وزیر آموزش و پرورش:
مدارس در مناطق مشکل دار تعطیل شوند
به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به شیوع پیک ششم کرونا اظهار داشت: نمی خواهیم هیچ دانش آموزی بیمار شود و اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد مدارس را تعطیل کنند، نه این که همه مدارس را تعطیل کنند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، همزمان با روز بزرگداشت دهه مبارک فجر آئین افتتاح برنامه ها و فعالیتهای انجمن اولیا و مربیان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این برنامه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام پر سعادت ماه مبارک رجب، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب نقش اولیا یک نقش تشریفاتی بود، اظهار داشت: متأسفانه پس از مدتی انجمن های اولیا و مربیان به همان شکل تشریفاتی بازگشت و کارکرد آن صرفا جمع آوری پول و کمک هزینه تحصیلی شد. نوری با اشاره به اینکه در طول سالهای پس از جنگ الگوی توانمندسازی خانواده ها در دستور کار انجمن اولیا و مربیان قرار اظهار داشت: سند تحول که ابلاغ گردید، ارکان فرایند تربیت را چهار رکن می داند که نخستین آن خانواده است. خانواده حتی از حکومت بالاتر است. وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هر ولی دانش آموز برای ما یک آورده ای دارد، اظهار داشت: فرض کنید پدر یک دانش آموز نجار است. او می تواند کار خودش را به دانش آموزان نشان بدهد. یا دانش آموزان بروند نجاری او را از نزدیک ببینند. ولی هر دانش آموز می تواند برای بالندگی شخصیت یک دانش آموز کمک کننده باشد. سند تحول بر همین مبحث تاکید دارد. وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که در سند تحول خانواده نقشی بی بدیل دارد، اظهار داشت: دانش آموزان و خانواده ها یک جمعیت حدود ۶۰ میلیون نفری را می سازند. بنابراین لازم است برای بهره گیری از استعدادهای این جمعیت فکری نماییم. ۸ مرکز جامع مشاوره راه اندازی کردیم، اما لازم است با محیط پیرامونی همچون اساتید دانشگاه، حوزه های علمیه، روانشناسان ارتباط داشته باشیم. وی ضمن اشاره به کتاب های انتشار یافته توسط انجمن اولیا و مربیان اظهار داشت: باید کاری نماییم که هر کتابی از جانب انجمن چاپ می شود به قلم خود اولیا باشد، وظیفه ما این است که مثل خیرین مدرسه ساز مثل یک خانواده از ظرفیت عظیم اولیا استفاده نماییم. نوری با تکیه بر این که رعایت پروتکل ها در مدارس الزامی است، اظهار داشت: مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می شود، تعطیلی مدارس آثار زیانبار روانشناختی و جامعه شناختی دارد، بعنوان کسی که باید در جایگاه وزیر کاری برای دانش آموزان انجام دهم، خیلی ناراحتم که نتوانستم کاری برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس انجام دهم. نوری با اشاره به اینکه به جز یک کشور از دیگر کشورها در واکسینه کردن دانش آموزان جلوتر هستیم، اظهار داشت: نمی دانم چرا بعضی از مدارس تعطیل می کنند. سازمان بهداشت جهانی تاکید می کند برای بهداشت و رفاه عمومی جامعه باید مدارس باز باشند، علاوه بر مسائل آموزشی، تعطیلی مدارس به مسائل روانی و روحی دانش آموزان هم لطمه می زند. وی با عنوان این مطلب که ما نمی خواهیم هیچ دانش آموزی بیمار شود، اضافه کرد: اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد مدارس را تعطیل کنند، نه این که همه مدارس را تعطیل کنند. نوری با اشاره به اینکه کار معلمان در زمان تعطیلی مدارس سه برابر شده بود، اظهار داشت: زحمت اولیا هم در روزهای قرنطینه و تعطیلی مدارس بسیار زیاد شده بود. احتمال دارد که کرونا همچنان در کنار ما باشد، به لطف دولت مردمی و خدمتگزار این بحث واکسیناسیون هم امیدواریم مثل آزادسازی سواحل با جدیت و با کمک مردم صورت گیرد و مشکلی بابت بازگشایی کامل مدارس نداشته باشیم. در انتها این مراسم از چند کتاب و مقاله رونمایی گردید.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب