رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خبر داد

استانداردسازی وسایل گرمایشی ۴۹ هزار كلاس درس

استانداردسازی وسایل گرمایشی ۴۹ هزار كلاس درس

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهاركرد: 4۹ هزار كلاس درس از نظر گرمایشی استانداردسازی شده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مهراله رخشانی مهر، عصر روز گذشته در نشستی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریك دهه مبارك فجر، اظهار نمود: در سال ۹۶ اعتبارات سازمان ۵۴۰ میلیارد تومان بود و در لایحه بودجه سال۹۸ به ۴۲۰۰ میلیارد تومان و در بودجه سال ۹۹به ۶۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است كه در بخش تكمیل، بازسازی و تخریب اضافه شده و رشدی حدود دوازده برابر را داشته است. وی ادامه داد: در سهم نوسازی مدارس از عوارض گاز اتفاقات خوبی افتاده و سهمی كه بیست درصد بوده در سال ۹۸ به ۵۰ درصد افزایش یافته است و تابحال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به سهم شهرداری ها در ساخت مدارس، اظهار نمود: شهرداری تهران متقبل شده تا در هر منطقه دو مدرسه یعنی ۴۴ مدرسه ساخته شود و البته چهار تبصره از ماده ۱۸ قانون شوراها كه به ساخت مدارس می پردازد، حذف گردیده است كه اگر مجدداً اعمال شود برای راه اندازی مدارس بسیار اثرگذار می باشد. وی با اشاره به سهم دولت نسبت به سهم خیران در مدرسه سازی، اظهار داشت: در بودجه برای این بخش، ردیف مشترك داریم و اگر خیرین در پروژه ای ۵۰ درصد را تقبل كنند به همان میزان دولت ۵۰ درصد نیز برعهده می گیرد. رخشانی مهر در ادامه افزود: این ردیف در سال ۹۸ به هزار میلیارد تومان رسید كه تمام سهم آن تخصیص یافته است و در لایحه بودجه سال۹۹ نیز به ۲۷۰۰میلیارد تومان رسیده است و البته خیرین نیز به همان میزان تعهد كردند كه۲۷۰۰میلیارد تومان در پروژه های مدرسه سازی تقبل كنند. رخشانی مهر با اشاره به وضعیت ایمنی مدارس اظهار داشت: در سال۱۳۸۲حدود ۷۰ درصد مدارس نیازمند تخریب و مقاوم سازی بود و تصمیم گرفته شد تا برای مقاوم سازی ۴ هزار میلیارد دلار هزینه شود كه تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت و بعد از آن تخصیص های آن نیز كاهش یافته است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینكه هم اكنون ۷۰ درصد مدارس مقاوم هستند، اظهار داشت: خوشبختانه ۵۰ درصد مدارس كه در سال۸۲ نیاز به تخریب و مقاوم سازی داشتند، تخریب و مقاوم سازی شده اند. وی اذعان كرد: در مناطقی كه نیاز به مدرسه سازی داشتند مانند مناطقی كه در آن مسكن مهر و انبوه سازی بود، مدرسه نوساز را ایجاد كردیم. رخشانی مهر با اشاره به سیستم گرمایشی مدارس، اظهار نمود: در سال۹۱حدود۲۳۰هزار كلاس درس غیراستاندارد داشتیم كه در سال ۹۷ به ۱۳۷هزار كلاس درس و امسال به۸۸ هزار رسیده است كه ۶۳ هزار كلاس درس دارای بخاری گازی و ۲۵ هزار كلاس درس دارای بخاری نفتی است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره كرد: در اولویت بندی كه انجام داده ایم تصمیم گرفته شد تا بخاری نفتی در كلاس های درسی كه علمك گاز دارند را به طور كامل جمع آوری نماییم و هم اكنون هیچ كلاس درسی كه علمك گاز به آنجا رسیده است، سیستم گرمایشی غیراستاندارد ندارند. رخشانی مهر اشاره كرد: در مجموع حدود ۴۹ هزار كلاس درس از نظر گرمایشی استاندارد شده است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینكه در سال۹۷، ۱۱۰ درصد اعتبارات را دریافت كردیم و امسال هشتاد درصد تخصیص اعتبار را داشته ایم، اظهار داشت: اولویت با پروژه هایی است كه نیمه تمام است و برای تكمیل پروژه ها حدود۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است. رخشانی مهر با اشاره به مدارس لطمه دیده در سیل سیستان و بلوچستان اظهار نمود: حضور خیرین بسیار باارزش و چشم گیر بود و خیرین مدرسه ساز حدود ۱۳۵ میلیارد تومان برای حل مسائل مدارس این منطقه تقبل كرده اند و البته آموزش وپرورش نیز ۵۰ كانكس و بیشتر از ۴ میلیارد تومان تجهیزات به این مناطق ارسال كرده است. وی به كلاس های تخریبی در حوادث سیل اخیر اشاره و افزود: در استان سیستان و بلوچستان ۴۲۱ كلاس درس، استان كرمان ۸۹ و استان هرمزگان ۸۷كلاس درس تخریب شده است و تلاش می نماییم مدارس ۳ كلاسه را تا مهرماه و مدارس ۶ تا ۹ كلاسه را تا دهه فجر سال آینده تحویل دهیم. رخشانی مهر اظهار داشت: مسئولیت جانمایی دانش آموزان در مدارسی كه نیاز به نوسازی و تخریب دارند بر عهده ادارات كل آموزش و پرورش استان هاست و زمانی كه زمین آموزشی آماده باشد ما راه اندازی مدرسه را آغاز می نماییم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره كرد: انبوه سازان و چه بسا دولت در مناطقی كه مسكن سازی می كنند، ملزم هستند زیرساخت های لازم را ایجاد كنند. ‫وی با اشاره به اینكه حضور خیرین در مدرسه سازی را فرصت مغتنمی می دانیم، اظهار نمود: حضور خیرین می تواند موجب ترویج حضور آنان و اقداماتی این چنینی شود و در سازمان ملزم به تكریم خیرین هستیم و تلاش می نماییم تا در تكمیل پروژه ها به آنان كمك نماییم و مشكلات را رفع نماییم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مدارس نیازمند نوسازی شهر تهران، اشاره كرد: استان تهران بعد از خراسان رضوی بیشترین مدارس تخریبی را دارد و سرانه این استان نیز رتبه ۲۹را دارد و در ضمن دو سال ۴۰۰ میلیارد تومان به استان تهران در موضوع نوسازی مدارس تخصیص داده شده است. وی با اشاره به اینكه حدود۳۰ درصد مدارس در كشور نیاز به تخریب دارند، اظهار داشت: آمادگی داریم تا معادل اعتبارات استان برای نوسازی مدارس، از منابع دولتی برای این مساله تخصیص بدهیم. ‫رخشانی مهر اظهار داشت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در زمینه ساخت مدارس دركشور سوریه هیچ برنامه ای ندارد و فقط انتقال تجربه خواهد داشت. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینكه ‫مدرسه كپری را در استانها سیستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان داریم، اظهار داشت: البته به این معنا نیست كه در كنار كپر، مدرسه سازی نشده است اما شرایط اقلیمی در آن مناطق به شكلی است كه با وجود مدرسه مجدداً به داخل كپر بر می گردند چونكه كپر جزئی از اقلیم منطقه است. ‫وی در ادامه افزود: اینكه كپر در اقلیم منطقه است وظیفه ما را كمتر نمی كند و مدرسه سازی را ادامه می دهیم و باتوجه به اقلیم مناطق سازه توپی كلاس را ترویج داده ایم. ‫رخشانی مهر با اشاره به اینكه ۱۰۰۶ كلاس درس در مدارس خشت و گلی داریم، اظهار نمود: بیشترین تعداد كلاس درس خشت و گلی در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۱۸كلاس درس و كمترین در استان خراسان جنوبی با ۲ كلاس درس بوده است و هم اكنون فقط ۱۷۴ كلاس درس خشت و گلی در استان سیستان و بلوچستان داریم كه استان های معین برای جمع آوری این مدارس تعیین شده است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درانتها اظهار داشت: باتوجه به تاكید وزیر آموزش وپرورش در خصوص تهیه سامانه ای برای اعلام مشاركت در امر مدرسه سازی، ویرایش اولیه این ‫سامانه تهیه شده است و بعد از اعمال پیشنهادات با حضور خیرین از آن رونمایی خواهد شد.

1398/11/17
16:18:38
5.0 / 5
3752
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین