بهره گیری آموزش و پرورش از سامانه دیوان عدالت اداری

بهره گیری آموزش و پرورش از سامانه دیوان عدالت اداری

مدیریت آموزش: با راه اندازی سامانه «ساعد»؛ درگاه اینترنتی خدمات الكترونیك دیوان عدالت اداری، امكان دسترسی سریع و آسان اشخاص ذی سمت به آرا و مستندات قانونی برقرار شد



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا با راه اندازی سامانه «ساعد» دیوان عدالت اداری به آدرس http: //ara.divan-edalat.ir/ امکان دسترسی سریع و آسان اشخاص ذی سمت به آرا و مستندات قانونی فراهم شده و موضوعات مختلف مورد شکایت به شکلی طبقه بندی شده است که کاربران با کمترین جستجو، به موضوع موردنظر خود دست می یابند.

بر این اساس سامانه ساعد دارای قابلیت جستجوی هوشمند و دربرگیرنده موضوعات موردشکایت به صورت طبقه بندی در دیوان و قوانین و مقررات در رابطه با موضوعات و همین طور نمونه آراء صیح صادره در هر مورد است که این مهم می تواند نقش مهمی را در راهنمایی واحدهای حقوقی جهت دفاع و جلوگیری از تضییع حقوق دستگاه ها ایفا کند.

بر اساس این گزارش هم اکنون نیز دیوان عدالت اداری در اجرای تکلیف مقرر در ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی خود، درگاهی بمنظور ستاندن دادخواست الکترونیک تحت عنوان سامانه (ساجد) به آدرس sajed.divan.edalat.ir راه اندازی کرده است که ازجمله مزایای ایجاد این درگاه می توان به جلوگیری از صرف هزینه های مالی بیشتر پیش گیری از اتلاف انرژی پرهیز از اطاله دادرسی و... اشاره نمود.

همچنین لازم است کلیه واحدهای حقوقی آموزش وپرورش در سراسر کشور با بهره گیری از این سامانه امور حقوقی و قضایی در رابطه با دیوان عدالت اداری را به صورت غیرحضوری ثبت و کلیه اطلاعات مربوط به امور مبتلابه دستگاه متبوع را رؤیت و پیگیری و ترتیبی اتخاذ کنند تا کلیه ادارات و واحدهای حقوقی تابعه وزارت متبوع اوراق قضایی شامل لوایح دفاعیه دادخواست بدوی، تجدیدنظر و... را جهت رسیدگی بوسیله درگاه اینترنتی ایجادشده به دیوان عدالت اداری ارسال و مراجعه حضوری به آن دیوان یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را فقط به موارد اجتناب ناپذیر محدود کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قبل از ورود به درگاه ساجد، ستاندن کد مربوط به سامانه ثنا از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جهت احراز هویت کارشناسان و نمایندگان قضایی، لازم است.





منبع:

1399/05/03
15:55:17
5.0 / 5
2160
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اینترنت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین