حاجی میرزایی:

نگران تعطیلات ناخواسته مدارس نیستیم

نگران تعطیلات ناخواسته مدارس نیستیم

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: شبكه شاد یكی از افتخارات ملی و نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران كل حوزه ستادی كه با مبحث شبكه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار شد، اظهار نمود: هر تغییری بر زندگی افراد جامعه تأثیر می گذارد و شیوع كرونا یكی از این نوع تغییرات است كه زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: چنانكه دانشمندان می گویند بعد از دوران كرونا تغییرات اساسی در سطح دنیا صورت می گیرد بنابراین این آزمون بزرگی برای دولت ها است و مطمئناً خیلی از تعادل های دنیای كنونی را برهم زده و تعادل های جدیدی را بوجود می آورد.
حاجی میرزایی با اشاره به حذف و اضافه شدن شكل و شمایل برخی كسب وكارها به علت ویروس كرونا، خاطرنشان كرد: خیلی از شاخصهای موجود در زندگی بشر بعد از كرونا تغییر می كند و جنبه های مختلف زندگی تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی آموختن مردم را یكی از حقوق مسلم زندگی انسان عنوان نمود و اضافه كرد: بیشتر از یك ونیم میلیارد نفر از دانش آموزان جهان از مدرسه محروم شدند حال سؤال این است كه اگر این بیماری در برهه هایی دیگر از زمان ادامه یابد چه بایدكرد؟ بنابراین طبق مصوبه ستاد مدیریت بیماری كرونا باید برنامه ها بر مبنای فرض های وجود كرونا عرضه شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: تعطیلی مدارس سبب شد تا بستری را در فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان ایجاد نماییم تا شرایط مدرسه و كلاس درس را در فضای مجازی ادامه دهیم.
وی با تشریح تلاشهای انجام شده برای ایجاد شبكه مستقل آموزشی دانش آموز، افزود: اغلب كاركنان ستادی آموزش و پرورش بدون وقفه در تعطیلات نوروزی تلاش كردند تا شبكه شاد در نیمه شعبان راه اندازی شود.
عضو كابینه تدبیر و امید با عرضه آمارهایی از شبكه آموزشی دانش آموزی در شرایط فعلی اظهار داشت: تابحال ۲۵۰هزار كلاس در شبكه شاد تشكیل شده و بیشتر از ۲میلیون و۹۰۰هزار كاربر در این شبكه آموزشی ثبت نام كردند.
وی بابیان اینكه به اعتقاد خیلی از كارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، راه اندازی این شبكه نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش است، اضافه كرد: باوجود شبكه شاد، دیگر نگران تعطیلات ناخواسته در طول سال تحصیلی نیستیم چونكه فرآیند آموزش در این شبكه ادامه می یابد، همینطور امكان تحقق عدالت آموزشی از این طریق ممكن می شود.
وی ادامه داد: شبكه شاد بستر مناسبی است تا خیلی از آموزش ها به آن پیوست شود بنابراین این شبكه امكان به كارگیری ظرفیت های آموزشی را بوجود می آورد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه شبكه شاد مختص وزارت آموزش و پرورش است، افزود: همه مدیران باید به میدان بیایند و در این طرح كه یكی از افتخارات ملی است، مشاركت همه جانبه داشته باشند.
وی افزود: طرح شبكه آموزشی دانش آموزان می تواند بزرگ ترین طرح فناوری اطلاعات در خاورمیانه باشد.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی اضافه كرد: در حالیكه مدت زیادی از طریق اندازی شبكه شاد نمی گذرد، بیشتر از ۹۰درصد از دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی در این شبكه ثبت نام كرده اند.




1399/01/25
23:23:26
5.0 / 5
3128
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین