هاشمی:

آموزش و پرورش جزو سالم ترین دستگاههای اداری کشور است

آموزش و پرورش جزو سالم ترین دستگاههای اداری کشور است

به گزارش مدیریت آموزش، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش از ستاد تا کف مدرسه جزو سالم ترین دستگاه ها است و کارکنان آن ازجمله معلمان جزو نهادهای مرجع جامعه هستند.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید مجتبی هاشمی در همایش تخصصی ادارات ارزیابی عملکرد استانهای قطب ۲ آموزش و پرورش کشور در اصفهان عنوان کرد: باید تلاش نماییم وظیفه و تکلیف خویش را بشناسیم چونکه تعدد نقش ها در وزارت آموزش و پرورش امروز یک صدمه است و باید تلاش نماییم به وظایف خود به بهترین شکل عمل نماییم.
وی افزود: سلسله نشست هایی را طراحی نموده ایم تا با جلسات قطبی، برنامه های تحولی حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را در دولت سیزدهم پیش ببریم که مهم ترین آن سلامت اداری است و می تواند فعل یا ترک فعل را در برگیرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات خاطرنشان کرد: راهبردها و سیاست های کلان هر حوزه را باید به سیاست های اجرایی با مقتضیات سازمان خود تبدیل نماییم و این اجرایی شدن مبتنی بر شناخت دقیق و کامل مقتضیات وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش از ستاد تا کف مدرسه جزو سالم ترین نهادها است و کارکنان آن ازجمله معلمان جزو نهادهای مرجع جامعه است و در این خصوص حفظ سلامت دستگاه برای ما حائز اهمیت می باشد و اگر مقرر است امروز اتفاق خوبی در جامعه رخ دهد، باید از آموزش و پرورش و در بین دانش آموزان نهادینه شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اظهار داشت: در سلامت اداری دو الگو داریم که بخش اول آن پاسخگویی عمومی است و تلاش ما اینست که به سازمانی تبدیل شویم که بر مبنای نیاز مخاطبان، اهداف را دنبال نماییم و بر مبنای آن پاسخگو باشیم و در گام دوم شفافیت سازمانی در امور جاری آموزش و پرورش باید پیشگام شویم و در مرحله بعد در بستر جریان آزاد اطلاعات، شفافیت را اجرایی نماییم و در انتها سالم سازی سازمان و توانمندسازی نیروهای سازمان، می تواند در نقش سلامت اداری نقشی محوری ایفا کند.
وی اظهار داشت: در حوزه پیشگیری در آموزش و پرورش جای کار بسیار داریم که می تواند در سلامت اداری نقش اساسی داشته باشد.
هاشمی بیان داشت: نظارت مستمری که حس نظارت را بر سازمان القا کند، می تواند در سلامت اداری کمک کننده باشد، البته در کنار این ها سرعت عمل در بررسی گزارشات تخلف می تواند نقش محوری را ایفا کند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حوزه عدالت در برخورد با کارکنان، عدالت در بین شایستگان، استقرار نظام تشویق و تنبیه می تواند در حوزه نظارت در حکمرانی مطلوب، مؤثر واقع شود.
وی اظهار داشت: رضایتمندی یک شاخص کلیدی است و در همه برنامه ها این عنصر باید باشد و ارباب رجوع باید به این نقطه برسد که رضایتمندی افزایش پیدا کند و باید به این نقطه دست پیدا نماییم که از دوران عدم پاسخگویی شفاف به ارباب رجوع عبور کرده ایم و جامعه نیازمند پاسخگویی است.
هاشمی در ادامه بیان نمود: سلامت اداری یک مبحث علمی است و برخورد عالمانه نیاز دارد و چون موضوعی چندبعدی است، احتیاج به مشارکت اجتماعی دارد تا سازمان به سمت سلامت اداری حرکت نماید.
وی تصریح گرد: در وزارت آموزش و پرورش معتقدیم در ارتباط با مدیریت عملکرد نمی توان به صورت جزیره ای عمل کرد و معتقد هستیم که باید در این خصوص یکپارچه به مبحث پرداخت. هرکسی در هر حوزه ای هر فرایندی را تعریف می کند، خود باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و در این خصوص نیازمند شبکه سازی در سطح کشور هستیم که این روند در کشور با بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ در آموزش و پرورش شروع شده است.

1401/09/25
13:27:32
0.0 / 5
516
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین