عضو شورای عالی آموزش و پرورش مطرح كرد؛

علل اجرا نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

علل اجرا نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش مدیریت آموزش عضو شورایعالی آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از علل عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این بوده که از زمان تصویب آن تابحال ۶ وزیر آموزش و پرورش عوض شده است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محمود امانی تهرانی، در مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس این شورا ضمن اشاره به نحوه شکل گیری شورایعالی آموزش و پرورش، اضافه کرد: مؤسسین شورایعالی آموزش و پرورش، مدرسه دارانی بودند که این اهتمام را داشتند تا به ساماندهی نظام تعلیم و تربیت بپردازند. آنان انجمن علمی معارف را ۱۰ سال پیش از مشروطه راه اندازی کردند، تا سال ۱۳۰۰ شورایعالی معارف را ایجاد نمودند و سال ۱۳۴۷ شورایعالی آموزش و پرورش به صورت مجزا اقدامات خویش را شروع کرد.
وی در تشریح سرمایه های شورایعالی آموزش و پرورش اظهار داشت: نخستین بخش این سرمایه همین قدمت و اصالت شورا است؛ از این جهت که شورایعالی آموزش و پرورش صد سال است که در تدوین و قانونگذاری برای نظام تعلیم و تربیت کوشیده است. دومین سرمایه شورایعالی آموزش و پرورش، استقلال آن است. ما شعبه ای مجزا در قانونگذاری هستیم البته مجلس شورای اسلامی اقداماتی در مورد قانونگذاری انجام می دهد و شورایعالی آموزش و پرورش هم قوانینی را در جهت بهبود وضع نظام تعلیم و تربیت بر عهده خواهد داشت.
عضو شورایعالی آموزش و پرورش سومین سرمایه این شورا را اتقان قوانین آن دانست و اضافه کرد: شورایعالی آموزش و پرورش همواره دارای اتقان و استواری در تصمیم گیری ها است. این شورا دارای مصوباتی است که از اقتدار لازم برخوردار می باشد. شورایعالی آموزش و پرورش از شتابزدگی در تصویب مصوبات خودداری کرده است.
امانی تهرانی افزود: شورایعالی آموزش و پرورش از آفات معمول این زمانه که همان سیاسی بازی و مصوبات انبوه است، خودداری کرده است.
وی، تصویب سند تحول بنیادین را از مهم ترین اقدامات شورایعالی آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: شاید هیچ سندی به اندازه سند تحول بنیادین به این اندازه مورد تاکید رهبری نبوده است. همه ما نسبت به این سند وظیفه و تعهد زیادی داریم.
عضو شورایعالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این شورا امروز چشم اندازهای گوناگونی را پیش روی خود دارد، عنوان کرد: خیلی از افراد انتظار دارند این شورا بر درک مساله و حل آن اقدام نماید درحالی که حل مساله کار وزارت خانه است و شورایعالی تنها وظیفه قانونگذاری را برعهده دارد. از زمان تصویب سند تحول تابحال ۶ وزیر آموزش و پرورش عوض شده؛ این عدم ثبات باعث عدم اجرای سند تحول شده چونکه مجری سند تحول، وزارت آموزش و پرورش است.


منبع:

1400/12/17
11:19:12
0.0 / 5
535
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین