رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور تشریح كرد

سیاست های دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی

سیاست های دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور سیاست های دوازده گانه این سازمان را شرح داد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید جواد حسینی در نشست شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تقدیر از زحمات همكاران آموزش و پرورش استثنایی در روزهای قرنطیه اظهار نمود: همكاران درمدارس در وضعیت بحران كرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی مدرسه را به خانه دانش آموزان بردند و وقفه ای در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه ایجاد نشد. وی تصریح كرد: باید فرصتی را كه بوجود آمده غنیمت شماریم و آموزش های مجازی بعنوان آموزش های مكمل ادامه یابد. رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی كشور با اشاره به اینكه نظام برنامه ریزی باید منتج به اجرای برنامه و بهبود عملكرد شود اظهار نمود: طرح و برنامه مطلوب، اجرای مطلوب و ارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملكرد و رویه ها می شود. وی اظهار داشت: سه بسته تحولی مشتمل بر مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی ونظام برنامه ریزی مشاركت محور در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است كه در آن نوآوری، نیازسازمان و آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز ویژه مدنظر قرار گرفته است. حسینی اضافه كرد: دو مورد ازبرنامه های تحولی در شورای معاونین وزارتخانه مصوب و برنامه نظام مشاركت محور هم بزودی عرضه خواهد شد. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینكه برنامه های سازمان تا 20 فروردین نهایی می شود، اظهار نمود: با استقرار نظام جامع برنامه ریزی و تدوین برش استانی، این برنامه ها به استان ها ومدارس تسری خواهد یافت. وی ادامه داد: درراستای نظام برنامه ریزی 10 كاربرگ، 4 برنامه و18 فعالیت تعریف شده است كه باید با پایش و ارزیابی مستمر، این برنامه ها اجرایی شوند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح سیاست های دوازده گانه این سازمان اظهار نمود: توسعه، تثبیت وتعمیق عدالت آموزشی، توسعه رویكردهای فراگیرسازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، مناسب سازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز ویژه، توسعه مشاركت وارتباطات در ابعاد درون وبرون سازمانی در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی همچون این سیاست ها می باشد. وی ادامه داد: جامعه پذیری واجتماعی شدن سازمان آموزش وپرورش استثنایی، روانسازی خدمات و فعالیت ها با استفاده از فناوری نوین واطلاعاتی به منظور تحقق حقوق شهروندی و تكریم ارباب رجوع و ارتقاء كمی وكیفی خدمات عرضه شده توسط سازمان در ابعاد آموزش وپرورش از دیگر سیاست ها می باشد. حسینی خاطرنشان كرد: ارتقای كیفیت منابع انسانی در حوزه های جذب، نگهداشت، سازماندهی، سنجش، استفاده از تكنولوژی های جدید اطلاعاتی ودیجیتالی درتحقق اهداف سازمانی، كاهش تمركز سازمانی وتفویض اختیار در سطوح استانی، منطقه ای بخصوص مدرسه ای، نگاه دانش بنیان و پژوهش محور به برنامه ریزی ها درنظام تصمیم گیری و توسعه آموزش های فنی وحرفه ای از دیگر اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی می باشد.

1399/01/18
23:08:52
5.0 / 5
2715
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین