با خداحافظی ذوعلم به دنبال بازنشستگی؛

حسن ملكی رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شد

حسن ملكی رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شد

مدیریت آموزش: بامداد امروز حسن ملكی بعنوان رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی معارفه شد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، بامداد امروز در محل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مراسم تودیع و معارفه رئسای سابق و جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش اجرا شد. طبق حکم وزیر آموزش و پرورش حسن ملکی که تا قبل از این قائم مقام رئیس سازمان پژوهش بود، بعنوان رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش معرفی گردید. محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی در این مراسم با اشاره به اهمیت سازمان پژوهش و برنامه ریزی اظهار داشت: انسان همیشه باید بیاموزد تا به مدد وحی الهی و انزال کتب و راهنمایی امامان به انسانی کامل مبدل شود. دوره تحصیل مقطعی متمایز است، دوره ای که انسان ها باید خودرا پیدا و از ارزش های خود دفاع کنند.
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: اینکه چگونه می توانیم متناسب با تغییرات پرشتاب پیرامون، این توانمندی را به روز برسانیم و از انفعال انسان جلوگیری نماییم مسئولیتی است که تعلیم و تربیت برعهده دارد پس باید توجه داشت که تا چه حد توفیق پیدا کرده ایم انسانی که شایسته است را تربیت کرده ایم و او چگونه ایفای نقش می کند و این یک سوال کلیدی است.
وی اظهار داشت: امروز یک نظام سنجشی به نام کنکور در انتهای نظام تعلیم و تربیت ما قرار گرفته است که نمی تواند این صلاحیت و توانمندی را درست ارزیابی کند.
حاجی میرزایی اشاره کرد: زمانی برای خطا کردن نداریم چونکه حاصل کار ما در نظام تعلیم و تربیت اگر به دیپلم ختم می شود باید کارآمدی لازم را برای انسانی که در جامعه نقش ایفا می کند فراهم آورد و مهم این است که دیپلم، جوازی برای ورود به اجتماع و شرط ضروری زندگی جمعی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت در تربیت یک انسان خوب، اظهار نمود: باید ببینیم آیا محتوای درسی ما قادر می باشد این صلاحیت ها را ایجاد کند، آیا این انسان توانسته به درک صحیح از خود برسد؟ متأسفانه افرادی هستند با تحصیلات عالیه، که کوچک ترین درکی از خود ندارند.
وی در ادامه افزود: اگر امروز نهادهای ما ناکارآمد است، علت آنرا باید در نظام تعلیم و تربیت جستجو کرد. اگر نهاد خانواده ناکارآمد است به سبب ناکارآمدی نظام آموزشی است ویکی از مسئولیت های نظام تعلیم و تربیت این است که پیوند میان انسان و طبیعت را برقرار کند تا طبیعت در تسخیر انسان دربیاید.
حاجی میرزایی با اعلان اینکه شناخت و رابطه انسان از خود، خلق، خلقت و خدا همه در نظام تعلیم و تربیت شکل می گیرد، اشاره کرد: نقطه عزیمت همه تحولات اینجا است. افسوس که اغلب ما عادت کرده ایم به نتایج کوتاه واکنش نشان دهیم. سازمان پژوهش یک ابرسازمان است و توقع ما از این سازمان به اندازه عظمت رسالت آن است.
وزیر آموزش و پرورش سازمان پژوهش را دیدبان نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: بخش عظیمی از مصونیت ما در مقابل پدیده های نوظهور در این سازمان اتفاق می افتد و امروز آموزش الکترونیکی از آموزش مکمل به آموزش اصلی تبدیل گشته و تحول در دستگاه تعلیم و تربیت بدون گفتمان صورت نمی گیرد. ما باید با جامعه به گفت وگوی مشترک بنشینیم.
حجت الاسلام علی ذوعلم که به سبب رسیدن دوران بازنشستگی از این سمت خداحافظی کرد در این مراسم در سخنان کوتاهی اظهار داشت: سازمان پژوهش گرچه گام های بلندی برداشته است اما نیازمند گام های اساسی در راه تحول است. خوشبختانه این روزها مشاهده کردیم که آموزش و پرورش ظرفیت های خوبی برای تحول دارد. ایشان سپس با تشکر از وزیر آموزش و پرورش با موافقت بازنشستگی وی اظهار داشت: در مباحثه های مختلف به کاستی هایی پی بردیم و امروز تولید بسته های آموزشی شکل گرفته است. فاصله ما با سطح مطلوب هنوز زیاد است که انشالله آقای ملکی این راه را ادامه خواهند داد. وی شاخص پایه کتاب های درسی را مطلوب ارزیابی کرد و بیان کرد: نظام توزیع کتاب های درسی جلو افتاده است. امیدوارم دوستان گام دوم در راه تحول را فراموش نکنند و من هم در صورت نیاز در کنار دوستان خواهم بود. در ادامه مراسم حسن ملکی رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اعلان اینکه ان شالله همکاران و کارشناسان در همه بخش ها به ما کمک می کنند تا این دفعه سنگین را برداریم، اظهار داشت: آقای ذوعلم با دلسوزی کامل در سازمان تلاش کردند اما گاه قانون (بازنشستگی) مانع از تداوم همکاری می شود. وی بیان کرد: امروز کرامت را از کریم دوده و شهادت را از حضرت علی مقابل السلام به وام می گیرم و می گویم برنامه درسی ما باید کریمانه پیام شهادت را دنبال کند. وزیر از ما می خواهد حرف های کلی را به عمل تبدیل نماییم. اگر مباحث نظری به مباحث عملی و قابل اجرا تبدیل نشود بی فایده است. سازمان پژوهش، آشپزخانه آموزش و پرورش برای تهیه خوراک فکری و فرهنگی دانش آموزان کشور است. امروز همه غذاهای فکری اینجا پخته می شود و این مکان قرارگاه تعلیم و تربیت است. من ماموریت اصلی خودرا عملیاتی شدن اسناد تحولی آموزش و پرورش می دانم و در همین محضر متعهد می شوم این ماموریت را از فردا شروع کنم.


منبع:

1399/02/28
22:58:55
5.0 / 5
2341
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین