روش های جدید سوادآموزی در دستورکار نهضت

روش های جدید سوادآموزی در دستورکار نهضت

به گزارش مدیریت آموزش، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: روش های جدید سوادآموزی در دستورکار نهضت سواد آموزی است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علیرضا عبدی در گردهمایی مشترک معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سراسر کشور، اظهار داشت: باید گفتمان نهضت سوادآموزی جدّی گرفته شود و فرمان حضرت امام خمینی(ره) و قواعد حکمرانی که ایشان جاری نموده‎اند و نهضت سوادآموزی هم که از آرمان‎های ایشان بوده، تا ریشه کنی بی‎سوادی و سرانجام بخشی بی‎سوادی مهم شمرده شود، ازاین رو در جهت استمرار و ادامه مسیر مأموریت‎های نهضت، باید اول سواد آرمان ما باشد، دوم بی‎سوادی ریشه‎کن شود و سوم به سمت سوادهای دیگر حرکت نماییم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف سواد آموزی باید در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نقش آفرینی نماییم و دنبال آن باشیم که دغدغه‎های مقام معظم رهبری در مورد ریشه‎کنی بی‎سوادی که در برنامه‎های قبلی مغفول مانده است در سیاست‎های کلی تحولی آموزش و پرورش آورده شود و در برنامه هفتم عملیاتی و اجرایی شود.
عبدی اضافه کرد: در مطالبات باید نظام آموزشی بزرگسالان را جزء مطالبات استانی و ملی قرار دهیم و در انجام فعالیت‎های سوادآموزی و در روند نهضتی شدن و جهادی شدن فعالیت‎ها به دنبال اسم نهضت نباشیم و برکت این کار عظیم را از بین نبریم.
وی عنوان کرد: وضعیت سواد، مخصوصاً در جهت سواد رسانه‎ای و بی‎سوادی رسانه‎ای، باید در برنامه‎ها قرار گیرد و یکپارچه عمل کردن و هم‎سو بودن در عرصه نهضت سوادآموزی ضروری است.
عبدی در مورد همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با دستگاه‎های مختلف عنوان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی تفاهم‏‎نامه‎هایی با دستگاه‎های مختلف همچون سازمان زندان‎ها، امور عشایری و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای والدین کم‎سواد و بی‎سواد منعقد کرده است و امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم گام‎های مؤثری را در جهت مأموریت‎هایمان انجام دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که تعریف سازمان نهضت سوادآموزی از سواد با توجه به تغییرات این تعریف چیست؛ عنوان کرد: در دوره سواد و دوره انتقال به دنبال همان تعریف خواندن و نوشتن هستیم، چراکه تا خواندن و نوشتن را یاد نگیریم ورود به سایر بحث‎ها محلی از اعراب ندارد، اما برای کسانی که سواد ابتدایی پیدا کرده‎اند و دوره سواد و دوره انتقال را گذرانده‎اند، یک سواد تابعی به نام دوره تحکیم تعریف کرده‎ایم که سوادهای جدید را در قالب تثبیت آموخته‎ها به کم‏‎سوادان آموزش می‎دهیم.
عبدی در رابطه با استفاده از روش‎های نوین برای سوادآموزی عنوان کرد: هم‎اکنون جریان سوادآموزی به صورت دوره‎های مجازی در کشور درحال انجام می باشد و دروس ضبط شده در سامانه شاد بارگذاری شده که افراد می‎توانند با مشاهده و مطالعه آن‎ها در آزمون شرکت کنند؛ اما مدل‎های جدید یادگیری بر پایه فضای مجازی توسط سازمان سوادآموزی در حال تولید است که به ترتیب رونمایی خواهند شد.
رئیس سازمان سوادآموزی در آخر عنوان کرد: تمام دنیا از روش‎های جدید یادگیری در نهضت سوادآموزی خود استفاده می‎کنند و در همین راستا طراحی‎هایی در سیر برنامه‎های سازمان سوادآموزی از قبیل بازی‎واره‎های آموزشی، آموزش‎ها بر مبنای دیجیتال و آموزش‎های غیرمستقیم خواهیم داشت و مدل‎های جدید یادگیری سوادآموزی همچون برنامه‎های تحولی پیش روی نهضت می‎باشد.


 


منبع:

1401/09/18
00:07:18
0.0 / 5
481
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین