سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
توجه به آموزش های ابتدایی رمز توسعه در آموزش و پرورش است
به گزارش مدیریت آموزش سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه توجه به آموزش های ابتدایی رمز توسعه در آموزش و پرورش است، اظهار داشت: باید از آزمون و نمره گرایی و برگزاری كلاس های تقویتی دوری نماییم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید جواد حسینی قبل از ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره كشوری پروژه های علمی دانش آموزان ابتدایی كه در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار نمود: ۱۳۱راهكار بر طبق سند تحول بنیادین برای تحقق اهداف حوزه آموزش و پرورش تعیین شده است.
وی با اشاره به اینكه راهكار هیجدهم این سند نوآوری تحقیق، خلاقیت و فعالیت های مهارتی و عملی برای تمام دانش آموزان را مدنظر قرار گرفته است، اضافه كرد: در همین راستا علاوه بر برنامه درسی كه یك برنامه حجیم و سنگینی بوده باید به برنامه های علمی و پژوهشی توجه شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در برنامه درسی12 هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش های نظری از اول ابتدایی تا پایه دوزادهم را هدف گذاری كرده است، اظهار داشت: میانگین این برنامه در دنیا ۸ هزار ساعت بیشتر است كه نشان دهنده افزایش هزینه به وزارت آموزش و پرورش برای اجرای ۴هزار و ۹۰۰ برنامه بیشتر از میانگین جهانی است.
وی با تاكید بر اینكه می توانیم بجای این میزان از ساعات درسی به موضوعات مبتنی بر مهارت، هنر و انگیزش های علمی برای دانش آموزان دقت كنیم، اشاره كرد: خوشبختانه در سال های اخیر زمینه اجرای چنین برنامه های در آموزش و پرورش به وجود آمده است.
حسینی با اشاره به اینكه یكی از رسالت های ما در آموزش و پرورش ساختن و فرصت آفرینی موقعیت های گوناگون یادگیری است، بیان كرد: یكی از اساسی ترین جوهرهای سند تحول بنیادین و یكی از اصلی ترین فاكتورهای این سند این بوده كه مسئولان، مدیران، اولیا را بر آن می دارد كه برای دانش آموزان در موقعیت مدرسه و فرا مدرسه فرصت های جدید یادگیری خلق كنند.
وی با اشاره به اینكه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره كودكی تغییر شكل داده است و ما امروز دانشمندان خردسال داریم، اظهار نمود: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه ای فعال و پویا توجه به آموزش های ابتدایی است و جامعه ای كه برای آموزش ابتدایی هزینه نكند روی توسعه را نخواهد دید.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینكه باید از آزمون و نمره گرایی در این دوره و كلاس های تقویتی مكمل و برگزاری امتحان دوری كرده و با ایجاد فرصت های مناسب همانند جشنواره جابربن حیان به سمت رشد و تعالی دانش آموزان حركت نماییم.
وی با اشاره به اینكه یكی از برنامه های آموزش و پرورش این است كه كودكان را به سرعت وارد دوران بزرگسالی نماییم، افزود: جشنواره هایی از این دست فرصت های انگیزشی و هنری را فراهم می آورد تا دانش آموزان متناسب با علاقه و تلاش خود شكوفا شوند.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب