چرخش های تحولی در یاددهی- یادگیری در سال تحصیلی آتی

چرخش های تحولی در یاددهی- یادگیری در سال تحصیلی آتی

مدیریت آموزش: مدیرکل دفتر آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش «مهارت آموزی» و «کار آفرینی» را اولویت اصلی نظام آموزش وپرورش کشور دانست.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید مصطفی آذرکیش در جلسه مشترک شورای معاونان، رؤسای شهرستان ها، نواحی و مناطق استان همدان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رهبری آموزشی، اظهار نمود: تفاوت اصلی بین یک مدیر و یک رهبر آموزشی، نوع نگاه آنها به مسائل است و یک مدیر موفق، یک رهبر آموزشی موفق بشمار می رود.
وی با تاکید بر تقویت جایگاه «شورای مدرسه» بعنوان مهم ترین مرجع قانون گذاری در واحد آموزشی، اظهار نمود: یک مدیر موفق هم باید از منابع، بصورت بهینه استفاده نماید و هم برنامه های واحد آموزشی را توسعه دهد تا تربیت دانش آموزان در «تراز سند تحول بنیادین وتربیت تمام ساحتی» محقق شود.
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش با اشاره به روند کارهای آموزشی و پرورشی در وضعیت کرونا، اظهار داشت: یکی از مزیت های کرونا تسریع در استفاده از فن آوری های نوین بود که باتوجه به تأثیر آن بر آموزش، بنظر می رسد در سال تحصیلی آتی، چرخش های تحولی در رویدادهای (یاددهی- یادگیری )را شاهد باشیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، آذرکیش با اشاره به برگزاری مطلوب امتحانات نهایی و هماهنگ در استان همدان، اشاره کرد: سیاست ها و اقدامات هماهنگ در سطح استان همدان و مناطق برای برگزاری منظم امتحانات قابل تقدیر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: مهارت آموزی از اولویت دارترین سیاست های وزارت آموزش وپرورش است، در همین راستا اضافه کرد: با وجود شرایط کرونائی، ثبت نام در این رشته ها دراستان همدان رو به افزایش است.




منبع:

1400/03/09
21:19:12
0.0 / 5
254
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین