۲۰۰ كلاس درس مدارس سیستان و بلوچستان غیرقابل استفاده هستند

۲۰۰ كلاس درس مدارس سیستان و بلوچستان غیرقابل استفاده هستند

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور اظهار داشت: ۲۰ كامیون تجهیزات به ارزش ۳ میلیارد تومان بین مدارس مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی مهر روزگذشته در بازدید از فضاهای آموزشی مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با همكاری مسئولین دستگاه های اجرایی و خیرین و نیكوكاران و آحاد مردم برای كاهش آلام مردم عزیز صدمه دیده اظهار نمود: با هدف مرتفع ساختن كمبود تجهیزات و مشكلات مدارس صدمه دیده در سیل اخیر، در اسرع وقت تجهیزات مورد نیاز این مدارس به ارزش ۳میلیارد تومان در چارچوب ۲۰كامیون تهیه شده و در میان شهرستان ها و مناطق صدمه دیده توزیع شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور خاطرنشان كرد: این تجهیزات شامل میز و نیمكت دانش آموزی، سیستم كامپیوتر و اسپیلت است كه هم اكنون از اولویت های مهم و مورد نیاز مدارس صدمه دیده است.
وی با اشاره به تاكید وزیرآموزش وپرورش در خصوص رفع مشكلات و صدمه های ناشی از سیل اخیر در سیستان و بلوچستان، اضافه كرد: شرایط ویژه این استان و كمبودها و معضلاتی كه در حوزه های مختلف از قبل وجود داشته، نگاه های زیادی را به خود معطوف كرده است. همچون حضور و ورود موثر خیرین نیك اندیش كه امیدواریم در این شرایط هم این وفاق و همدلی بیشتر از پیش رقم بخورد و برای رفع مشكلات فضاهای آموزشی این مناطق گام موثر برداشته شود.
رخشانی مهر ضمن قدردانی از همه تلاشهای صورت گرفته در چند روز اخیر، افزود: سیل ویرانگر اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان صحنه های دلخراشی را در بعضی مناطق پدید آورده است كه عزمی ملی، استانی و منطقه ای را به صورت جدی و جهادی می طلبد تا برای تسكین آلام عزیزان هموطن شبانه روزی تلاش شود.
وی تصریح كرد: حضور با بركت خیرین نیكوكار مدرسه ساز در بحران ها، همواره تسكین بخش آلام مردم و باعث دلگرمی مسؤلان بوده است. خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار همواره یار و همراه دولتمردان بوده اند تا مشكلات مردم عزیز مناطق محروم و بخصوص هموطنان گرفتار در مشكلات پیش آمده زودتر مرتفع شود.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور با اشاره به میزان خسارات وارده به فضاهای آموزشی در این استان اظهار داشت: ۵۶مدرسه با ۲۰۰ كلاس درس غیرقابل استفاده هستند كه برآورد شده است برای بازسازی آن به اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز است. همینطور ۲۸۶مدرسه با برآورد حدود ۱۰ میلیارد تومان نیازمند تعمیرات اساسی است كه می طلبد با مساعدت خیرین نیكوكار مدرسه ساز خیلی جدی و ویژه برای بازسازی آنها تلاش نماییم.



1398/10/28
14:32:18
5.0 / 5
4258
تگهای خبر: آموزش , توسعه , دانش آموز , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین