حسینی: گزارشی از تشكیل كلاس درس در آشپزخانه و زیرزمین نداریم

حسینی: گزارشی از تشكیل كلاس درس در آشپزخانه و زیرزمین نداریم

به گزارش مدیریت آموزش سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه گزارشی در خصوص تشكیل كلاس در آشپزخانه و زیرزمین در مدارس غیردولتی نداریم اظهار نمود: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، خلاف است و حتما از آن جلوگیری می شود.


سیدجواد حسینی در گفتگو با ایسنا، در واكنش به اظهارات سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص صدور مجوز به مدارس غیردولتی در منازل مسكونی و تبدیل انباری و آشپزخانه به كلاس درس بدون رعایت استانداردهای لازم كه در دو روز گذشته خبرساز شد، با اشاره به اینكه گزارشی در خصوص تشكیل كلاس در آشپزخانه و زیرزمین در مدارس غیردولتی نداریم اظهار نمود: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، خلاف است و حتما از آن جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس، استانداردهایی دارد كه اگر مدرسه ای حائز آن استانداردهای لازم نباشد با آن برخورد می شود.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، میرزاده، سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اینباره گفته است كه «متاسفانه به خانه های مسكونی مجوز مدارس غیردولتی داده شده است. برخی در انباری و آشپزخانه كلاس می سازند كه باید بسته شود. به كسی كه مكان ندارد نباید مجوز بدهیم. به انباری و پشت بام و آشپزخانه نباید مجوز تشكیل كلاس بدهیم. برخی بچه های ما زندانی شده اند، كلاس پنجره ندارد، پارتیشن بندی است. خانواده ها بروند كلاس های درس فرزندشان را ببینند. جایی كه استاندارد نیست، نباید كلاس درس بشود.»
این در حالیست كه جلال ملكی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هم با اشاره به این اظهارات و درباره تبدیل برخی منازل به مدارس عموما غیردولتی اظهار داشت: «اگر قرار باشد تغییر كاربری در هر محلی صورت گیرد حتما باید تأییدیه از شهرداری و آتش نشانی گرفته شود؛ زمانی كه برای تغییر كاربری به آتش نشانی رجوع می شود آتش نشانی آن مكان را از نظر ایمنی بررسی می كند اما اگر بعد از گرفتن تاییدیه ایمنی تخلفی در یك ساختمان صورت گیرد، مسئولیت آن با خود این افراد است و اگر حادثه ای رخ دهد، باید پاسخگو باشند».
وی ادامه داد: «این اظهارات را باید موردی بررسی كرد و اینطور نمی توان اظهار داشت كه چون در كاربری قبلی اتاقی انباری بوده و حالا تبدیل به كلاس درس شده، پس حتما تخلفی صورت گرفته است، شاید در بازدیدهای ایمنی كارشناسان، آن فضا شرایط ایمنی لازم برای تبدیل شدن به كلاس درس را داشته و مجوز لازم را هم گرفته است، اما اگر این تغییر فضاها منجر به نقص ایمنی در كلاس های درس شود، باید بگویم كه چنین اقدامی حداقل در شهری مانند تهران بعد از گرفتن مجوزهای ایمنی رخ داده و هنگام بازدید كارشناسان آتش نشانی چنین مواردی مشاهده نشده است، چون كه در صورت مشاهده، صدور مجوز مشروط به حل مشكل خواهد بود».
مبحث نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی با ساختمان های كلنگی و فرسوده از آن دست موضوعاتی است كه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. هرچند رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس بر ضرروت استقامت بناهایی كه بعنوان مدرسه مجوز دریافت می كنند تاكید دارد و می گوید كه « اگر ساختمانی از استقامت لازم برخوردار نباشد و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و ایمنی نصب نكرده باشد، گواهی تائیدیه ای برای آن صادر نمی گردد. »؛ اما هنوز نگرانی هایی برای تبدیل منازل مسكونی قدیمی به مدارس غیردولتی وجود دارد.



1398/05/01
17:49:02
5.0 / 5
4605
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , خدمات , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین