افزایش اضطراب معلمان در استفاده از فناوری و حضور در فضای مجازی
به قول رئیس مركز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، پژوهش ها نشان داده است كه اضطراب معلمان و خانواده ها در استفاده از فناوری های نوین و حضور در فضای مجازی افزایش یافته است.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علی باقرزاده در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با اشاره به اینکه اجلاس در هفت محور پیشبینی شده است، اظهار داشت: محور اول تا چهارم را تعیین خط مشی ها و برنامه های در رابطه با آغاز و تداوم آموزش در سال تحصیلی جدید، اجرای سند تحول و بسته های تحولی در زیست بوم جدید، فناوری های یادگیری در زیست بوم جدید، روش های پشتیبانی از معلمان دانش آموزان و خانواده ها در زیست بوم جدید برشمرد.
وی اظهار نمود: رویکرد اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور پشتیبانی علمی، نظری و اجرایی بازگشایی مدارس در دوره انتشار کرونا است.
باقرزاده در ادامه اضافه کرد: پژوهش ها نشان داده است که از سویی اضطراب معلمان و خانواده ها در استفاده از فناوری های نوین و از طرفی اشتیاق دانش آموزان جهت استفاده از فناوری و حضور در فضای مجازی افزایش یافته است، بنابراین این احتیاط و علاقه به استفاده از فناوری، شکاف دیجیتالی موجود را تشدید می کند که لازم است حمایت هایی را سازماندهی نماییم که مهارتهای معلمان و خانواده ها را به مهارت های دانش آموزان نزدیک شوند.
رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش پشتیبانی از خانواده ها، راهبری جریان آموزش و کنترل آن، عدالت و برابری فرصت های آموزشی و اقتصاد آموزش و پرورش را از دیگر محورهای اجلاس برشمرد.
بنا بر گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه تمامی مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش باید در این اجلاس حضور داشته باشند، اظهار نمود: هرچند این جلسات به صورت غیرحضوری برگزار می گردد اما تمامی مقررات جلسات حضوری را خواهد داشت همچون رعایت پروتکل های بهداشتی در این جلسات کاملاً ضروریست.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب