رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی خبر داد

پوشش 99 درصدی نوآموزان در دستور كار آموزش و پرورش

پوشش 99 درصدی نوآموزان در دستور كار آموزش و پرورش

به گزارش مدیریت آموزش سید جواد حسینی اظهار داشت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد. امسال پوشش99 درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان هدف گذاری شده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، در نشست مشترک رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاون آموزش ابتدایی و اعضای شورای معاونان دو معاونت، نشست بررسی شیوه های انسجام بخشی و کیفیت بخشی به کارهای مشترک اجرا شد. سید جواد حسینی در این جلسه بابیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در ۴ قلمرو با آموزش ابتدایی پیوند مستقیم دارد، اظهار نمود: نشست مشترک چند ماه گذشته دو معاونت آغاز خوبی برای همکاری مشترک بود که باید منجر به نتایج خوب هم شود. وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، آموزش های تلفیقی فراگیر و مدارس تلفیقی، دانش آموزان دیرآموز و مراکز مشکلات ویژه یادگیری، ۴ قلمرو آموزش وپرورش استثنایی است که در پیوند مستقیم با معاونت آموزش ابتدایی است. رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی بابیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد، اظهار نمود: امسال پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و۶۰ درصدی پیش دبستانی ها در این طرح هدف گذاری شده است و مشارکت معاونت آموزش ابتدایی در شناسایی بازماندگان از طرح و همین طور مداخلات مؤثر پس از طرح از ضروریات رسیدن به اهداف طرح سنجش است. حسینی یکی از چرخش های تحول آفرین را حرکت از ایزوله سازی و تفکیک به سمت تلفیق دانست و اظهار نمود: مناسب سازی ۲۰ هزار مدرسه عادی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه از بعد تجهیزات، معلمان، دانش آموزان و والدین نیازمند همکاری همه بخش ها خصوصاً معاونت آموزش ابتدایی است. رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی بابیان اینکه ۷۴۱ مرکز ویژه اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد اظهار نمود: برمبنای برآوردها ۱۰۰۰ مرکز ویژه اختلالات یادگیری دیگر در کشور نیاز است و سازمان آموزش وپرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی این مراکز را هدف گذاری کرده است. وی ادامه داد: گسترش کمی این مراکز، عدم تغییر کاربری، استفاده از نوبت دوم مدارس برای استقرار مراکز جدید و تامین نیروی انسانی متخصص مراکز ویژه اختلالات یادگیری نیازمند همکاری ادارات کل و معاونین آموزش ابتدایی استانها است. رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی خواهان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز شد و اضافه کرد: آموزش نیروی انسانی متخصص برای مواجهه با دانش آموزان دیرآموز، شیوه مداخلات مؤثر و تولید محتوای آموزشی مناسب دانش آموزان دیرآموز همچون محورهای همکاری مشترک با معاونت آموزش ابتدایی دراین زمینه است. وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مراکز ویژه اختلالات یادگیری بعنوان مراکز پشتیبان مدارس تلفیقی و خصوصاً پشتیبان دانش آموزان دیرآموز می تواند منجر به ارتقای کیفیت آموزش این دانش آموزان شود. در این جلسه حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی نیز با تاکید بر همکاری مشترک دو معاونت اظهار نمود: تلفیق دانش آموزان یک رویکرد مترقی و انسانی است و منجر به پرورش شهروند کارآمد خواهد شد. وی ادامه داد: عدم آگاهی معلمان و خانواده ها ممکنست منجر به عدم پذیرش دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط دانش آموزان عادی شود. وی تاکید کرد: انعطاف پذیری در برنامه درسی و دیدن شرایط مناسب سازی در برنامه درسی همچون ضروریات است که باید اتفاق بیفتد. معاون آموزش ابتدایی در آخر اظهار داشت: گسترش کمی مراکز ویژه اختلالات یادگیری و آموزش نیروی متخصص این مراکز و مداخلات مؤثر درباب دانش آموزان دیرآموز ازجمله تأکیدهای معاونت آموزش ابتدایی است.


منبع:

1399/03/21
11:35:26
5.0 / 5
1961
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین