مدیركل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مازندران در تجارب مدیران موفق پیشگام است، تقویت مدرسه محوری

مازندران در تجارب مدیران موفق پیشگام است، تقویت مدرسه محوری

مدیریت آموزش: مدیركل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت، استان مازندران در اجرای طرح جشنواره تجارب برتر مدیران موفق متوسطه دوم پیشگام وپیشتاز در كشور بوده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، عباس سلطانیان عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از جشنواره تجارب موفق و برتر مدیران و معاونان مدارس مازندران در آمل اضافه كرد: اشاعه این تجارت برتر مدارس در سطح كشوری از اهداف دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است و حتی به همه مدیران مدارس باز سفارش دارد كه از تجارب برتر و موفق مدیران مازندرانی استفاده كنند. وی با اشاره به اینكه مدیران در مدارس در هر بخش كه دارای تجربه های موفق و برتر هستند و آموزش و پرورش محدودیتی برای آنها قائل نشده است، تاكید كرد، هر تجربه موفقی كه در مدرسه از طرف مدیر و معاونان و حتی معلم كه كمكی به یاددهی و یادگیری و ارتقای بهتر خدمات آموزشی و تربیتی دانش آموزان داشته باشد، قابلیت توسعه در كل كشور را باز خواهد داشت. تاكید بر تقویت مدرسه محوری مدیركل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در نظام جدید و سند تحول آموزش و پرورش تاكید جدی بر مدرسه محوری شده است، اظهار داشت: در مدرسه محوری، افرادی كه در تصمیم گیری هستند در كانون قرار می گیرند تا با اجرای این طرح و طرح های تحول آفرین، فرهنگ مدرسه محوری را در امتداد ارتقای كیفی نظام آموزشی بهبود ببخشند. سلطانیان، با اشاره به اینكه تجربیاتی و نتایجی كه از اجرای طرح مدرسه محوری در بعضی مدارس كه مدیران آنها خواستار ایجاد تحول بنیادین بودند، بسیار چشم گیر و اثرات آن در همه بخش های قابل مشاهده بوده است، اضافه كرد: این تحولات در پروسه یادگیری و آموزشی وتربیتی دانش آموزان باز تأثیرگذاری و تاثیرپذیری خوبی داشته است. وی با اشاره به اینكه اجرای مدرسه محوری در ابتدا از سال ۷۹ مطرح اما تابحال بطور كامل و دقیق اجرا نشده است، اظهار داشت: البته در سال های اخیر برخی مدارس كه با حضور برخی مدیران جوان وتحول خواه مدیریت شده، به مرحله اجرا درآمده و نتایجی خوبی داشته است و این مهم باز خواست آموزش و پرورش هست كه مدارس باز از شیوه سنتی خارج و فقط منتظر ابلاغ بخشنامه های دستوری نباشند. مدیركل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه البته، بستر ایجاد مهارت ها و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز سازمان ها در حیطه اختیارات آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت كشور است، تصریح كرد: این پیچیدگی ها و نقش های جدید انتظارها از آموزش و پرورش كشور را بالا برده و اهمیت كار را دو چندان كرده است. به جهت اینكه بتوانیم به این نیاز هم هم پاسخ داد چاره ای جز ارتقای كیفیت نیست. سلطانیان افزود: ارتقای كیفی نظام آموزشی در گروه ارتقای صلاحیت های علمی و حرفه ای دبیران است كه ركن اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند، امروز از معلمان بعنوان مدیران یادگیری یاد می شود به این معنا كه پروسه یاددهی و یادگیری را مدیریت می كنند. وی یادآورشد، یك معلم می تواند با صلاحیت های حرفه ای، فنی، اخلاقی و ادراكی پروسه تدریس را لذت بخش كند تا دانش آموزان به اهداف مشخص شده در سند تحول برسند.

5.0 / 5
4010
1398/02/07
16:03:21
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین