دبیركل شورای عالی آموزش وپرورش:

مدرسه، هویت آموزش وپرورش است

مدرسه، هویت آموزش وپرورش است

دبیركل شورای عالی آموزش وپرورش با تاكید بر اینكه مدرسه هویت آموزش وپرورش است، بیان كرد: پایه های اجتماعی شدن، مسئولیت پذیری و مشاركت پذیری در جامعه در مدرسه شكل می گیرد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محمود امانی در وبینار نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استانها که در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزار شد، اظهار نمود: شورای عالی مرکز اصلی هدایت نظام تعلیم و تربیت به سمت اهداف متعالی آموزش وپرورش است. وی با طرح این سؤال که چرا در کشورهای مختلف به آموزش وپرورش اهمیت زیادی داده می شود؟ اظهار داشت: بنیادین ترین و به صرفه ترین راه برای ارتقا و نهادینه سازی فاکتورهای ملی توسعه و پیشرفت جامعه، در آموزش وپرورش است. دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش افزود: برای وضع خوب یک جامعه فاکتورهای مختلفی در نظر می گیرند، همین فاکتورهای عادی مانند وقتی که از خانه بیرون می رویم متکدی نبینیم، بیکاری کمتر شده باشد، گرانی نباشد، آدم های خوش رفتار، مودب و… بیشتر بینیم. وی افزود: همه ما می خواهیم فرزندانمان در یک جامعه سالم، خوب و رشد یافته، پرورش پیدا کنند، بدین سبب اگر به دنبال آن هستیم که جامعه ای سالم و به دور از لطمه های اجتماعی داشته باشیم باید به مدرسه توجه نموده و در آن سرمایه گذاری نماییم. دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه مدرسه هویت آموزش وپرورش است، اظهار داشت: پایه های اجتماعی شدن، مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری در جامعه در مدرسه ایجاد می شود و هیچ کاری به اندازه آموزش وپرورش تأثیرگذار، عمیق، ماندگار و از نظر اقتصادی به صرفه تر نیست. امانی اظهار نمود: اگر در نقطه ای که بچه ها دارند رشد می کنند نیازهای آنها برطرف نشود گرفتار ناکامی شده و سرخورده می شوند و عدم توجه به آموزش وپرورش افراد موجب بروز لطمه های اجتماعی در مدارس می شود. وی با اشاره به نقش مؤثر مدارس در تربیت پذیری افراد، اظهار داشت: مدارس اصل و پایه الگوپذیری، اجتماعی شدن و مهارت آموزی دانش آموزان است و اگر در مدرسه سرمایه گذاری بیشتر، آموزش بهتر، نظام مشاوره و بهداشتی بهتر، آرامش روحی و روانی بهتر و… ایجاد کردیم این کار موجب یادگیری بهتر و بیشتر آنها خواهد شد. امانی با اشاره به نقش تکنولوژی های جدید در امر تعلیم و تربیت، اضافه کرد: با پیشرفت تکنولوژی های جدید و توسعه رسانه ها و آسان شدن دسترسی به آموزش و یادگیری دانش آموزان، عده ای فکر می کنند که باید سراغ این نوع یادگیری الکترونیکی رفت البته در میان این ها افراد فناوری زده، بیشتر دیده می شود. وی افزود: متخصصان تعلیم و تربیت دنیا با هر نوع اقدامی که موجب تضعیف مدرسه شود مخالف اند و معتقد هستند فقط تاکید به بعد فناوری برای آموزش دانش آموزان کافی نیست و این امر لطمه ها و صدمات زیادی به دانش آموزان وارد میکند. دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اظهار داشت: کارکرد مدرسه یک دستاورد استثنایی و بی نظیر است بچه ها به مدرسه می آیند تا مهارت و سبک زندگی کردن، خودباوری، مسئولیت پذیری، احترام به همدیگر، نوع دوستی، گذشت و فداکاری را یاد بگیرند. امانی با اشاره به اینکه شخصیت و مهارت های ارتباطی دانش آموزان در مدرسه شکل می گیرد، اظهار نمود: آموزش وپرورش به افراد سرمایه ای می دهد که این سرمایه می تواند منبع و مرجعی برای تشکیل زندگی آنها باشد، مانند مهارت های ارتباطی، ارزش های فردی و اجتماعی و شناخت افراد از توانمندی های خود، نتیجه و ثمره آموزش وپرورش مطلوب است.

1399/05/22
22:07:29
5.0 / 5
1181
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین