حسینی مطرح كرد؛

تكمیل پروژه های در دست راه اندازی آموزش وپرورش استثنایی

تكمیل پروژه های در دست راه اندازی آموزش وپرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در دیدار با رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به تشریح وضعیت فضاهای آموزشی، ورزشی و توان بخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید جواد حسینی در این جلسه که در محل سازمان آموزش وپرورش استثنایی انجام شد ضمن تقدیر از همکاریهای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: ۹ استان اردبیل، ایلام، چهارمحال وبختیاری، سمنان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و مرکزی فاقد مدرسه اتیسم مستقل هستند و در ۳ استان فارس زنجان و کرمانشاه وضعیت مدارس طیف اتیسم نامناسب است. وی اظهار داشت: در ۹ استان اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان، همدان و یزد مدارس مستقل دانش آموزان طیف اتیسم درحال ساخت است. حسینی با اعلان اینکه برمبنای توافق انجام شده با سازمان نوسازی مدارس ۳۸ اتاق آکوستیک برای مراکز سنجش در کشور باید راه اندازی شود اظهار نمود: در ۵ استان خراسان جنوبی خراسان شمالی خوزستان شهر تهران و هرمزگان این اتاق ها به راه افتاده است و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس در بقیه استانها این اتاق ها درحال راه اندازی است. معاون وزیر با اعلان اینکه تربیت بدنی از نیازهای اصلی دانش آموزان با نیازهای ویژه است اظهار داشت: ۴۰ سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور وجود دارد، ۲۹ سالن درحال ساخت است و ۶ استان هم فاقد سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی هستند. وی ادامه داد: در ۳۰۵ مدرسه استثنایی امکان ساخت سالن های ۲۰۰ مترمربعی درون مدرسه ای وجود دارد که ساخت این سالن ها نیازمند مساعدت سازمان نوسازی مدارس است. حسینی با اعلان اینکه برمبنای آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای دانش آموزان استثنایی نیاز است اظهار نمود: ساخت این مدارس از یک سال و نیم گذشته در قالب نهضت از خشت تا بهشت شروع و تا حالا ۷۸ مدرسه کلنگ زنی و یا افتتاح شده است. وی ادامه داد: مجموع پروژه های درحال راه اندازی سازمان آموزش وپرورش ۱۵۶ پروژه است که این تعداد شامل ۱۲۲ مدرسه استثنایی می شود. حسینی با اعلان اینکه با همت سازمان نوسازی مدارس ۶۴ مدرسه پذیرا و اتیسم در کشور بصورت الگویی درحال مناسب سازی است اظهار داشت: ۱۷ مدرسه اتیسم و ۱۷ مدرسه پذیرا هنوز بصورت کامل مناسب سازی نشده است و مناسب سازی این مدارس با مشارکت سازمان نوسازی در حال انجام می باشد. حسینی یکی از نیازهای سازمان آموزش وپرورش استثنایی را دستگاه های چاپ بریل دانست و اظهار داشت: خرید دو دستگاه چاپ بریل توسط سازمان نوسازی مدارس کمک شایانی به تعلیم وتربیت دانش آموزان با لطمه بینایی خواهدنمود. حسینی با تقدیر از سازمان نوسازی مدارس در راه اندازی سامانه تحت وب مکان یابی مدارس اظهار داشت: اعمال مدیریت در ساخت مدارس در مکان مناسب کار بسیار بهادار است و سبب استفاده بهینه از فضاهای آموزشی استاندارد خواهد شد. وی اشاره کرد: تمامی ظرفیت استانی ادارات آموزش وپرورش استثنایی در خدمت ورود اطلاعات دقیق مدارس استثنایی در این سامانه قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است در این جلسه رخشانی مهر ضمن ارائه گزارشی از سامانه مکان یابی و استقرار مدارس، قول مساعد تکمیل پروژه های در دست راه اندازی آموزش وپرورش استثنایی را داد.


منبع:

1400/03/12
12:09:41
0.0 / 5
785
تگهای خبر: آموزش , توسعه , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین