نماینده اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز  معرفی شد

نماینده اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز  معرفی شد

مدیریت آموزش: پنجمین دوره مسابقه ملی ˮدانش مغزˮ با انتخاب و معرفی نماینده اعزامی كشورمان به مسابقات جهانی دانش مغز در كره جنوبی پایان یافت.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مسابقات بین المللی (Brain Bee) از سال ۱۳۹۳ و با عنوان مسابقه ملی "دانش مغز " با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در كشورمان برگزار می گردد.
در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقه ملی "دانش مغز"، "كمند صوفی آبادی" بعنوان نفر اول و منتخب این مسابقه، انتخاب و جهت اعزام به مسابقات جهانی دانش مغز در كره جنوبی ارائه شد.
در این رقابت ها "كمند صوفی آبادی"، "سارا محمدی"، "متین احمدنیاء"، "هلیا محمدقاسمی" و "ریحانه اسدی" موفق به كسب مدال طلا شدند و "دیبا زاهد طلب"، "سارا قنبریان"، "فرزاد بهرامی"، "كیارش شاهسون"، "احسان رضایی مقدم"، "نیلوفر پاكروی"، "بهار ملاحسینی"، "آروین رفیع"، "روژان باژبان"، "كتایون قربانی"، "مهدی افشاری"، "آنیتا حكیمی"، "زینب اسلامی منش"، "غزل روحانی"، "هلیا قربانی"، "معصومه قانع كیا"، "شایان مقدم كوهی"، "مارال ناجی پور"، "پوریا ولی پور"، "پوریا طوسی" و "كوثر اسلامیان " نیز مدال های نقره، برنز و لوح تقدیر را كسب كردند.
این مراسم با حضور اعضای هیات مدیره انجمن علوم اعصاب ایران، مدیران آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، كارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، شماری از اساتید دانشگاه علوم پزشكی ایران، معلمان و والدین دانش آموزان و جمع كثیری از علاقه مندان عصر روز جمعه، ۲۱ تیرماه جاری در محل باغ كتاب تهران انجام شد.
پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" با شركت بیشتر از سه هزار دانش آموز سنین ۱۳ تا ۱۸ سال از مدارس استان های كشور انجام شد و در اولین مرحله آن ۳۲ دانش آموز موفق به كسب امتیاز برتر و راهیابی به مرحله دوم این رقابت شدند.
مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" ۲۰۱۹ Brain bee با شركت ۳۲ دانش آموز برگزیده به مدت دو روز از بیستم تیرماه جاری در دانشگاه علوم پزشكی ایران در تهران انجام شد.
۳۲ نفر از دانش آموزان برتر مرحله اول مسابقه ملی "دانش مغز " بعد از راهیابی به دور دوم این مسابقات، با شركت در كلاس های آموزشی نظریه و عملی در زمستان سال ۹۷ همزمان با هفته آگاهی از مغز، مباحث آناتومی و تشریح و بافت شناسی سیستم عصبی، عملكرد و فیزیولوژی سیستم عصبی، آشنایی با تشخیص و درمان بیماری های نورولوژی (مغز و اعصاب) و روانپزشكی و روش های تصویربرداری و نقشه برداری از مغز را فرا گرفتند.
برگزیدگان مرحله اول این مسابقه، عضو باشگاه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم شناختی شده و مورد حمایت های آموزشی و پژوهشی قرار می گیرند.
مسابقه ملی "دانش مغز " امسال در دو مرحله در سطح مدارس متوسطه كشور از طرف انجمن علوم اعصاب ایران، آزمایشگاه ملی نقشه برداری از مغز و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی انجام شد.
تمامی دانش آموزان علاقه مند در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال می توانند در این مسابقات شركت نمایند.
مسابقه ملی "دانش مغز " به صورت دو مرحله ای برگزار می گردد كه مرحله اول آن به زبان فارسی و مرحله دوم به زبان انگلیسی است.
برمبنای اعلام ستاد علوم شناختی، نمایندگان ایران درمسابقات جهانی دانش مغز هر ساله موفق به كسب رتبه های برتر شده اند، بطوریكه "مهسا آرمان"، دانش آموز دبیرستان فرزانگان مشهد، "پارسا پات "دانش آموز دبیرستان سردار جنگل رشت و "شایان باقری" در سال های اخیر جایگاه های ممتاز جدول این مسابقات جهانی را كسب كردند.




منبع:

1398/04/22
15:36:05
5.0 / 5
4208
تگهای خبر: آزمایش , آموزش , توسعه , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین