حاجی میرزایی:

به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم

به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: مدیرانی که نقش خودرا به خوبی ایفا می کنند همیشه یاد و خاطرشان در اذهان عمومی ماندگار خواهد بود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، بامداد امروز محسن حاجی میرزایی در گفت وگوی مستقیم با مدیران مدارس استان کرمانشاه، از سلسله برنامه های «ارتباط هفته» که در ساختمان شهید رجایی و بوسیله ویدئو کنفرانس و بستر شبکه شاد برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم مقابل السلام، اظهار نمود: در بین همه نقش هایی که در حوزه تعلیم تربیت وجود دارد، یکی از پرمحتواترین نقش ها، نقش مدیر مدرسه است، برای اینکه مدیر مدرسه در انتهای زنجیره تعلیم و تربیت قرار دارد و تحقق اهداف تعلیم و تربیت وابسته به ایفای خوب نقش مدیران است.
حاجی میرزایی اشاره کرد: ماموریت مهم نظام تعلیم و تربیت، بر عهده مدیران مدارس گذاشته شده است. مدیر مدرسه با عنصر اصلی و ارکان تعلیم و تربیت، معلم و با دیگر عناصر تعلیم و تربیت، یعنی دانش آموز و اولیای آنان، همیشه ارتباط دارد وبرنامه درسی تحت نظارت مدیر مدرسه ارائه می شود و ارزشیابی و ارتقای کیفیت آموزشی هم تحت نظارت مدیر مدرسه محقق می شود و همه این ماموریت ها نقش مدیر مدرسه، را برجسته تر می کند.
عضو کابینه تدبیر و امید، بر ماندگاری نقش مدیران مدارس تاکید و عنوان کرد: خیلی از اسامی بزرگ فراموش می شوند، اما نام مدیر مدرسه، همیشه در اذهان افراد، ماندگار است.
وی بابیان این­که تولید اندیشه و فرهنگ جامعه را به مدیران مدارس سپرده اند، اشاره کرد: در انجام کارها، کیفیت ایفای نقش بسیار مهم می باشد. با این­که محتواهای آموزشی ارائه شده در مدارس یکی است، اما گاهی خانواده ها تلاش می کنند تا فرزندشان را به مدرسه خاصی بفرستند و دلیل آن به نوع مدیریت متفاوت مدارس مرتبط می باشد. برای اینکه اولیا تلاش می کنند فرزندانشان را به مدارسی بفرستند که مدیرش ایفای نقش بهتری دارد.
وی اظهار نمود: مسئولیت ها باید به افرادی سپرده شود که به خوبی بتوانند آنرا اجرائی ­کنند. برای اینکه محتوای خوب به تنهایی کافی نیست بلکه ایفای نقش، بسیار مهمست.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حاجی میرزایی افزود: مدیریت مدرسه موقعیت ارزشمندی است که فرد می تواند یادگیری داشته باشد و تجربیات ارزشمندی را کسب کند درصورتی که به دست آوردن چنین تجربیاتی، خارج از فضای مدرسه امکان پذیر نیست. این­که یک مدیر چقدر می تواند نقش خودرا ایفا کند، موضوع بسیار مهمی است، بدین سبب کیفیت ایفای نقش، بسیار مهمست و ما به دنبال ارتقای این کیفیت هستیم. مدیر می تواند با رایزنی هایی که با معلم و اولیا دارد زمینه یادگیری بهتر را برای دانش آموزان فراهم آورد.
وی ادامه داد: مدیران مدارس علاوه بر معلم و دانش آموز برای خانواده و محله نیز باید برنامه داشته باشند و مدرسه را به مکان جذابی برای دانش آموزان تبدیل نمایند.
با برنامه بوم به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم
وزیر آموزش وپرورش اشاره کرد: به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم و برنامه هایی در این راستا در دستور کارداریم که یکی از این برنامه ها، «برنامه بوم» است.
وی اشاره کرد: در سند تحول بنیادین، مدرسه «کانون تربیتی محله» معرفی شده است و این مساله به مدلول ارتباط افراد محله با مدرسه است. مدرسه باید مرکز ارتباطات یک محله باشد و همه ساکنان با آن در ارتباط باشند.
حاجی میرزایی بابیان این­که مدیرانی که نقش خودرا به خوبی ایفا می کنند همیشه در ذهن مردم ماندگار هستند، اظهار نمود: کار در وضعیت کرونا نسبت به شرایط عادی سخت تر شده است، بدین سبب مدیری موفق است که در این شرایط بتواند هر روز با معلمان مرتبط بوده و از حال دانش آموزانش مطلع باشد. چونکه موفقیت مدیر، مشروط به مقدار توانایی وی در برقراری ارتباط با معلمان، دانش آموزان و اولیا است.
عضو کابینه تدبیر و امید در آخر با اشاره به برنامه گفت و گو با مدیران مدارس، اظهار نمود: مدیران مدارس باید باهم ارتباط داشته باشند، برای اینکه در وضعیت کرونا نیازمند پیوند و ارتباط بیشتری میان مدیران هستیم. تا اطمینان حاصل نماییم که همه دانش­ آموزان به آموزش های باکیفیت دسترسی یافته اند.



1399/12/22
21:01:19
0.0 / 5
907
تگهای خبر: آموزش , تعلیم و تربیت , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین