معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی مطرح كرد

دگرگونی نظام آموزش و پرورش تحت تاثیر فضای مجازی

دگرگونی نظام آموزش و پرورش تحت تاثیر فضای مجازی

به گزارش مدیریت آموزش معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی اظهار داشت: در همه كشورهای دنیا محیط آموزشی و مدرسه دستخوش تغییر شده است و آموزش در هر جا، هر زمان و به هر صورتی كه مخاطب بخواهد تعریف خواهد شد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، امیر خوراكیان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی در بیست و سومین جلسه فكرانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به خاصیت های فضای مجازی اظهار داشت: تحولاتی كه فضای مجازی به دنبال دارد، ناشی از این خاصیت های آن ازجمله شبكه ای بودن فضای مجازی، هوشمندی و خدماتی شدن این فضا است. وی اظهار داشت: در فضای مجازی با كلان داده ها مواجهیم كه سرمایه بزرگی در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. استفاده از هوش مصنوعی و.. به این كلان داده ها اضافه می شود و ظرفیت های جدیدی را به وجود می آورد. معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی اظهار داشت: هم اكنون، فضای مجازی، فضای ارتباطات انسان است و ۷ میلیارد كاربر به اینترنت وصل هستند. در آینده با آمدن اینترنت اشیا این عدد به ۵۰ میلیارد می رسد. فضای مجازی زیست بوم انسان و اشیا خواهد شد و ما با اشیا نیز ارتباط خواهیم داشت.مشكلات رشد فكری دانش آموزان به دنبال استفاده بیمارگونه از فضای مجاریخوراكیان اشاره كرد: دانش آموز به علاوه فضای مجازی با دانش آموز منهای فضای مجازی متفاوت می باشد. آیا آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت این تفاوت را در برنامه ریزی ها لحاظ كرده است؟ استفاده افراطی از اینترنت. زندگی، خرید، ارتباطات، بازی، سرگرمی و… همه در فضای مجازی است. استفاده معمولی، استفاده افراطی بیمارگونه و استفاده اعتیادگونه موجب مشكلات مختلف در رشد فكری، بدنی و ذهنی دانش آموزان می شود. وی اظهار داشت: خواب در رشد انسان و بهداشت روانی و جسمی انسان یك مساله بسیار مهم می باشد. خواب در نسل فعلی، شدیداً گرفتار مشكل و نقص و به هم ریختگی شده و بازیابی جسمی را با ركود و خطر درگیر كرده و تمركز و تحصیل را به هم ریخته و پس مدل مطالعه تغییر یافته است. این نسل از مدل مطالعه از ابتدا تا اختتام به مدل مطالعه نكات مهم تغییر كرده است و بیشتر ذائقه آنها تصویری شده است این ذائقه حال و حوصله متن خوانی را از بین برده است. حدود ۶۷ درصد محتوای فضای مجازی تصویر است. معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی اظهار داشت: در زمینه بازی های كامپیوتری نیز هم اكنون ۲۸ میلیون گیمر داریم كه بسیاری از اینها دانش آموز هستند. متوسط سن ایشان ۲۱ سال بوده كه در دو سال اخیر به ۱۹ سال رسیده است. میانگین از ۷۲ دقیقه در روز به ۹۰ دقیقه رسیده است. بازی ها از فضای كامپیوتر به فضای گوشی منتقل شده است و ۸۸ درصد بازی ها، بازی های موبایلی هستند، ۲۵ درصد كامپیوتری و ۱۸ درصد كنسولی هستندوی اظهار داشت: یكی از تحولات آینده، شخصی سازی است و هر كسی نیازها و خدمات خودش را در فضای مجازی بسازد. نظام آموزشی برای شما متناسب با فرد شما طراحی می شود. جریان داده ها و اینكه همه اطلاعات در این عرصه ثبت می شود و سرمایه های انسانی ما در اختیار پلتفرم های خارجی قرار می گیرد. مسئله حریم خصوصی و … بحث مفصلی است. معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی اظهار داشت: با تغییر جایگاه و كیفیت نظام تعلیم و تربیت مواجهیم. نقش حاكمیت در تعلیم و تربیت متفاوت خواهد شد، مخاطبمان با خاصیت های جدید خواهد بود و نیازمند برنامه ریزی های متفاوت خواهد بود. یك سری مفاهیم مثل استقلال، حریم خصوصی و… متفاوت خواهد شد. لزوم سرعت تصمیم گیری در این فضا بسیار مهم می باشد. عقب افتادگی ما بسیار زیاد است. باید به سرعت تصمیم گرفت.


منبع:

1398/11/11
21:07:07
5.0 / 5
4254
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اینترنت , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین