وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد

تصویب قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان

تصویب قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان

وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش به تشریح کارهای وزارت آموزش و پرورش در تاسیس شبکه شاد و استفاده از تکنولوژی های جدید آموزشی در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش پرداخت.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش اظهار نمود: جهموری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می داند، پس تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها را در جهت تامین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می کند. در این راستا، زمینه دستیابی بیش از ۹۹ درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم گشته است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از شیوع بیماری کووید ۱۹، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در پروسه آموزش، حمایت کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال قبل در دنیا اظهار نمود: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کووید ۱۹، نیز اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان بطور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه ریزی و عملیاتی کرده است که از آن جمله می توان به ایجاد و راه اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه های آموزشی برای تمامی پایه های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره نمود.
حاجی میرزایی اضافه کرد: از طرف دیگر بمنظور حفظ انگیزه و علاقه مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، مبادرت به تاسیس پلت فرم آموزشی اختصاصی و تعاملی (شاد) برای کلیه دانش آموزان نموده که بیش از ۸۵ درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می نمایند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به کوشش های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هر علت امکان استفاده از تکنولوژی های جدید و آموزش الکترونیکی ندارند، مبادرت به تولید بسته های یادگیری و درس نامه های مناسب نموده و بوسیله ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهادهای حمایتی، تلاش می کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد. این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می گیرد و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار کودک اتباع خارجی از حدود ۳۰ کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.



1400/01/11
10:40:52
0.0 / 5
275
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین