اختصاص امتیاز ویژه به گروه آموزشی معلمان در رتبه بندی

اختصاص امتیاز ویژه به گروه آموزشی معلمان در رتبه بندی

مدیریت آموزش: رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش وپرورش از روش تدریس معلمان به عنوان امری غیر قابل انکار در سطح یادگیری دانش آموزان یاد کرد و تاثیر آنرا انکارناپذیر خواند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، عباس نجار در هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس، در اردوگاه شهید باهنر، با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش در تدریس، بیان کرد: سازمان هایی در سطح کشور حضور دارند که در امتداد جذب نیروی انسانی و توزیع اعتبارات تصمیم گیرنده هستند و سخن واحد و مشترک آن‎ها این است که کیفیت آموزشی کم شده و نیازمند توجه ویژه است.
وی ادامه داد: برمبنای تحقیقات انجام شده این گفته صحیح است و کلید حل این مسئله در دستان مسئولان مربوطه است، اتفاقات خوبی نسبت به سال قبل در زمینه نیروی انسانی و گروههای آموزشی درحال اجراست و این نوید را خواهیم داد که نقش گروههای آموزشی پررنگ تر خواهد شد.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش وپرورش اشاره کرد: در رتبه بندی، یکی از مهم ترین عوامل و عناصر را گروههای آموزشی در نظر گرفتیم، نقش گروههای آموزشی را در تصمیم گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کردیم و امتیاز ویژه ای در این مورد در مرحله رتبه بندی متقاضیان قرار دادیم. بدین سبب هدایت معلمان توانمند به سمت گروههای آموزشی، جزو برنامه ها و اهداف مهم ما است.
نجار در ادامه عنوان کرد: آنچه مهم و چشم‎گیر است، نگاه به عملکرد سالهای قبل است که طبق محدودیت ها و شرایط در نظر گرفته شده عملکرد ضعیفی داشته ایم و در صدور ابلاغ به مناطق مربوطه باید توجه ویژه ای به عملکردها شود.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، درباره ی نقش تکنولوژی در آموزش، اظهار داشت: تکنولوژی آموزش از دید افراد مختلف، برداشت های مختلفی دارد، بطور مثال شخصی که به تکنولوژی نگاه تخصصی داشته باشد، آنرا ابزاری مهم برای پیشرفت می داند؛ اما آنچه که از تکنولوژی برای ما مهمست نگاه ویژه به این مهم است؛ برای اینکه باید در خدمت ما باشد تا بتوانیم برای توسعه آموزشی و تکمیل فرایندها از آن استفاده نمائیم، اما به سبب مقاومت در بعضی مدارس و برخی محدودیت ها، درصد فراگیری تکنولوژی کم است؛ در دوسال فراگیری ویروس کرونا این فرصت به ما اختصاص داده شد تا بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی استفاده نمائیم، استفاده از محتواهای الکترونیکی به دانش آموز این اجازه را می دهد تا تفاوتی بین نسل خود و نسل های گذشته ببیند، استفاده از تکنولوژی در آموزش به دانش آموزان فرصت یادگیری بهتری نسبت به حضور واقعی معلم در کلاس های درس می دهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، او در آخر تاکید کرد: یک معلم نباید خودرا محدود به تدریس حضوری کند، بلکه لازم است از راه های مختلف، محتواهای آموزشی را به دانش آموزان برساند، هوش آموزشی خودرا تقویت کند و با این کار سطح یادگیری دانش آموزان را چند برابر کرده و فعالیت خودرا در عرصه آموزش با تکنولوژی می افزاید.




منبع:

1401/06/26
10:48:12
0.0 / 5
379
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تكنولوژی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین