وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان با فرمول و حفظیات نمی توانند زندگی خویش را اداره كنند

وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان با فرمول و حفظیات نمی توانند زندگی خویش را اداره كنند

مدیریت آموزش: وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تا زمانی كه تمركز ما تنها روی تشریح مشكلات باشد تحولی رخ نمی دهد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، بامداد امروز سید محمد بطحایی در دومین روز از سفر به استان خراسان رضوی، بعد از شركت در آئین غبارروبی گلزار شهدای كاشمر و حضور بر سر مزار شهید مدرس و ادای احترام به مقام والای آن روحانی مبارز در جمع فرهنگیان كاشمر (ترشیز كهن)اظهار كرد: اینجانب حامل ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور برای مردم این خطه از كشور هستم.
وی ادامه داد: هرچند سفر های استانی سخت و دشوار است اما این نوید را می دهد كه ما در برابر مسائل ومشكلات پیچیده تنها نیستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیان مشكلات توسط نمایندگان مدیران این شهر خاطرنشان كرد: اگر سی سال پیش هم دور هم جمع می شدیم باز این مشكلات مطرح می شد، ازاین رو اگر رویكرد های آموزش و پرورش تغییر نكند سی سال آینده باز همین مشكلات مطرح خواهد شد و تا زمانی كه تمركز ما روی تشریح مسایل باشد بازهم اتفاقی رخ نخواهد داد.
بطحایی اظهار داشت: پیچیدگی مسایل آموزش و پرورش بدان جهت است كه حل همه مسائل تنها به آموزش و پرورش بستگی ندارد و گستردگی هم مزید بر علت است.
وی با اشاره به همیت نقش مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت افزود: مدرسه محل تمرین زندگی برای دانش آموزان است و برپایه آموزه های اسلامی ایرانی سعی كردیم مدارس را به این سمت ببریم اما چنان كه باید و شاید موفق نبودیم.
عضو كابینه تدبیر و امید تصریح كرد: دیدگاه خیلی از خانواده ها این است كه فرزندشان رتبه های علمی به دست آورند واین مبحث آزار دهنده است، بنابراین آموزش و پرورش باید تلاش كند این مسیر را عوض كند.
وی ادامه داد: اگر دغدغه فضای مدرسه را داریم بخاطر آن است كه بچه ها مقرر است مهارت های زندگی را در مدرسه فرا گیرند و دانش آموزان با فرمول و حفظیات نمی توانند زندگی خویش را اداره كنند ازاین رو نباید رقابت های فردی در مدرسه صورت گیرد بنابراین رقابتهای گروهی باید جایگزین شود.
وزیر آموزش و پرورش بر سنگینی كار معلمان در مدارس تاكید وعنوان كرد: نظریه پردازی شاید به سهولت صورت گیرد اما عمل به آن بسیار دشوار و دشوار می باشد.
وی ادامه داد: از امسال رقابتهای فردی را در مدارس ابتدایی ممنوع كردیم تا رقابتهای گروهی جایگزین آن شود و بتوانیم شادی و نشاط را به مدارس بیاوریم این مهم محقق نمی گردد مگر اینكه خانواده ها آموزش و پرورش را همراهی كنند.
بطحایی اظهار نمود: لازمه تحول در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در جامعه است و باید آن را عملی نماییم و تنها در گفتار باقی نمانیم.
وی با اشاره به فضیلت معلمان اظهار داشت: از لحاظ جمعیت، تعهد، عشق و علاقه هیچ صنفی مانند معلمان نیست و این سرمایه ای است كه باید قدر آن را دانست، به مدرسه باید فرصت عرضه خلاقیت داد و یكی از طریق ها، ارتقای شایستگی های عوامل مدرسه و تفویض اختیار به مدارس است.
وزیر آموزش و پرورش اذعان كرد: حجم وسیع بخشنامه ها خلاقیت را از مدارس گرفته است بنابراین در جهت تمركز زدایی در سال تحصیلی جدید هفته ای دو ساعت زمان در اختیار مدیر و مربی پرورشی قرار خواهد گرفت.
وی تصریح كرد: با راه اندازی تلویزیون تعاملی امكان تعامل بین صف و ستاد فراهم می گردد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو كابینه تدبیر و امید خاطرنشان كرد: به جهت اینكه مدرسه محل زندگی دانش آموزان شود نیازمند استلزاماتی همچون رفع تمركز زدایی وتفویض اختیار، حل مشكلات معیشتی و فرهنگ سازی در جامعه هستیم.

در ادامه این مراسم، خدابنده مدیركل خراسان رضوی اظهار نمود: تقویت و افزایش انگیزه معلمان و دانش آموزان دو مقدمه و زیرساخت تحول در آموزش و پرورش است كه باید محقق شود.

وی از تدارك و عرضه رفاهیات برای فرهنگیان استان خراسان رضوی با هدف تقویت انگیزه آنان اطلاع داد.




1397/05/25
21:12:26
5.0 / 5
23
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین