دیدار دانش آموزان برگزیده با رئیس جمهور در آینده ای نزدیك

دیدار دانش آموزان برگزیده با رئیس جمهور در آینده ای نزدیك

به گزارش مدیریت آموزش سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: مدیران در آموزش و پرورش باید تلاش كنند دانش آموزان در همه ساحت ها رشد كرده و از رشد تك ساحتی دانش آموزان بپرهیزند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در آیین افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده كشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، با تبریك اعیاد بزرگ اسلامی قربان و غدیر و گرامی داشت هفته ولایت اظهار نمود: خوشحالم بیشتر از ده میلیون نفر رشته در این مسابقات مشاركت كرده اند و مسابقات حول ۵ محور و هفتاد رشته فرهنگی و هنری برگزار شده است.
وی ادامه داد: امروز شاهد یك جریان بالنده از كف مدرسه هستیم پس به همه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شركت كننده كه از شروع جشنواره و خصوصاً به خلق كنندگان ۵ هزار اثر و خصوصاً ۲۰۰۰ اثری كه به مرحله نهایی راه یافته اند تبریك می گویم.
حسینی اشاره كرد: سند تحول بنیادین نقشه راه نظام تعلیم وتربیت است پس همه دانش آموزان، اولیا و معلمان باید برای سامان دهی تعلیم وتربیت تلاش كنند. برمبنای سند تحول دانش آموزان باید در ساحت های مختلف، دینی اخلاقی، علمی، سلامت، هنری، زیبا شناختی و... رشد كنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدارش با نفرات برتركنكور سراسری اظهاركرد: هرچند كسب رتبه های برتر كنكور دارای اهمیت است اما مهمتر از آن میانگین عملكرد استان است كه تعیین كننده سطح عملكرد مدیران آن استان است، پس مدیران باید تلاش كنند دانش آموزان در همه ساحت ها رشد كنند و از رشد تك ساحتی دانش آموزان بپرهیزند.
وی از دیدار دانش آموزان برگزیده با ریاست جمهوری در آینده ای نزدیك خبرداد و اضافه كرد: در این دیدار علاوه بر دانش آموزان برتر كنكور سراسری از دانش آموزان برتر فرهنگی و هنری و همین طور دانش آموزان برتر رشته های مختلف مهارتی و فنی و حرفه ای نیز دعوت خواهیم كرد برای اینكه همه ساحت ها برای ما اهمیت دارد.
حسینی اظهار داشت: لازمه تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی وجود سیستم ارزیابی تمام ساحتی است پس بدون وجود چنین ارزیابی، تعلیم و تربیت تمام ساحتی محقق نخواهد شد.
وی افزود: اگر می خواهیم ارزش های دینی را در كف مدرسه و در دل جامعه توسعه دهیم و دانش آموزان دینی و اخلاق مدار تربیت نماییم باید از طریق هنر وارد شویم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور ۴.۵ میلیون دانش آموز در طرح اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی اشاره كرد: اگر بخواهیم ارزش های دینی را پایدار نماییم و اوقات فراغت غنی داشته باشیم باید تمام فعالیت هایمان با رویكرد هنری ارائه شود.
وی افزود: اگر بخواهیم یادگیری كاربردی شود باید به فرهنگ و هنر تكیه نماییم و این دلیل اهمیت هنر است.
حسینی اظهار داشت: مشاركت دانش آموزان باید داوطلبانه باشد و چنین كاری بوسیله هنر امكان پذیر است و این مسولیت ما را سنگین تر می كند.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، وی ادامه داد: گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری بعنوان یك راهبرد اساسی باید در دستور كار نظام تعلیم و تربیت قرارگیرد.




منبع:

1398/05/24
09:25:56
5.0 / 5
4356
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین