گزارش مدیریت آموزش؛

همکلاسی ها از دور لایک می کنند

همکلاسی ها از دور لایک می کنند

مدیریت آموزش: فصل مهر و مدرسه نزدیک است و حضوری یا مجازی بودن درس و تحصیل دغدغه خیلی از والدین و نظام آموزشی در مازندران است، چون نظامنامه آموزشی دقیق و روشن نیست.



خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کرونا سال قبل کلاس و درس های حضوری را به تعطیلی کشاند و بااینکه نظام آموزشی بصورت مجازی به کار خود ادامه داد اما نتایج خلاء تدریس حضوری در سالهای آتی بر نظام آموزشی مشهود خواهد بود.
گوشی هوشمند، اینترنت، لب تاب همچون ابزارهای شیوه جدید آموزشی بشمار می رود و سال قبل با همه کم و کاستی ها، سال تحصیل به سرآمد و شیوه های ارزشیابی مبتنی بر آزمون و خطا و ارفاق سبب شده تا خیلی از دانش آموزان، دوره را با موفقیت سپری کنند.
دومین مهر کرونائی در پیش است و والدین و اولیای مدرسه هم نگران آموزش های حضوری و خطر شیوع ویروس کرونا هستند و هم براین باورند که آموزش های مجازی و ازراه دور نمی تواند جای درس و کلاس و مدرسه را پر کند و شکاف آموزشی تبعات ناخوشایندی را در پروسه تحصیلی فرزندان به جا خواهد گذاشت.
بیشترین نگرانی را خانواده های دارای دانش آموزان کنکوری دارند، غلامرضا محمدی اولیای یک دانش آموز پایه دوازدهم ریاضی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال قبل که آموزش ها بصورت مجازی و ازراه دور انجام شد و تکرار آن امسال برای دانش آموزان در آستانه کنکور، شرایط را مشکل تر خواهدنمود.
زیرساخت های آموزشی مجازی و ازراه دور فراهم نیست
وی با اظهار این که باتوجه به شرایط کرونائی هم نگران حضور دانش آموزان در مدرسه هستیم، اضافه کرد: تجربه سال اول آموزش های ازراه دور نشان داد که زیرساخت های این نوع آموزش در استان و کشور آنچنان فراهم نیست برای اینکه نظام آموزشی ما سال ها بر شیوه سنتی و حضور در پایه تخته و کلاس استوار است.

وی اظهار داشت: باید بپذیریم که شیرینی حضور در کلاس درس را نمی توان با آموزش های ازراه دور حس کرد و فضای فیزیکی مدرسه برای دانش آموزان یادآور خاطرات زیادی خواهد بود و قابل جایگزینی با آموزش های مجازی نیست.
نبود زیرساخت های مناسب در مناطق مختلف همچون روستاها، پایین بودن سطح درآمد اقشار برای تامین گوشیهای هوشمند و مهیا نبودن شرایط سبب شده تا خانواده ها نگران وضعیت تحصیلی فرزندانشان باشند، از طرف دیگر کرونا با همه سختی ها و اپیدمی، جان دانش آموزان و معلمان را تهدید می کند و معادله درس و کرونا مجهول باقی مانده است.
مازندران درحالی به استقبال مهر می رود که وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا شکننده است و هر آن احتمال اوج گیری ویروس در استان وجود دارد. نبود نظامنامه آموزش مجازی، ضعف در نظارت بر محتوای آموزشی از دغدغه هایی است که در آستانه سال تحصیلی، خانواده های مازندران با آن روبرو هستند.
علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تقدیر از کوشش های کادر درمان و سلامت، اظهار داشت: آموزش در سال تحصیلی جدید با شعار مهر شاداب، توجه به بهداشت روان و سلامت، ارتقای کیفیت در یادگیری شروع می نماییم.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان این که استارت پروژه مهر از بهمن ماه سال قبل استارت زده شده است از فعال بودن تمامی کارگروه ها شامل سازماندهی نیروی انسانی آگاهی داد و اظهار داشت: تمام تلاش براین است که هیچ کلاس و مدرسه ای بدون معلم و مدیر نباشد.
کمبود معلم نداریم
وی با اظهار این که در رویکرد جدید و اختصاص ساعت حق التدریس برای معلمان، با کمبود روبرو نیستیم، اظهار داشت: درباب تجهیز کلاس ها و توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برنامه ریزی لازم شده است.
سعدی پور در حوزه بازگشایی مدارس اظهار داشت: هنوز حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس رسمی و قطعی نشده است و منتظر تصمیم گیری ستاد ملی کرونا هستیم هرچند سناریوهای مختلفی درحال بررسی است.
هنوز حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس رسمی و قطعی نشده است و منتظر تصمیم گیری ستاد ملی کرونا هستیم هرچند سناریوهای مختلفی درحال بررسی است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مسئله بازگشایی منوط به دستور ستاد ملی کرونا است و معلمان استان آمادگی را دارند در فضای مجازی و یا حضوری، کار تعلیم و تربیت را شروع کنند.
مازندران درحالی به استقبال مهر می رود که درحال عبور از پیک پنجم کرونا با بیشترین میزان ابتلاء است و با این رویه مدارس باید برای میزبانی از دانش آموزان آغوش گشایند. ابوالقاسم اویس معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران نیز اظهار داشت: یکی از راه حل ها برای جلوگیری از شدت و گسترش بیماری، پرهیز از تجمعات و رفت وآمدها است.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه آموزش های ازراه دور جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت، اظهار داشت: به سبب شرایط خاص، سیستم نظام آموزشی به سمت تعطیلی مراکز آموزشی و آموزش عالی رفته است و آموزش ها غیرحضوری شده است.
اویس اظهار داشت: پایه های نظام و کشور برمبنای علم و دانایی است و باید زیرساخت های مناسب را برای آموزش فراهم نماییم برای اینکه تعطیلی نظام آموزشی بصورت حضوری سبب می شود تا نتایج آن به جامعه برگردد.

وی اظهار داشت: باتوجه به وضعیت نیاز به آموزش های حضوری وجود دارد اما متأسفانه مازندران با هرجهشی به بیماری کرونا مبتلا می شود و در وضعیت دلتا تمامی گروه های سنتی ما درگیر شدند.
معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: با وجود آنکه از نظر درگیری جزو رتبه های بالای کشوری بودیم اما با همکاری بخش درمان، مسائل در درون استان حل شد و به جهت اینکه نظام آموزشی را راه اندازی نماییم باید از نظر رعایت پروتکل ها مطمئن شویم و الان این وضعیت چندان رضایت بخش نیست.
۹۹ درصد معلمان واکسینه شدند / ‏‬ ضرورت ایمنی کودکان
وی اشاره کرد: باید حجم واکسیناسیون جامعه را به ۷۵ درصد افزایش دهیم و تا حالا درصد بالایی از دبیران و معلمان استان واکسینه شدند و ۶۰ درصد دز دوم واکسن دریافت نمودند.
وی با اظهار این که هنوز واکسیناسیون کودکان شروع نشده است، اظهار داشت: این گروه چون پرخطر هستند باید اقدامات لازم برای ایمن سازی آنرا سرلوحه قرار داد.
سهرابی معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران شمار معلمان را بیش از ۴۷ هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت: بیش از ۹۹.۷۱ درصد معلمان تا حالا واکسن دز اول را تزریق کردند و ۶۰ درصد نیز دز دوم را دریافت نمودند.
وی درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس اظهار داشت: هنوز درباره نحوه بازگشایی حضوری تصمیم گیری نشده است و بعد از عقد قرارداد با رانندگان نسبت به واکسیناسیون آنان اقدام می شود.
سهرابی با اعلان اینکه آزمون های حضوری پایه های ۹ و ۱۲ سال تحصیلی قبل با موفقیت برگزار شد، اظهار داشت: تمامی دستورالعمل ها و شیوه نامه ها برای بازگشایی مدارس در استان اتخاذ شده تا در صورت امکان، میزبان دانش آموزان باشیم.
مازندران ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند و طی یکسال گذشته با تدریس مجازی، درب مدارس تعطیل بوده است.


منبع:

1400/06/17
12:07:25
0.0 / 5
955
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین