مدیركل آموزش و پرورش اردبیل:

۴۵۰۰ نفر جامانده از تحصیل داریم

۴۵۰۰ نفر جامانده از تحصیل داریم

به گزارش مدیریت آموزش، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: آمار بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم استان اردبیل بیشتر از 4 هزار و 500 نفر است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، کلام الله صفری عصر یکشنبه در آستانه بازگشایی مدارس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در مقطع متوسطه سه هزار بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی گذشته به ثبت رسید که یک هزار و ۴۰۰ از آنها پسر و یک هزار و ۷۰۰ نفر نیز دختر بودند.
وی اشاره کرد: در مقطع ابتدایی نیز از یک هزار و ۵۰۰ بازمانده از تحصیل برای سال تحصیلی جدید ۵۰۰ نفر شناسایی و از این تعداد ۳۰۰ نفر نیز جذب شدند که امیدواریم برمبنای آخرین آمار و اطلاعات تعداد بازماندگان از تحصیل در استان اردبیل کاهش پیدا کند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل به پیشرفت علم و تحولات شتاب آلود در عرصه های مختلف اشاره نمود و اظهار داشت: موضوع تعلیم و تربیت، موضوع فنی و تخصصی است و معلمان با تخصص و تبحر تمام قد در این حوزه آماده ارائه خدمات آموزشی هستند.
صفری تلاش دولت و مجلس را برای حل مشکلات جامعه فرهنگی تصریح کرد و اضافه کرد: هدف گذاری اصلی ما در سال تحصیلی جدید افزایش پوشش تحصیلی و کاهش کلاس های چند پایه و مختلط است که دراین زمینه طرح توسعه مدارس شبانه روزی، روستامرکزی و طرح مینی بوس روستا را اجرا می نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با یک هدف گذاری مناسب و برنامه های تدارک دیده شده با همراهی معلمان و سه اضلاع دیگر مدرسه، خانواده و دانش آموز بتوانیم در امر تعلیم و تربیت موفق عمل نماییم.
صفری تمرکززدایی در آموزش وپرورش را امری مهم و باارزش توصیف کرد و افزود: ما بدنبال تربیت دانش آموز متفکر و خلاق هستیم و بطور قطع در حرکت به سمت دانایی با پذیرش نظرات و انتقادهای سازنده اهتمام خواهیم کرد تا مشکلات و نارسایی ها را برطرف نماییم.
وی افزود: در این راه به معلم پژوهنده، توانمند، اهل مطالعه و تحقیق و همین طور مدرسه هوشمند و تجهیز واحدهای آموزشی به سیستم های مدرن نیاز داریم تا در یک زیرساخت مناسب بتوانیم رشد متوازن و متعادل را رقم بزنیم.
بازگشایی مدارس با همراهی ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم
مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل بیان کرد: دوم مهرماه امسال با همکاری نهادها و مشارکت دستگاه های مختلف زنگ بازگشایی مدارس به صدا در می آید تا ۲۶۰ هزار دانش آموز در قالب ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه و ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس سال تحصیلی جدید را شروع کنند.
صفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم کار تدریس و کمک به تحصیل دانش آموزان را انجام می دهند تا پس از ۲۵ ماه سختی شرایط کرونائی بازگشایی مدارس را بصورت حضوری شاهد باشیم.
وی افت تحصیلی دانش آموزان و ناهنجاری های اخلاقی و لطمه های اجتماعی را از تهدیدهای مهم ایام کرونائی آموزش وپرورش عنوان نمود و اظهار داشت: باید در کنترل فضای مجازی سواد رسانه ای خانواده ها و دانش آموزان را ارتقا دهیم و در کنار آن بتوانیم به تدریج لطمه های مختلف نسل آینده را به حداقل برسانیم.
صفری به ارتقای کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت با همراهی خانواده ها اشاره نمود و اضافه کرد: ارتقای کیفیت آموزشی منوط به همراهی خانواده ها و کمک مربیان و معلمان است که بطور قطع دراین زمینه از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.
وی ضرورت تدوین زیست بوم متناسب با شرایط استانی را در قالب سند تحول آموزش وپرورش تصریح کرد و اشاره کرد: در مقاطع مختلف ما با همراهی نیروی انسانی کارآمد در صدد تحقق برنامه های تأثیرگذار در زمینه آموزش وپرورش هستیم.
صفری توجه به تربیت نیروی انسانی فاخر و توانمند را به عنوان یک مطالبه به حق تصریح کرد و افزود: نگرش جامعه باید نسبت به تعلیم و تربیت تغییر پیدا کرده و ما بتوانیم حرکت های تحول آفرینی را شاهد باشیم.
وی نگاه دولت سیزدهم را به معلمان به عنوان سرمایه های باارزش جامعه تصریح کرد و اشاره کرد: رتبه بندی معلمان در یک حرکت شایسته و مناسب شروع شده و معلمان استان اردبیل در بارگذاری اطلاعات در این سامانه جز استانهای پیشرو هستند و بطور قطع معلمان طرح «مهرآفرین» نیز با شرکت در آزمون داخلی در رتبه بندی حضور پیدا می کنند.
صفری از راه اندازی سرویس مدارس برای راحتی رفت و آمد دانش آموزان آگاهی داد و افزود: شعار امسال آموزش وپرورش در شروع سال تحصیلی «عدالت آموزشی، اقدام جهادی و مشارکت همگانی» است که دراین زمینه استقرار قرارگاه عدالت آموزشی، تربیتی و نصیب آموزشی را شاهد خواهیم بود.
وی ضرورت انجام اقدامات جهادی را در رفع لطمه ها و تهدیدها تصریح کرد و بیان کرد: در توزیع عادلانه تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی نیز در قالب ۲ کاروان به ارزش ۵۰ میلیارد تومان اقدامات مناسب و شایسته ای در سال تحصیلی جدید انجام شده است.
تحقق شعار «هر مدرسه یک نمازخانه و هر نمازخانه یک روحانی»
مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل ضرورت توجه به تعامل بیشتر مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و توسعه را با سایر ارکان محلات تصریح کرد و اظهار داشت: از ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در استان، ۵۰۰ مدرسه نمازخانه دارد و یک هزار و ۵۰۰ مدرسه فاقد نمازخانه است.
صفری تحقق شعار «هر مدرسه یک نمازخانه و هر نمازخانه یک امام جماعت» را تصریح کرد و اشاره کرد: در برگزاری اردوهای یک روزه تربیتی اجرای طرح امین، جذب روحانیون و توجه به برنامه ریزی مناسب سازمان ملی تعلیم و تربیت را در ساماندهی کودکستان ها، مهدها و پیش دبستانی ها ضروری خواند.
وی اظهار داشت: آموزش وپرورش از بدو تولد تا ۶ سالگی و سپس در مقطع پیش دبستانی می کوشد برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهد.
صفری اضافه کرد: ۱۹ هزار پیش دبستانی امسال راهی مدارس خواهند شد تا تحصیل خودرا در این مقطع انجام دهند.
وی ضرورت برنامه ریزی برای جذب بازماندگان از تحصیل و ارتقای میانگین نمرات نهایی دانش آموزان را در قالب کیفی سازی برنامه های آموزشی و تربیتی تصریح کرد و اشاره کرد: بیش از ۷۵۰ فعالیت آموزشی و تربیتی در سامانه آموزش وپرورش برای مقاطع مختلف و معاونت ها تدارک دیده شده تا ما بتوانیم اهداف تعلیم و تربیت را تحققی عینی ببخشیم.

1401/06/30
10:01:10
0.0 / 5
397
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین