معاون حقوقی وامور مجلس وزیر آموزش وپرورش تاكید كرد؛

لزوم تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مجلس

لزوم تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مجلس

به گزارش مدیریت آموزش اعضای شورای معاونین و مدیران كل حوزه ستادی در دومین روز نشست مشترك شورای معاونین و مدیران كل استانی كه با حضور محمد بطحایی انجام شد، به تشریح دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونین و مدیران كل حوزه ستادی در دومین روز نشست مشترك شورای معاونین و مدیران كل استانی كه با حضور سیدمحمد بطحایی انجام شد، به تشریح دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند. یوسف نجفی معاون حقوفی وامور مجلس وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: برای حل مكلات اموزش وپرورش باید نقش قانوگذاری رابرای مجلس قائل باشیم وماباید تعامل بیشتری با مجلس داشته باشیموی افزود. مجلس در سال های اخیر تعامل خوبی با آموزش وپرورش داشته است ود بحث های بودجه ای همكاری خوبی با ما داشته است. نجفی گفت. خوشبختانه امسال كاهش بودجه نداشتیم وسهم اعتبارات آموزش و پرورش هیچگاه دو رقمی نبوده اما امسال چنین است. وی با اشاره به احكام برنامه ششم توسعه اظهار نمود: با رایزنی هایی كه در كمیسیون تلفیق داشتیم مصوب شده با رعایت استانداردهایی كه مشخص می گردد آب و برق و گاز مدارس مجانی شود. مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس ومراكز غیردولتی هم در نشست شورای معاونان و مدیران كل ستادی و استانی، با اشاره به مدیریت استفاده از منابع مالی اظهار داشت: همایش هایی كه در استان ها برگزار می گردد امكان حضور تعداد بیشتری از اعضای شوراها را دارد ازاین رو امسال گردهمایی های اعضاهای شورا را در استان ها برگزار كردیم. وی در مورد مدارس هیئت امنایی اظهار داشت: این مدارس در حالی رشد كمی زیادی داشته كه نظارت بر آن ها تا حدودی ضعیف بوده ازاین رو كیفیت آنها كاهش یافته است و نیازمند نظارت بیشتری بر عملكرد آنهاست. زینی وند در مورد مدارس غیر دولتی اظهار نمود: بزودی طلب خرید خدمات مربوط به سال قبل تسویه می گردد و مبالغ مذكور در هفته آینده به استان ها ابلاغ می گردد. رئیس سازمان مدارس ومراكز غیردولتی تصریح كرد: پیش دبستانی ها برپایه قانون باید به صورت غیردولتی اداره شود ازاین رو استقرار پیش دبستانی در مدارس دولتی مشكل ساز است و مسائلی مانند ادعای استخدام توسط افرادی كه دراین مراكز مشغول هستند را به دنبال می آوردزینی وند اذعان داشت: الگوی شهریه الزاما باید رعایت شود واستان ها باید نظارت كنند. ما در حدود ۱۵۰۰ اعتراض در این خصوص داریم كه كارگروه استان باید اعتراض ها را بررسی ومشكلات را رفع كند. مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش هم در این همایش تصریح كرد: توانمندسازی، آموزش و توسعه فعالیت های حركتی تنها راه ریشه كنی صدمه های اجتماعی است. حمیدی اظهار داشت: فعالیت های تربیت بدنی در هفت محور همچون مدرسه محوری، مشاركت جویی، كیفیت گرایی، تعمیم و گسترش، برنامه محوری، علمی و تخصص گرایی، اخلاق محوری و تحت عنوان مكتب عام انجام می گردد. وی اضافه كرد: طرح های ناكارآمد را حذف و طرح های مورد نیاز روز را جایگزین كردیم. همه طرح ها را در قالب مدرسه قهرمان اجرایی كردیم. حمیدی در مورد صدمه های اجتماعی اظهار داشت: برپایه فرمایشات رهبری مهمترین مسئله پیشگیری است و ایشان تاكید نمودند تمام تلاش ها روی پیشگیری متمركز شود و سایر دستگاه ها به آموزش و پرورش كمك كنند. وی اضافه كرد: سامانه ای را راه اندازی كردیم به نام شناسایی صدمه های اجتماعی كه تابحال ۳۶ هزار مدرسه اطلاعات خویش را در آن وارد كردند و در حدود ۱۰ هزار دانش آموز پر خطر را معرفی كردند. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: استقرار نظام اجتماعی و طرح نماد همچون اقدامات این معاونت است. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: همه دستگاه ها باید برای پیشگیری از صدمه های اجتماعی در كنار آموزش و پرورش باشند. حمیدی تصریح كرد: چاقی در جامعه در حال افزایش است بیش از ۲۲ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و یا چاق هستند و سواد حركتی نسل ما در حال ریزش است توانایی بدنی آنها كاهش یافته است و این مسائل در آینده مشكل ساز است. معاون تربیت بدنی خاطرنشان كرد: امروزه آمادگی جمسانی ما در حال كاهش است و باتوجه به تهدیداتی كه كشور ما را هدف گرفته باید برای این مسئله فكری كرد تا با مشكل امنیت ملی مواجه نشویم. وی ادامه داد: توانمندسازی، آموزش و توسعه فعالیت های حركتی همچون مواردی است كه می تواند صدمه های اجتماعی را ریشه كن كند. فرحناز مینایی پور مدیر كل امور زنان و خانواده وزارت آموزش پرورش، هم در این نشست اظهار داشت: ریاست جمهوری تاكید زیادی بر حضور زنان در جامعه و مشاغل مختلف داشته اند و با وجودیكه پیشرفت های زیادی در زمینه حضور زنان در دانشگاه ها و تحصیلات دانشگاهی آنها شاهد هستیم، اما زنان نتوانسته اند به همین اندازه در پست های مدیریتی حضور داشته باشند. مینایی پور اذعان كرد: موانع زیادی سبب شده كه زنان نتوانند در این پست ها حضور داشته باشند. موانعی مانند مشكلات خانوادگی، سازمانی، فردی سبب این ناكامی گردیده است. مدیركل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد: آموزش و پرورش یكی از مهمترین وزارت خانه هایی است كه جنسیت در آن مهم بوده، ما با داشتن ۵۰۰ هزار كارمند زن، بیشترین تعداد كارمند زن را در كشور داریم. مینایی پور اظهار داشت: از ۳۲ عضو شورای معاونین ۴ زن در شورای معاونین هستند و ۹. ۳ درصد مدیران كل ستادی را زنان تشكیل می دهند ولی در مدیران كل استان ها هیچ مدیر كل زنی نداریم. همینطور ۲۱ زن به عنوان روسای مناطق داریم. وی اظهار داشت: برای رسیدن به وعده های ریاست جمهوری در وزارت آموزش و پرورش راه سختی را پیش رو داریم و نیاز است تا تلاش های جدی در این زمینه انجام گردد. مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: فیلم هایی برای معلمان ابتدایی تهیه كردیم كه با دانش آموزان دیر آموز چگونه رفتار كنند. او همینطور از استان ها خواست كه نیروهای تخصصی آموزش و پرورش استثنایی را به حوزه های عادی برای خدمت اعزام نكنند و همینطور نیروهای عادی و بدون تجربه و یا عدم آموزش های استثنایی را وارد آموزش و پرورش استثنایی نكنند. علیرضا كمره ای سرپرست ارزیابی و عملكرد و سرپرست مدارس خارج از كشورگفت: ارزبابی عملكرد چشم و گوش وزارت هست و باید آینه خوبی برای حوزه ها ی ستادی و استانی در برنامه ها و عملكردها است. وی ادامه داد: ورود مابه مسائل مختلف بر مبنای اوضاع برای بهبود شرایط است. ما مستندات قاونی و ابعاد ارزیابی و سطوح ارزیابی را در سطوح مختلف تعریف كرده ایم. فاطمه مهاجرانی، سرپرست مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان اظهار داشت: اگر دریك سیستم نگاه سیستمی حاكم نباشد كل سیستم صدمه می بیند. وی ادامه داد: با عنایت به شرایط دانش آموزان تیز هوش این مركز قراراست رشته های مهارتی دراین مدارس تولید شود مهاجرانی اذعان كرد: طرح ملی شهاب را سمپاد به تنهایی نمی تواند پیش ببرد ازاین رو برای اجرای آن نیاز به همكاری حوزه های ذی ربط دارد. وی اظهار داشت: بحث تجاری سازی جشنواره خوارزمی در دستور كار دارد و باید قدردان دانش آموزان المپیادی بود. مرتضی نظری رئیس مركز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: نگاه جدید ما به روابط عمومی نگاهی سنتی نیست. وی تصریح كرد: مدیران كل آموزش وپرورش توجه داشته باشند در انتصاب مسولین روابط عمومی به گونه ای عمل كنند كه افراد منصوب شده رسانه ای باشند ونگاه جدیدی به روابط عمومی داشته باشند وسنتی عمل نكنندنظری با اشاره به شاخص به روز بودن وآشنا بودن به روابط عمومی هوشمندانه اظهار داشت: روابط عمومی نقش تبلیغاتی ندارد بلكه وظیفه تغییر نگاه جامعه به آموزش وپرورش وانعكاس فعالیت ها ی آموزش وپرورش رابر عهده دارد. رئیس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی با تاكید بر اینكه روابط عمومی باید چابك باشد، اظهار داشت: ما آمده ایم دستاوردها آموزش وپرورش را به گوش جامعه برسانیم پس لازم است تلاش نماییم و با قدرت در جامعه حركت نماییم. وی اضافه كرد: از مدیران محترم استان ها تقاضا داریم، وظایف غیرمرتبط به مسئولان روابط عمومی ارجاع نشود و روابط عمومی را حتی الامكان مستقل ببینند. امروز، كاركرد روابط عمومی از نقش گذشته خود عبور كرده و به مشاور و تحلیلگر سازمان تبدیل گشته است. نظری در انتها بر تعامل بیشتر با رسانه ها و افكار عمومی برای كاهش فاصله با جامعه تصریح كرد. رضوان حكیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در بحث بودجه اگر تخصیص ها محقق شود تحول تولید خواهد شد. حكیم زاده اظهار داشت: در زمینه پوشش تحصیلی دستاوردهای خوبی داشتیم ودر بحث اتباع خارجی بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز اتباع را جذب كردیم وافزایش ۱۱ درصدی را داشتیممعاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در دولت تدبیر وامید در دوره پیش دبستانی پوشش تحصیلی را از ۳۸ درصد به بالای ۶۰ در صد رسانده ایموی ادامه داد: در ابتدایی دوره های ضمن خدمت را از شكل سنتی به سمت مخاطب محور تغییر می دهیم تا آموزگاران موضوعات خود انتخاب كنند. معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: طبق پژوهش انجام شده، محرم سازی، استفاده از كتاب های دیجیتال، استفاده از موبایل و... از مواردی است كه در ذهن دانش آموزان وجود دارد.
 

1396/10/15
17:11:55
5.0 / 5
4866
تگهای خبر: آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین