صحرایی مطرح كرد؛

حفظ منزلت معلمان به رتبه بندی نیست

حفظ منزلت معلمان به رتبه بندی نیست

به گزارش مدیریت آموزش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: منزلت معلمان با رتبه بندی حفظ نمی شود اما خودمان رتبه بندی را خراب کردیم خودمان هم اصلاحش می نماییم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، رضامراد صحرایی، در مراسم سپاس معلم که عصر امروز در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران برگزار شد؛ اظهار داشت: ما برای عبور از شرایط پیش رو ناگزیر به واقع بینی و اولویت بندی هستیم. اولویت بندی از این جهت که مشکلاتی که با آنها پیش رو هستیم یک بار به وجود نیامده اند که یک بار هم حل شوند. واقع بین هم به این جهت که بدون واقعی بینی تنها انتقاد می نماییم و حرفی را نمی پذیریم. وی با اشاره به اینکه در رسیدگی به امور معلمان کوتاهی شده است؛ اظهار داشت: هر میزان کم کاری یا انحراف که صورت بگیرد؛ به دو برابر تلاش نیازمندیم تا باردیگر به نقطه ابتدایی بازگردیم. صحرایی با طرح این سوال که چه اقدامی باعث افزایش بهره وری خواهد شد؛ اظهار داشت: مادامی که پزشک و مهندس که محصول فعالیت معلمان هستند؛ جایگاهی بالاتر از جایگاه معلمان داشته باشند؛ وضع غیر از این نخواهد بود. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تحولات را باید از خودمان شروع کنیم؛ اظهار داشت: اصلاح کتب درسی، اصلاح مناطق آموزشی و رفع بوروکراسی موجود، اصلاح رتبه بندی همچون مسائلی است که به دست خود ما اصلاح می شود. وی با اشاره به اینکه برای هر موضوعی یک کتاب طراحی کردیم؛ اظهار داشت: برای هر کتاب ده هزار معلم نیازمندیم. آیا واقعاً به این تعداد کتاب نیاز داشتیم؟ سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: این تعداد تنوع مدرسه ای را خودمان ایجاد کردیم. تنوع مدارس باید کاهش پیدا کند. نباید اولیا دیگر به فکر این باشند که فرزندشان در چه مدرسه ای درس بخواند. باید توجه ما تنها به مدارس دولتی باشد. صحرایی با اشاره به اینکه رتبه بندی را خودمان خراب کردیم؛ اظهار داشت: رتبه بندی را در نهایت هم خودمان باید اصلاح نماییم اما باید بدانیم که منزلت معلمان را خودمان باید حفظ نماییم. منزلت معلمان را کسی به ما نمی دهد. منزلت معلمان با رتبه بندی حفظ نمی شود اما خودمان رتبه بندی را خراب کردیم خودمان هم اصلاحش می نماییم. وی با انتقاد از آمارسازی های اشتباه اظهار داشت: این آمارسازی های اشتباه توسط خود ما صورت می گیرد. اعداد را می بینیم اما کف مدارس خبری نیست. صحرایی با اشاره به اینکه لزوم دانشگاه رفتن دانش آموز به آموزش و پرورش ضرر زد؛ اظهار داشت: واقعاً لازم نیست این تعداد کتاب به مدرسه بدهیم. لازم نیست تا این حد در مقطع متوسطه تخصصی تدریس داشته باشیم. لازم نیست این تعداد مدرسه داشته باشیم. سر هر کوچه یک مدرسه ساخته ایم. اگر آقای صحرایی نمی تواند وزیر نشود یکی از معلمان حاضر در این برنامه با انتقاد از عدم ثبات مدیران و وزرا در آموزش و پرورش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بی ثبات ترین مجموعه در بین دولت می باشد و اگر آقای صحرایی نمی توانند آموزش و پرورش را از این وضع خارج کنند؛ بهتر است وزیر نشوند. این مدیر مدرسه غیرانتفاعی، با انتقاد از این که بیشتر از ۱۰ نوع مدرسه داریم، اظهار داشت: باید ریشه این همه نوع مدرسه خشکیده شود، این تنوع منجر به کاهش بهره وری مدارس شده است. رتبه بندی هم با مشکلات زیادی روبه رو است و اگر نمی توانید رتبه بندی را به درستی اجرا کنید لطفاً در رتبه بندی تنها به سنوات و مدرک تحصیلی بسنده کنید.

1402/02/14
14:56:51
5.0 / 5
285
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین