وزیرآموزش وپرورش:

كوشش برای رفع محرومیت و رسیدن به توسعه و پیشرفت یك دغدغه همگانی است

كوشش برای رفع محرومیت و رسیدن به توسعه و پیشرفت یك دغدغه همگانی است

به گزارش مدیریت آموزش سیستان و بلوچستان وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: کوشش برای رفع محرومیت و رسیدن به توسعه و پیشرفت یک دغدغه همگانی است و برخی استان های کشور به سبب اینکه از محرومیت مزمن رنج می برند باید برای رسیدن به این هدف تلاش مضاعفی نیز داشته باشند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا محسن حاجی میرزایی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: وظیفه دارم از همه عزیزانی که در کار توسعه تعلیم و تربیت این استان تلاش می کنند و همینطور خیرین بزرگی که پشتیبانی از این امر مهم را بر عهده گرفته اند مراتب قدرشناسی خویش را اعلام کنم.
وی اضافه کرد: کوشش برای رفع محرومیت و رسیدن به توسعه و پیشرفت یک دغدغه همگانی است و برخی استان های کشور به علت اینکه از محرومیت مزمن رنج می برند باید برای رسیدن به این هدف تلاش مضاعفی هم داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: همه کشورها توسعه یافته و درحال توسعه در تکاپوی ایجاد موقعیت بهتر هستند؛ برای رسیدن به موقعیت های بهتر شاخصهای متنوعی مانند تولید ناخالص، میزان اشتغال، وضعیت راه ها و بزرگراه ها، کشاورزی و... وجود دارد که شاخصهای معتبری برای نشان دادن اقدامات انجام شده در راه کاستن محرومیت ها و رسیدن به موقعیت بهتر است.
حاجی میرزایی افزود: ضمن اینکه کاملا قبول دارم این شاخص ها تجلیات توسعه و نمونه هایی از رشدیافتگی در یک جامعه است، معتقدم اگر بدنبال یک پیشرفت واقعی و پایدار هستیم باید در لایه پایین تری به مسائل فکر نماییم.
وی اظهار داشت: یکی از شاخصهای حکمرانی درست دیدن تجلیات و مهم تر از این ها دیدن جنبه هایی است که کمتر به چشم می آید، اما در عین حال تاثیرگذاری عمیق و اساسی دارد.
حاجی میرزایی اضافه کرد: یک جامعه به میزان اینکه توجه بیشتری به لایه های پنهان دارد با استمرار توسعه و پیشرفت روبرو خواهد بود و هر چه از لایه های پنهان غافل شویم تداوم پیشرفت و توسعه کاهش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به همه شاخصهای ذکر شده نیازمند نهادهای کارآمد هستیم؛ هم دانش بشری، هم دیدگاه های نظری و هم تجربیات انسانی حاکی از این است که کارآمدی نهادها وابسته به کارآمدی جریان یادگیری جامعه است.
حاجی میرزایی افزود: هر چقدر جریان یادگیری کارآمدتر باشد، نهادهای کارآمدتری خواهیم داشت، هر چقدر نهادهای کارآمدتری داشته باشیم می توانیم توقع پیشرفت و توسعه بیشتر هم داشته و محرومیت ها را سریع تر رفع نماییم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بسیاری از چیزهایی که در لایه اول وجود دارد با پول قابل دستیابی است ولی با پول قابل استمرار نیست؛ اما در لایه پایین اتفاقاتی می افتد که استمرار و پایداری بوجود می آورد بنابراین وقتی درباره محرومیت در سیستان و بلوچستان حرف میزنیم بیشتر از آنکه از احتیاج به فضاهای آموزشی گفته می شود که البته یک نیاز جدی است، به یادگیری احتیاج داریم که یک نیاز اساسی است.
وی بیان داشت: نخستین چیزی که باید از آن اطمینان پیدا نماییم این است که هیچ فردی در سیستان و بلوچستان نیست که فرصت یادگیری در اختیارش نباشد، هر فردی که بخواهد به دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم برود باید این امکان برایش فراهم گردد، باید این را هدف گذاری نماییم.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: دست یافتن به این هدف میسرتر است و با افزایش ۱۰ برابری مشارکت خیران و افزایش ۱۰ برابری تخصیص اعتبارات دولتی و بسیج همه ظرفیت های استان جوابگوی نیاز فعلی به فضای آموزشی باشیم.
وی اظهار داشت: ضمن اینکه لزوم دارد از همه ظرفیت ها برای رفع نیازها استفاده نماییم باید دغدغه خویش را به سطح دیگری ببریم و اطمینان پیدا نماییم هیچ کسی وجود ندارد که در سن آموزش باشد اما آموزش نبیند، حال این آموزش می تواند حتی در چادر، کپر و یا یک اتاق اجاره ای صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اساس نابرابری در قدرت، ثروت، منزلت و موقعیت از نابرابری در فرصت یادگیری ایجاد می شود.
حاجی میرزایی اذعان کرد: وقتی ما قادر نیستیم فرصت های یادگیری را عادلانه توزیع کنیم؛ قادر نخواهیم بود هیچ چیز دیگری را عادلانه توزیع نماییم. توزیع عادلانه هر چیز از توزیع عادلانه آموختن و یادگیری حاصل می شود؛ نمی توانیم تا چند سال دیگر منابع خویش را جمع نماییم تا مدرسه بیشتری بسازیم، پس تکلیف دانش آموزان فعلی چه می شود؟
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تعهد و تضمین می کنم هر چقدر نیروی انسانی در این استان لازم است به جهت اینکه هیچ کس از آموزش محروم نباشد، فراهم نماییم همانطور که تا کنون هم در این حوزه سعی کردیم و قدم برداشتیم و باز هم ادامه خواهیم داد.
وی اظهار داشت: پس از این باید تلاش نماییم دانش آموزان به تجهیزات بهتری دسترسی داشته باشند و از فضای مناسبتر، سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد و خیلی چیزهای دیگر که لازم است، بهره مند باشند.
محسن حاجی میرزایی عنوان کرد: جامعه برای پیشرفت و برای جهش واقعی نیازمند یادگیری واقعی است؛ باید این فضا را ایجاد نماییم چون که اگر این فضا محقق شود همه چیز به دنبال آن خواهد آمد.
حاجی میرزایی اضافه کرد: یادگیری یعنی هویت دادن به یک انسان و روی پا قراردادن وی، تا بتواند خلاق و سازنده باشد.
وی تصریح کرد: ما به این استان آمدیم تا بنشینیم موضوعات را بررسی نماییم و از هیچ کوششی دریغ نمی نماییم. ما این را دین خود به مردم این استان و همه مردم ایران می دانیم. اولویت ما پر کردن فاصله های استان با کشور و ایجاد تعادل بهتر در کار است همانطور که در تخصیص نیروی انسانی به این استان سهمیه بیشتری داده شد تا به تعادل نزدیک شویم.
حاجی میرزایی اضافه کرد: رویکرد مدارس شبانه روزی بطور قطع رویکرد مورد تاکید ماست و هر چقدر که بتوانیم این کار را انجام می دهیم.




منبع:

1399/12/25
23:37:43
0.0 / 5
905
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین