در گذشته مسیری برای اصلاح این ذهنیت طی شده و باید در ادامه آن مسیر مصمم باشیم. باید از تصدی گری به سمت تأمین مواد و محتوای آموزشی از جانب افراد و نهادهای بیرونی هم حرکت نماییم و جشنواره عکس رشد هم از این حیث فرصت مغتنمی است که باید قدر آنرا بدانیم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سیدعلی موسوی، دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد با اشاره به اینکه زبان تصویر زبانی است که انسان ها می توانستند عواطف، احساسات و هرآنچه پیرامون شان می گذشت را روایت کنند اظهار داشت: به همت دفتر انتشارات کمک آموزشی، فراخوان جشنواره در دو گروه سنی دانش آموزی و بزرگسال مهرماه سال قبل منتشر گردید.

وی ادامه داد: ۷۷۵۲ اثر از ۱۶۱۷ هنرمند دریافت کردیم که ۶۹۳۸ عکس و ۵۸۷ مورد تصویرگری بود که در این میان ۱۷۶۵ اثر در ارتباط با گروه دانش آموزی، ۳۵۷ اثر در ارتباط با هنرمندان حرفه ای و ۶۸۰ اثر در ارتباط با هنرمندان فرهنگی بود. آثار گروه معلمان و مربیان در فرآیند مجزایی بررسی و داوری شد. هیئت انتخاب در قسمت عکس از بین تصاویر رسیده ۳۳۷۰ قطعه را پالایش کرد و در انتخاب هیئت داوران قرار داد.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد ضمن اشاره به این که هیئت داوران بخش عکس بعد از بازنگری های مختلف ۳۵ عکس دانش آموزی، ۴۳ عکس در قسمت معلمان و مربیان و ۹۹ عکس در قسمت عکاسان حرفه ای را جهت نمایش در نمایشگاه برگزید اظهار داشت: هیئت داوران بخش تصویرگری هم در قسمت دانش آموزی ۹ اثر، در قسمت معلمان و مربیان ۲۰ اثر، در قسمت هنرمندان حرفه ای ۵۸ اثر برای نمایشگاه انتخاب کردند.

موسوی اضافه کرد: از بین آثار نمایشگاهی در گروه بزرگسال بخش عکس هفت نفر حائز رتبه و ۱۲ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند. در گروه دانش آموزی پنج نفر به صورت مساوی برگزیده و سه نفر شایسته تقدیر شناخته شدند. همینطور از بین آثار نمایشگاهی بخش تصویرگری و در گروه بزرگسال ۱۲ نفر حائز رتبه و دونفر شایسته تقدیر شناخته شدند. در این بخش در گروه دانش آموزی چهارنفر به صورت مساوی برگزیده شدند.




1402/02/30
22:58:29
5.0 / 5
325
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین