رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان:
قسمتی از کتب فنی و حرفه ای تامین نشد
به گزارش مدیریت آموزش رییس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: هنوز قسمتی از کتاب های رشته های فنی و حرفه ای تامین نشده است و در تامین کتاب های متوسطه دوم نیز مشکل داریم.
علیرضا عابدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباب روند ثبت نام کتب مدارس گفت: ثبت سفارش از ۲۲ فرودین برای دانش آموزان میان پایه شروع شد، همین طور ثبت سفارش پایه های ورودی اول، هفتم و دهم از ششم تیرماه شروع شد و برای دانش آموزانی که مدارس خودرا عوض کرده اند یا ثبت نام نکرده اند تا ۳۰ شهریور مهلت خواهد بود.
وی با اعلان اینکه ۹۳ درصد دانش آموزان استان ثبت سفارش کتب درسی خودرا انجام دادند، اضافه کرد: دانش آموزانی که هنوز موفق به ثبت سفارش نشده اند می توانند با مراجعه به سامانه «پادا» هر چه زودتر نسبت به ثبت نام کتب درسی خود برای سال تحصیلی آینده اقدام نمایند که در نهایت تا ابتدای مهر کتب درسی به دست دانش آموزان برسد.
آغاز توزیع کتب درسی از دیروز
رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: کتب درسی از مرکز استان به مناطق توزیع شده و از روز گذشته نیز از مناطق به مدارس توزیع شد و همه مدارس از روز گذشته برای گرفتن کتب درسی در حواله اقدام نمودند.
وی اظهار داشت: تعداد کتب توزیعی به مدارس بسته به میزان ثبت نام نهایی است و معیار تعداد دانش آموزان مدرسه نیست بلکه تعداد ثبت نام ها مهم می باشد، از روزهای آینده تا ابتدای مهر نیز مدارس کتب درسی را بین دانش آموزان توزیع می کنند که برای شروع سال تحصیلی جدید گرفتار مشکل نشویم.
عابدی با اعلان اینکه همچون سالهای قبل در ابتدای سال تحصیلی برخی کتب به دست آموزش و پرورش نرسیده است، اشاره کرد: در وضعیت فعلی برای پایه های ابتدایی و دوره متوسطه اول همه کتاب ها کامل است اما برای متوسطه دوم و فنی و حرفه ای هنوز کتب کامل نشده و درحال تکمیل است، البته بیشتر این کمبودها در بخش فنی و حرفه ای است.
کتب درسی فقط در مدارس توزیع می شود
وی اشاره کرد: کتب درسی فقط در مدارس توزیع می شود و هیچ کتاب فروشی کتب درسی سال تحصیل را برای فروش ندارد، برخی از خانواده ها فکر می کنند می توانند کتب را در کتاب فروشی ها خرید کنند اما این طور نیست و سفارش فقط بوسیله سامانه انجام می شود.
رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباب نحوه اقدام دانش آموزان برای گرفتن کتاب تکی در صورت گم شدن آن بیان داشت: در صورت گم شدن کتاب در همان سامانه «پادا» دانش آموز درخواست کتاب می دهد و کتاب به آدرس پستی که نوشته می شود ارسال خواهد شد.
منبع: مدیریت آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب