مدیركل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش تأكید كرد:
مدارس بدون كمك اولیاء امكان ادامه كار ندارند
به گزارش مدیریت آموزش مدیركل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه انجمن اولیاء و مربیان با كاركردهای اصلی خود فاصله زیادی دارد، اظهار داشت: خیلی از مدارس در شرایط فعلی بدون كمك انجمن های اولیاء و مربیان امكان ادامه كار ندارند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، نورعلی عباسپور در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان اظهار داشت: بطور قطع انجمن اولیاء و مربیان مجموعه عظیمی است كه در اختیار آموزش و پرورش است و می توان از آن به صورت مطلوب استفاده نمود. این جمله وزیر آموزش و پرورش كه "ما باید دیوار حائل مدرسه و خانه را از بین ببریم" وظیفه ما در حوزه انجمن اولیاء و مربیان بسیار سنگین كرده است. این جمله امروز به یكی از مطالبات از انجمن اولیاء و مربیان تبدیل گشته و در جلسات مختلف این سوال و این مطالبه مطرح می شود.
وی ادامه داد: البته این مورد نیازمند بسیج همه حوزه های آموزش و پرورش است تا با تحقق این پیوند بتوان از این ظرفیت بزرگ استفاده نمود. آخرین روز هفته اولیاء و مربیان به نام پیوند انجمن اولیاء و مربیان نامگذاری شده و خانواده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جایگاه ویژه ای قرار گرفته و به صورت صریح عنوان شده كه خانواده در تمام سطوح سیاست گذاری تا اجرا و نظارت نقش آفرین است.
عباسپور افزود: در بازبینی اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان هم این مورد مورد توجه قرار گرفته به شكلی كه پیش از مصوب شدن اساسنامه هم این موارد به صورت جد پیگیری می شود.
طراحی سامانه ثبت گزارش فعالیت انجمن اولیاء و مربیان
مدیركل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش در تشریح فعالیت های این انجمن در سال قبل اظهار داشت: 45 عنوان فعالیت توسط انجمن در سال قبل انجام شده كه همچون آنها و بعنوان یكی از كارهای اصلی می توان به نظارت بر تشكیل انجمن های اولیاء و مربیان در سطح استان ها اشاره نمود. این انجمن ها در 97 هزار و 786 مدرسه تشكیل می شود و در تلاشیم با هماهنگی مدیران كل این انجمن ها را در سطح استان ها تقویت نماییم. همینطور تهیه و تدوین راهنمای فعالیت انجمن اولیاء و مربیان انجام شده و امسال هم سامانه ای طراحی شده كه گزارش فعالیت ها در آن ثبت خواهد شد.
وی افزود: با همكاری وزارت كشور در حوزه حمل و نقل با عنایت به استفاده تعداد زیادی از دانش آموزان از سرویس مدارس توانستیم كارگروه متشكل از وزارت كشور، وزارت راه و وزارت آموزش و پرورش را تشكیل دهیم كه مصوبات آن از راه وزیر كشور به استانداران ابلاغ می شود. همینطور سامانه پایش دانش آموزان با همكاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور افتتاح شد.
وی تاكید كرد: راه اندازی اتاق گفت وگوی اولیاء و مربیان در 10 درصد مدارس كشور محقق شده تا از فرصت هم فكری اولیاء بهره بگیریم. البته در بعضی استان ها تشكیل این اتاق ها به 30 درصد رسیده است. تشكیل كارگروه های تخصصی و مهارتی در مدارس یكی دیگر از اقداماتی بود كه در سال قبل انجام شد و 60 درصد مدارس این كارگروه ها را ایجاد كرده اند تا والدینی كه می خواهند به مدارس كمك كنند بتوانند وارد این كارگروه ها شوند و مشاركت موثر داشته باشند.
عباسپور در بخش دیگری از صحبت های خود به تشكیل 352 مركز مشاوره خانواده ها اشاره نمود و اضافه كرد: در سال قبل 52 مركز جدید در این عرصه افتتاح شد كه 830 مشاور در این مراكز به كار گرفته شدند. همینطور تجهیز 30 مركز با تخصیص اعتبارات ویژه در دستور كار قرار گرفت.
وی افزود: به صورت میانگین در هر ماه یك كتاب توسط انتشارات ما به چاپ رسیده است. تجهیز كتابخانه های پیوند و اهدای 17 هزار و 546 جلد كتاب برای مدارس جهت تجهیز كتابخانه ها انجام شده است. بدون شك هر میزان آگاهی خانواده ها افزایش پیدا كند مشاركت آنها هم در مدارس افزوده می شود. در همین راستا 7 میلیون و 755 هزار و 666 نفر از والدین آموزش دیده اند، یعنی معادل 50 درصد والدین تحت پوشش آموزش ها قرار گرفته اند.
مدیركل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش تاكید كرد: هشت دوره مجازی سال قبل طراحی و اجرا شد و سامانه ویژه ای برای آموزش آنها طراحی شده كه امیدواریم امسال به بهره برداری برسند. بطور قطع انجمن اولیاء و مربیان با كاركردهای اصلی فاصله بسیاری دارد اما با همین محدودیت ها و وضع موجود خیلی از مدارس بدون كمك این انجمن ها امكان ادامه كار ندارند.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب