30 درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی

30 درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی

به گزارش مدیریت آموزش رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزشها، اظهار نمود: 30 درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این مساله به اعتباری بیش از 12 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همین طور 8 درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند؛ پس 5 میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در مورد تامین تبلت برای دانش آموزان، با اشاره به ایام کرونا و شروع آموزش های مجازی در کشور و نیاز دانش آموزان به موبایل و تبلت، اظهار نمود: در شروع شروع طرح تامین تبلت برای دانش آموزان در سه زمینه؛ اعتبار، ساختار و اختیار، هیچ زیر ساختی در کشور فراهم نبود و این زیرساخت ها به تدریج برقرار شد.
وی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزش دانش آموزان، اظهار نمود: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این مساله به اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همین طور ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می نمایند که این تجهیزات هم پایدار نیست و باید با تجهیزات پایدار جایگزین شود؛ پس ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.
وی اظهار داشت: عدالت آموزشی در سه قلمرور عدم تعادل های های مدرسه، منطقه ای و بی عدالتی دیجیتالی دسته بندی می شود که تنوع مدارس یکی از عوامل کاهش عدالت آموزشی است.
وی با اشاره به اجرای طرح هدایت، اظهار داشت: این طرح بصورت ساختار ماتریسی طراحی شد، که موجب هم افزایی خواهد شد، اما چالش جدی این طرح لزوم همکاریهای بین دستگاهی است.
حسینی افزود: در ابتدای طرح هدایت، هفت محور و پرسش اساسی مد نظر بود که این پرسش ها عبارتند از: چه تعداد دانش آموز در چه سن، مقطع، جنسیت و کدام شهرستان و مدرسه به ابزار دیجیتال دسترسی ندارند؛ روشی برای تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای تامین تبلت و موبایل، روش تامین منابع این طرح مشخص شود؛ چگونه تامین تجهیزات هوشمند صورت گیرد، برای اینکه اگر پول داشته باشیم امکان خرید در کشور نداریم؛ تسهیل واردات و صادرات و تامین ارز چگونه باشد؛ چگونه توزیع درست دستگاه های تهیه شده را داشته باشیم؛ اطلاع رسانی برای جذب مشارکت تامین منابع مشخص شود و چگونه لطمه ها و چالش های بردن مدرسه در تبلت را به حداقل برسانیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در محور اول با طراحی سامانه هدایت و ابلاغ بخشنامه آن، امکاناتی فراهم گشته است تا رفع شکاف های دیجیتالی در مناطق ممکن گردد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تشریح روند تامین منابع اظهار داشت: تامین منابع بوسیله اعتبارات دولتی، عمومی مانند شهرداری ها و... و خیرین و مردم بوده است که از ظرفیت هر سه این منابع استفاده شد و در قالب تفاهم نامه ۱ میلیون و هفتصد هزار، شوراهای آموزش و پرورش ۱۲۵ هزار و از بودجه کشور ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد تامین دستگاه هوشمند داده شده است که جمع تعهدات به ۲ میلیون ۹۸۰ هزار تبلت رسیده است.
او در آخر اظهار داشت: برمبنای آخرین آمار تا حالا ۲۷۰ هزار تبلت و موبایل تهیه و به دانش آموزان اهدا شده است.




منبع:

1400/03/08
11:29:44
0.0 / 5
219
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین