رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

راهبرد دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی برای اجرایی شدن سند تحول باشد

راهبرد دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی برای اجرایی شدن سند تحول باشد

مدیریت آموزش: رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: باید مهمترین راهبرد دانشگاه برنامه ریزی برای اجرایی شدن سند تحول باشد و دانشگاه فرهنگیان بوسیله تربیت معلمان تحقق آنرا هدایت كند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، نشست مشترك اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان روز گذشته اجرا شد. در این نشست رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به فلسفه شكل گیری دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم اشاره نمود و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است كه ریاست هیأت امنای آن رئیس جمهور است و این پیام روشنی برای دستگاه های اجرایی، استادان و دانشجویان این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه ها دارد. محمدرضا عارف با اشاره به اینكه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و مهمترین مزیت آن نیروی انسانی است، اضافه كرد: با اتكا به نیروی انسانی است كه توانستیم در امتداد حاكمیت ارزش ها و تحقق آرمان های انقلاب گام برداریم. او به ۷ سفارش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره نمود و اظهار داشت: نخستین سفارش توجه به علم و فناوری بود، پایه علم و فناوری نیروی انسانی و جهت گیری های اقتصادی به اتكای تولید علم است. عارف افزود: علم و فناوری سمت و سوی توسعه و پیشرفت كشور است كه مسئولیت آن بر عهده دانشگاه ها است. ركن اصلی تربیت نیروی انسانی به معنای عام معلم است، مهمترین بخش عمر یك نوجوان و جوان در مدارس می گذرد و از معلم الگوگیری می كند كه نشان از نقش به سزای معلم و مسئولیت سنگین آنها دارد. رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه كرد: كار دانشگاه فرهنگیان كاری باارزش و سنگین است كه حتی با دانشگاه های دیگر كه مسئولیت تربیت نیروی انسانی دارند قابل قیاس نیست. دانشگاه فرهنگیان معلمانی را كه پایه اصلی حاكمیت ارزش ها هستند تربیت می كند، معلمانی كه عهده دار تربیت آینده سازان كشور و حاكمیت فرهنگ اسلامی هستند. وی در ادامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سندی باارزش دانست و اظهار داشت: باید مهمترین راهبرد دانشگاه برنامه ریزی برای اجرایی شدن این سند باشد و دانشگاه فرهنگیان بوسیله تربیت معلمانی كه بتوانند عهده دار اجرایی شدن این سند باشند تحقق آنرا هدایت كند. عارف به دغدغه ارتقای علوم پایه در مدارس و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در فرهنگستان علوم هم اشاره نمود و اظهار داشت: اجرایی شدن ارتقای علوم پایه به عهده دانشگاه فرهنگیان است كه مدیریت یكپارچه و متمركز تربیت معلم را برعهده دارد. همواره بر جذب بهترین دانشجویان در تعلیم و تربیت تاكید داریم، باید با ساز و كار تشویقی و ایجاد انگیزه بالا، فرصت خوبی برای جذب نیرو شایسته برقرار شود. رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درانتها اظهار داشت: معلم باید در فضای شاد و امیدواركننده تربیت شود. شغل معلم نباید در كنار شغل های دیگر دیده شود، باید افراد عاشق معلمی و با انگیزه بالا تربیت نماییم تا خواسته های معنوی و ارزشی را تأمین كنند و با عشق سر كلاس بروند.

1398/03/02
13:06:19
5.0 / 5
3426
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین