سرپرست آموزش و پرورش:

دانش آموزان 20 درصد مدارس به 80 موفقیت های برتر دست پیدا می كنند

دانش آموزان 20 درصد مدارس به 80 موفقیت های برتر دست پیدا می كنند

به گزارش مدیریت آموزش سرپرست آموزش و پرورش اظهار داشت: آیا عدالت آموزشی را به خوبی پیاده می كنیم؟ دانش آموزان ۲۰ درصد از مدارس به ۸۰ درصد موفقیت های برتر در كنكور و المپیادها دست می یابند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سیدجواد حسینی ظهر امروز در آیین تجلیل از رتبه های برتر كنكور سراسری ۹۸ كه در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: كسب رتبه برتر، افتخار آموزش و پرورش است اما ملاك موفقیت مدیران نیست. میانگین رتبه قبولی استان ها در كنكور مهم می باشد. بامداد در جلسه هیئت دولت بودم. سلام رئیس جمهوری را به تك تك رتبه های برتر ابلاغ می كنم. در المپیادها هم نتایج خوبی گرفته ایم. این خیلی خوب است كه به سمت موفقیت در المپیادهای علوم انسانی حركت می نماییم. المپیاد ادبی امان جهانی شده است و المپیاد سلول های بنیادین را هم جهانی می نماییم و اینها حركت های خوبی است. سرپرست آموزش و پرورش افزود: نتایج كنكور، سه نوع عدم تعادل را در آموزش و پرورش نشان داده است. نخست اینكه امسال در رتبه های دهگانه، تهران سهم ۴۶ درصدی، آذربایجان شرقی سهم ۱۰ درصدی، فارس سهم ۱۰ درصدی، اصفهان سهم ۷ درصدی و خوزستان سهم ۹ درصدی داشت. در حالیكه میانگین نمرات قبولی شان در كنكور متفاوت بود؛ تهران هفتم، آذربایجان شرقی چهاردهم، فارس بیست و یكم، اصفهان سوم و یزد اول بوده است. بیشتر از ۲۰ سال است كه یزد رتبه اول را دارد. حسینی افزود: نوعی عدم توازن در پهنه استانی و جغرافیایی داریم. آیا عدالت آموزشی را به خوبی پیاده می كنیم؟ دانش آموزان ۲۰ درصد از مدارس به ۸۰ درصد موفقیت های برتر در كنكور و المپیادها دست می یابند. در حال آماده سازی طرحی هستیم كه استان ها، مناطق، مدارس و دانش آموزان را به دو قسمت «قابل توجه» و «لازم التوجه» با رویكرد عدالت آموزشی تقسیم نماییم و آنانی كه لازم التوجه اند باید به سمت قابل توجه بروند. ۳۰ درصد دانش آموزان ما در مناطق محروم هستند. وی اظهار داشت: تنها كشوری هستیم كه ۲۴ نوع مدرسه داریم كه سبب افزایش شكاف عدالت آموزشی شده است. یكی از برنامه هایم جمع كردن مدارس كوچك و كاهش تنوع مدارس در چارچوب طرح ساماندهی مدارس است. ۵۶.۹ درصد شركت كنندگان كنكور در رشته تجربی هستند در حالیكه ۲۵.۵ درصد كل قبول شدگان تجربی هستند. این آمار نشان داده است خیلی از دانش آموزان ما با عدم هدایت تحصیلی صحیح در مدارس مواجه و در ادامه با عدم توازن هرم شغلی روبرو می شوند و در كنكور ضرر می كنند.

1398/05/21
16:01:43
5.0 / 5
3775
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین