تكمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام توسط بنیاد بركت

تكمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام توسط بنیاد بركت

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور اظهار داشت: بر طبق هماهنگی های انجام شده مقرر شد تا پروژه های آموزشی نیمه تمام با پیشرفت بیش از 80درصد توسط بنیاد بركت تكمیل شود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی مهر در آیین افتتاح همزمان ۱۵۰مدرسه برکت ضمن تکریم و تشکر از اقدامات جهادی بنیاد برکت در تامین فضاهای آموزشی استان بیان کرد: در باب اهمیت مدرسه سازی بسیار گفته اند و شنیدیم البته که باید توجه داشته باشیم هدف دستگاه عظیم آموزش و پرورش انسان سازی است و مهمست که این انسان توسط چه کسی و در چه فضایی تربیت شود.
وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری انسان شایسته انسانی است که مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد و اهل عمل باشد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همیشه مورد تاکید قرار دارد، اظهار داشت: بر این اساس بر اجرای زیرنظام فضا و تجهیزات که برگرفته از سند تحول بنیادین است اهتمام جدی داریم.
رخشانی مهر اشاره کرد: بر طبق این سند مدرسه فقط ساختمان و محلی برای دریافت آموزش نیست، بلکه محلی برای تربیت انسان محسوب می شود؛ فضای تربیتی فقط به کلاس درس خلاصه نمی گردد بلکه تربیت در محیط تربیتی شامل آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه و.. شکل می گیرد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره کرد: بر طبق سند تحول بنیادین مدرسه کانون تربیتی محله و تجلی بخش حیات طیبه است؛ بدین سبب در ساخت و ساز تدابیری اتخاذ شده است که مدرسه محلی رضایت بخش باشد.
وی ادامه داد: این مهم در همه مدارسی که این ایام در حال راه اندازی است مورد توجه قرار می گیرد همین طور در این ۱۵۰مدرسه که امروز به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) داریم همه نکات مورد توجه است.
رخشانی مهر با اعلان اینکه آزمایشگاه ها و نمازخانه ها بعنوان یک فضای تربیتی سبب افزایش هزینه می شود، اظهار داشت: باتوجه به این شرایط مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت عملکرد قابل قبولی داشتند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: مقرر شد تا هرجا پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا وجود داشته باشد، بنیاد برکت آنرا تکمیل کند؛ ضمن آنکه این بنیاد به زودی به رقم ساخت ۲هزار مدرسه که توافق اولیه داشتیم به پایان می رسانیم.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزش و پرورشی پیش از انقلاب ۱.۵ مترمربع است، اظهار داشت: این رقم پس از انقلاب به ۲.۵ مترمربع رسیده است که رشد ۳.۵ برابری را نشان میدهد و این در حالیست که با رشد جمعیت دانش آموزی قاعدتا باید کاهش سرانه را داشتیم، ولی سرعت و ساخت و ساز بمراتب بیشتر بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، قابل ذکر است که در این راستا ۱۰ مدرسه کانکسی با ۱۰ کلاس درس به دانش آموزان عشایری استان کرمانشاه، ۱۵ دستگاه ون به دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان سیستان و بلوچستان و ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان حاشیه نشین و کم برخوردار استان تهران اهدا شد.




منبع:

1399/07/07
23:37:24
5.0 / 5
1013
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین