كسب ۷۶۶ مدال جهانی المپیادی در ۳۳ سال اخیر

كسب ۷۶۶ مدال جهانی المپیادی در ۳۳ سال اخیر

وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه خوشبختانه طی سالهای مختلف از سال 66 که این نهال مبارک پا گرفت بیش از 766 مدال جهانی کسب شده که بیش از 30 درصد آن محصول هشت سال اخیر است و نشان میدهد دولت تدبیرو امید به این عرصه بعنوان عرصه راهبردی می اندیشد، اظهار داشت: سیاست ما پشتیبانی از این مجموعه و ارائه خدمات به برگزیدگان است. تلاش می نماییم دایره برگزیدگان گسترده تر باشد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم جشن آخر دوره مدال آوران المپیادهای علمی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی که به صورت ویدئوکفرانسی از شبکه شاد پخش گردید، اظهار داشت: بیش و قبل از هرکس دیگری به برگزیدگان عزیز المپیادها و جشنواره صمیمانه خیرمقدم و تبریک می گویم. حضورتان مایه افتخار ماست.

وی اضافه کرد: دایره گسترده استعدادهای ناب در جوانان باید مجالی پیدا کند که شناخته شود. بدون شک مسئولیت ما فراتر از حدی است که امروز به آن اهتمام کردیم و باید این قابلیت را در خودمان ایجاد نماییم که بتوانیم همه صاحبان استعداد را به نحو صحیح و شایسته ای شناسایی و حمایت نماییم. بطور قطع در این راه حرکت خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه آینده درخشانی را برای مجموعه پرافتخار «سمپاد» پیش بینی می کنم، اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین و فراگیرترین پدیده هایی که در زندگی ما قابل رویت است، پدیده ای به نام «تغییر» است. یکی از با اهمیت ترین قابلیت ها و توانایی هایی که خداوند در وجود انسان به ودیعه گذاشته توانایی تغییر دادن است.

حاجی میرزایی افزود: این تغییرات بسیار گسترده و متنوع هستند؛ از تغییرات طبیعی و اقلیمی گرفته تا تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی. تغییراتی که برخی به سرعت و برخی به آرامی شکل می گیرند و ما را در معرض پدیده های نوظهور قرار می دهد که کرونا مصداقی از آنست. با چنین پدیده هایی در طول زندگی روبه رو هستیم و در کشاکش این تغییرات است که زندگی افراد دگرگون و عدم تعادل هایی ایجاد می شود و جابجایی در قدرت، ثروت، موقعیت و منزلت رخ می دهد.

وی با اعلان اینکه تغییرات چیزهایی را می آورند و چیزهایی را با خود می برند، اظهار داشت: چیزهایی که می آیند و چیزهایی که می روند بسیار مهم هستند. تغییرات، قوت و ضعف ها را جابجا می کند و حوزه توجه و حساسیت ها را تغییر می دهد، کسب وکارها را متاثر می کند، مشاغلی را از گردونه خارج و مشاغل جدیدی را به وجود می آورد. اینها جلوه های مختلف تغییر هستند و مواجهه هوشمندانه با این تغییرات از مسئولیت های مهم یک انسان و جامعه است. همه انسان ها و جوامع و کشورها در مقابل تغییرات باید به سرعت خودشان را پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تمدن ها آنگاه که قادر نیستند درک روشن و هضم درستی از تغییرات داشته باشند، گرفتار افول می شوند و اگر نتوانند به سوالات جدید پاسخ دهند و با شرایط پیش بینی نشده مواجهه سنجیده داشته باشند و نتوانند از ارزش ها و باورهای خودشان حمایت کنند و باورها و ارزش های خودشان را استمرار ببخشند، گرفتار مسئله خواهند شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اگر انسان ها نیز در برخورد با تغییرات برخورد سنجیده نداشته باشند گرفتار یاس، افسردگی، انفعال و انزوا می شوند، اظهارکرد: بسیار مهمست که هر جامعه ای در قبال تغییرات بعنوان پدیده ای قطعی که همزاد انسان است چه طور خودش را پیدا کنند. دو رویکرد در برخورد با تغییرات وجود دارد؛ یک رویکرد بیرونی است که در آن تلاش می نماییم با آینده نگری تغییرات را پیش بینی و پیش از وقوع پدیده ها آنها را شناسایی نماییم و مواجهه موثری داشته باشیم و تغییرات را به نحو سنجیده ای مدیریت نماییم.

وی افزود: برای این کار روی افزایش قدرت آینده نگری تاکید می شود. مثلا یک پدیده طبیعی مانند زلزله، ساختمان ها را ویران و زندگی ها را سلب می کند. یک راه این است که پیش بینی نماییم چه زمانی ممکنست زلزله بیاید. اما رویکرد دیگر این است که سازه هایی بسازیم که توانایی مواجهه با زلزله را داشته باشند و در مقابل زلزله های سهمگین فرو نریزد. تجربه بشر نشان میدهد وقتی این توانایی ها را افزایش داده بهتر توانسته است با این پدیده مواجه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه در رویکرد درونی به افزایش تاب آوری و توانایی های ملی می اندیشیم، اظهار داشت: در هرصورت نیازمند رویکرد درونی در برخورد با تغییرات هستیم چه توانایی پیش بینی و مهار بیرونی پدیده ها را داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

حاجی میرزایی اشاره کرد: انسان ها به جهت اینکه این قابلیت را پیدا کنند تا در مقابل حوادث گرفتار سرخوردگی و شکست نشوند باید به توانمندی هایی مسلط شوند. سه ابزار مهم و کلیدی در جهت کسب این توانمندی کارساز است؛ دیدن، شنیدن و اندیشیدن. دیدنی که به بصیرت منجر شود و شنیدنی فعال نتیجه آن باشد و اندیشیدنی که حاصل آن تفکر و تعقل در پدیده های پیرامونی باشد. همه تمایزهای جوامع محصول تعامل متمایز با این سه ابزار کلیدی است. تمایز تمدن ها، توانمندی ها و اقتدارها در نوع و کیفیت تعامل و ارتباط با این ابزارهاست.

وی با اشاره به اینکه پیامبران با این سه ابزار با انسان ها ارتباط برقرار می کنند، اظهار داشت: وقتی زندگی انسان های برجسته را مورد مطالعه قرار می دهید این تمایز را در به کاربردن ابزارهای مذکور می توانید مشاهده کنید. روز گذشته مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند مواجهه هوشمندانه با دشمنی ها نیازمند بصیرت و صبر است. صبر هم محصول بصیرت است. هوشیاری، بصیرت و سنجیدگی بسیار حائز اهمیت هستند. ما مامور به آگاهی هستیم و باید برای توسعه آگاهی ها قدم برداریم. از این طریق است که جامعه قادر می شود در مقابل تغییرات ایستادگی کند بدین سبب سفارش می کنم هیچ راهی برای تاثیرگذاری و توانمندی جز آگاهی بیشتر و عمیق تر، تامل دقیق تر و تعقل بیشتر وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: پیامبران آمده اند که این وجه را در ما تقویت نمایند. همه چیز با آگاهی انسان آغاز می شود و همه از این مسیر وارد می شوند. پیامبران دعوت کننده به سمت نور و شیاطین دعوت کننده به سمت تباهی هستند و انسان در بین این دو دعوت مختار است و در پرتو آگاهی است که می تواند مسیر سنجیده و درست را پیدا کند.

حاجی میرزایی با اعلان اینکه خوشبختانه طی سالهای مختلف از سال ۶۶ که این نهال مبارک پا گرفت بیش از ۷۶۶ مدال جهانی کسب شده که بیش از ۳۰ درصد آن محصول هشت سال اخیر است و نشان میدهد دولت تدبیرو امید به این عرصه بعنوان عرصه راهبردی می اندیشد، اظهار داشت: سیاست ما پشتیبانی از این مجموعه و ارائه خدمات به برگزیدگان است. تلاش می نماییم دایره برگزیدگان گسترده تر باشد.

وی در آخر اظهارکرد: از مجموع مدال های طلا بیش از ۳۶ درصد در سالهای ۹۲ تا ۹۹ کسب شده و نشان میدهد که جهت، جهت صعودی است و امیدوارم آنچنان رشد یابد که جامعه ایران در این حوزه جزو سرآمدان جهانی باشد.




1399/12/25
01:45:37
0.0 / 5
235
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین