جشن ملی ؛

حاجی میرزایی: تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست

حاجی میرزایی: تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تامین هر استان می تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشاركت دارد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در ستاد انتخابات كشور در جمع خبرنگاران، گفت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یكی از مهمترین اركان كشور و نهادهای قانونی در ساختن آینده كشور است. آینده ای كه به باورهای ما، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، كسب و كار، فرهنگ، آموزش و آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می كند.
وزیر آموزش و پرورش كشور بیان كرد: بدین سبب حضور در انتخابات به معنای مشاركت در كیفیت آینده ای است كه ایجاد می شود و هر فرد با حضور در انتخابات می تواند اراده خودرا برای با كیفیت ساختن آینده ای بهتر با پیشرفت، آرامش و امنیت بیشتر، مناسبات بهتر در داخل و خارج تامین كند.
حاجی میرزایی در ارتباط با احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده اظهار داشت: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه های انتخابات، حدود ۶۰ درصد از مدارس كشور هستند و فرهنگیان بعنوان امنا و گروه های مرجع ملت در محل ستاندن آرا هستند. مدارسی كه در آنها شمارش آرا تا روز شنبه به پایان نمی رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل كنند و این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه های انتخابیه و آن حوزه هایی است كه شمارش آرا تا شنبه به پایان نمی رسد.
وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با اینكه كدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پیرو ورود ویروس كرونا به كشور است؟ اشاره كرد: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشكیل شده است كه همه دستگاه های مرتبط در آن حضور دارند و دائماً اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می كنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می كنند.
وی اضافه كرد: فعلاً تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تامین هر استان می تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشاركت دارد.
حاجی میرزایی اشاره كرد: ما در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خانواده ها تمامی معاونین تربیت و سلامت را در یك گفتگوی ویدئویی و برخط با مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی در ارتباط قرار دادیم و همه سفارش های لازم به آنها منتقل شده است. وزیر آموزش و پرورش افزود: دستورالعمل های لازم برای آگاهی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است. وزیر آموزش و پرورش عنوان كرد: به تمام مدیران تاكید می كنم اگر لازم باشد تمام مدارس را بررسی كنید؛ از بهداشت مدرسه، بهداشت بوفه مدرسه، تغذیه مدرسه، سرویس های بهداشتی اطمینان پیدا كنند و اگر لازم است تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم گردد، حتما صورت گیرد. ما حداكثر مراقبت را داریم و متناسب با صلاحدید ستاد تصمیم گیری خواهد شد. او در آخر در رابطه احتمال استمرار تعطیلی در قم، اظهار داشت: ستاد دائماً جلسه تشكیل می دهد و اوضاع را بررسی می كند. اگر لازم باشد هر تصمیمی برای سلامت فرزندان گرفته شود حتما اتخاذ می نماییم.


منبع:

1398/12/03
14:13:34
5.0 / 5
3902
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , امنیت , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین