وزیر آموزش و پرورش:

ماهیت طرح رتبه بندی معلمان مادی نیست

ماهیت طرح رتبه بندی معلمان مادی نیست

به گزارش مدیریت آموزش، از گیلان وزیر آموزش و پرورش، طرح رتبه بندی معلمان را توافقی بین دولت و مجلس دانست که هنوز کامل نیست و به زودی اجرائی می شود و بیان کرد: رتبه بندی ماهیت مادی ندارد، اما معادل اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده است.


یوسف نوری امروز، ۲۹ دی ماه در نشست با فرهنگیان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به ایجاد مراکز آموزشی نسل چهارم، اظهار داشت: نیازمند انسان های نسل چهارم نیز هستیم.
وی با اشاره به اینکه مدرسه و دانشگاه به عنوان مکان تربیتی باید از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری بروند، اشاره کرد: مدرسه نسل اول منجر به سواد اسمی می شود و مدرسه نسل دوم به سواد مفهومی می پردازد که پژوهش محور است، اما منجر به کارآفرینی نمی شود.
وزیر آموزش و پرورش، مدرسه نسل سوم را منجر به سواد عملکردی دانست و اشاره کرد: در مدارس و مراکز آموزشی نسل چهارم سواد اجتماعی مورد تاکید است.
نوری، فرهنگ اسلامی را دارای بهترین آموزه های تربیتی برای اعتلای جامعه دانست و اظهار داشت: مدارس نسل چهارم منجر به مسئولیت اجتماعی می شود.
وی خیرین مدرسه ساز را نمونه ای از تحقق مسئولیت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: تربیت هدف اصلی جامعه است و پس در زیست بوم جدید نظام آموزش و پرورش کشور به این مقوله توجه شده است و امیدواریم با کمک خیرین پیش برویم.
وزیر آموزش و پرورش، ضمن اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، معلمان را افسران سپاه پیشرفت دانست و تصریح کرد: محور نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل دگرگونی آموزش و تحول در نظام تعلیم و تربیت بود.
وی ضمن اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تحت تاثیر قرار دادن آموزش و پرورش، اظهار داشت: منشا سند ۲۰۳۰ جنبه زیست محیطی داشت، اما سر از آموزش و پرورش درآورد، برای اینکه نظام استکبار برای حکمرانی جهانی باید اهدافش را در آموزش و پرورش پیاده سازی کند.
نوری با اشاره به اینکه متاسفانه رویکرد نظام آموزش و پرورش ما بیشتر کالبدی و اقتصادی می باشد، اظهار داشت: استکبار جهانی با همین رویکرد از تشکیل خانواده و فرزندآوری دور شد و پس به جامعه ما نیز القا کردند که خانواده مانع بوجود می آورد.
وی ضمن اشاره به تفاوت دیدگاه های امانیستی با دیدگاه های الهی و انسانی در زمینه تربیت، افزود: امروز باید آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را ترسیم نماییم و توجه ویژه ای به نظام آموزش و پرورش عمومی داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر لزوم شناسایی متربیان، اشاره کرد: معلمان هدف و محتوا و روش و ارزشیابی را به عنوان اصول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دهند و برای آینده برنامه داشته باشند.
نوری، هر اقدام در نظام آموزش و پرورش را نیازمند اثر تربیتی دانست و تصریح کرد: آزمون ها باید مرحله ای از یادگیری باشند؛ نه غافلگیری و مچگیری و پس باید نظام تعلیم و تربیت را به این سمت ببریم.
وی طرح رتبه بندی معلمان را توافقی بین دولت و مجلس دانست که هنوز کامل نیست و به زودی اجرائی می شود و بیان کرد: رتبه بندی ماهیت مادی ندارد، اما معادل اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده است.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی دولت، بیان کرد: معلمان در امتداد سند تحول بنیادین و طرح رتبه بندی به سمت کسب شایستگی های فردی، عمومی و حرفه ای بروند و کتب درسی را به برنامه درسی تبدیل و امور تربیتی را احیا کنند.




منبع:

1401/10/30
15:58:49
0.0 / 5
316
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین